donderdag 4 december 2014

دروغ و تهمت ناروائی که پیج فیسبوکی "سپیده دم" در مورد پول گرفتن رضا پهلوی از رفسنجانی مطرح کرد!


در چند روز اخیر پیج سپیده دم در فیسبوک با بیشتر از ٢٠٠هزار عضو مدعی شده که شاهزاده رضا پهلوی از طرف رفسنجانی مبلغ هنگفتی دریافت کرده ...
حتی با شخصی به نام رزم آرا مصاحبه ای انجام داده و در آنجا هم چنین ادعایی مطرح شد
!
از اینکه هر شخص یا گروهی مخالف عقیده و مرامی باشد کاملا طبیعی است و باید هر نقدی را پذیرفت. مخصوصا که ما ادعای آزادیخواهی ایران را داریم باید به اصول دموکراسی تحت هر شرایطی احترام بگذاریم.


اما در این میان اگر دروغ و تهمت ناروایی نسبت به کسی زده شد باید برای ادعایشان سندی ارائه بدهند. آن هم دروغ بزرگی که به حیثیت و شخصیت یکی از دموکرات ترین افراد اپوزیسیون لطمه وارد می شود.
وگرنه هر شخصی براحتی می تواند هر دروغی را به شخص دیگری نسبت دهد. 


چندین بار در کامنت ها از ادمین پیج درخواست سند شده که ایشان قول داده بودند که سند را منتشر خواهند کرد ولی هنوز هیچ سندی ارائه داده نشده است!
اگر قرار است که در کار رسانه ای و اطلاع رسانی اینچنین صداقت و شرافت کاری را زیر پا بگذاریم دیگر چه انتظاری می توان از مردم داشت تا به ما اعتماد داشته باشند؟


 بسیاری از کامنت ها پاک و افراد منتقد بلاک شدند! 

آیا از چنین صفحه ای که اینچنین دست به سانسور می زند اگر روزی قدرتی داشته باشند حذف فیزیکی نخواهند کرد؟!


woensdag 3 december 2014

سایبری ها در نقش اپوزیسیون فعال با ساختن پیج های ضد رژیم در فیسبوک!



یکی از موثر ترین شیوه هایی که تا به امروز رژیم بکار برده تفرقه انداختن بین گروه های اپوزیسیون بوده تا جلوی اتحاد شان را به هر طریقی بگیرد. 
بی شک همه ما می دانیم تا روزی که اتحادی صورت نگیرد هیچ گروه و دسته ای به تنهایی قادر به انجام کار خاصی نیست و رسیدن به آزادی  برایمان تنها یک رویا خواهد بود!
خواه ناخواه باید به این تفکر دست یابیم که به دگر اندیشان احترام گذاشته و حداقل سر مسائلی که هم عقیده هستیم به توافق برسیم. رژیم بهتر از همه ما می داند تا متحد نباشیم آنچنان کار مثبت و تاثیر گذاری نمی توانیم انجام دهیم. 

یکی از تاثیر گذار ترین مکان ها در دنیای مجازی شبکه فیسبوک است و رژیم تمام توان خود را بکار گرفته تا هم میهنان داخل کشور آنچنان در این شبکه فعالیتی نداشته باشند. 
با فیلتر کردن فیسبوک, شایعه ساختن که تمام مشخصات شما را درج می دهد و یا جوان ها را به سمت دیگر کشاندن ( مثل وایبر , اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی ) یا احکام سنگین برای فعالین در فیسبوک ( مثل حکم اعدام سهیل عربی ..)  تمام تلاشش را بکار گرفته تا مردم از محیط فیسبوک بدور باشند. 

هر چند تا حدی در این زمینه موفق هم بوده ولی باز با ساختن پیج های گوناگون که در ظاهر مخالف رژیم هستند و یا با به رنگ گروهی در آمدن اعتماد بسیاری را جلب کرده تا در نهایت اهداف کثیف خود را بکار گیرند. 

 پیج "سپیده دم" یکی از همین پیج هایی است که در ظاهر مخالف رژیم بوده ولی در اصل جز حمله ( تقریبا به همه گروه ها ) هیچ کار خاصی نکرده.... 
از تمسخر مسیح علی نژاد گرفته تا شخصیتی مثل محمد نوری زاد که طی این سالها با تمام وجود صادقانه مبارزه کرده و هزینه زیادی هم پرداخته ... یا حمله به رضا پهلوی که یکی از دموکرات ترین مبارزین اپوزیسیون بوده و ...... 
با انگ زدن های بی مورد و کاملا بدون هیچ منبعی سعی در تخریب شخصیت های فعال اپوزیسیون داشته ! 

براستی تا به کی باید بازیچه دست عوامل رژیم شویم؟ تا به کی باید اجازه دهیم با تمسخر و ادعا های پوچ و واهی به دیگران تهمت بزنند ؟ 
آیا هدف اصلی رهبران فاسد رژیم هستند یا افرادی که با رژیم مبارزه می کنند ولی همفکر و هم عقیده ما نیستند ؟ 

آیا باید حتما افرادی از کره مریخ برای مبارزه با رژیم حضور داشته باشند تا مورد تسمخر و حمله چنین عناصری قرار نگیرند؟!