zaterdag 14 april 2012

اگر ایران انقلاب نشده بود حالا کجا... بودیم ؟


سوالی که همیشه ذهنم  را به خود مشغول کرده این بوده که اگر انقلابی در ایران صورت نمی گرفت ما حالا کجای کار می بودیم ؟
 غیر از اینکه در جنوب ایران از آبادان تا چابهار تمام ساحل را بهتر از دبی میساختند و در شمال ایران از مازندران تا گیلان کنار ساحل را ۱۰۰ برابر بهتر از آنتالیا ترکیه میساختند و از لحاظ توریستی ۱۰۰ برابر از آنها جلوتر می بودیم ؟ غیر از این بود که حالا تهران یکی از زیباترین شهر های جهان می بود ؟ غیر ازاین بود که اگر بیشتر از ژاپن نمی بودیم کمتر هم نبودیم ؟ غیر از این بود که جزیره کیش جای هاوایی یا لاس وگاس را میگرفت ؟ غیر از این بود که حالا در آمد توریست ما از  بیشتر از نفت بود ؟ غیر از این بود که حالا ۴ یا ۵ میلیون پناهنده و آواره در دنیا نمی داشتیم ؟ غیر از این بود که حالا در ورزش جایگاه ویژه ای میداشتیم ؟  غیر از این بود که تقریبا دیگر شخصی مشکل مالی نمی داشت ؟ غیر از این بود که اینقدر از کل "کشور های جهان " تو سری نمی خوردیم  و تحقیر نمی شدیم ؟ غیر از این بود که حالا عربستان جرات نکنه بگه جزیره ابوموسی مال ماست ؟ غیر از این بود که حالا  مالکیت بخشی از حوزه‌های نفتی خزر و پارس جنوبی به روسیه و چین واگذارنمی شد ؟ غیر از این بود که حالا از لحاظ فرهنگی رشد قابل چشم گیری میداشتیم ؟ غیر از این بود که صدام جرات حمله به ایران را نمی داشت و یک میلیون انسان کشته نمی شد   ؟ غیر از این بود که حالا مطرح ترین پول در  جهان را میداشتیم ؟ غیر از این بود که زن ها مجبورنبوده  لچک بر سر کرده تا تحقیر شوند ؟ غیر از این بود که تمام آثار باستانی کشور حفظ شده و نابود نمی شدند ؟ در کل غیر از این بود که آباد ترین کشور جهان و جز خوشبخت ترینها ... می بودیم ؟
                                                  

                                اگر انقلاب نمی شد دختر دانشجو باید برای هزینه دانشگاه کنار خیابان واکس میزد ؟

6 opmerkingen:

  1. دقیقا، علت شورش ۵۷ همین بود که چیزایی که گفتی‌ اتفاق نیفته.

    البته مردم ایران هم تا حالا ثابت کردن که لیاقت مزایای ذکر شده را ندارند.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. آره واقعاًتو راست می گی. ولی فکر می کنم اگر انقلاب نشده بود ، بالاخره یه روزی انقلاب می شد.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. refighe khobam fekr mikoni dalilhayi ke chera enghelab shod haminha nabodan ?
    mage yadet nist ke shah shakh shone keshid vase cheshm abia ke ma az shoma jelo mizanin chand sale dige va inha dar takapo oftadand ke ma badbakht khahim shod ba in barnamehaye shah va in europ va amrika va chand jaye dige ke mibini alan vojode physiki nadashtand va hame chie in donya ro iran micharkhido dolari dar kar nabodo abarghodrati be name amrika va rossie va chin va europ nabodando sazmane melal va salibe sorkho fifao hame media va formul 1 va kharkhoneha va kole boro bia az iran anjam migereft fbi va s.i.a. va harward va behtarin daneshgah haye donya inja to iran bodano hollywood masalan to kermanshah ya sistan mibod va mode donyaro to shiraz be jaye milan va landon to bandar abas micharkhidan yani kole donya dar iran bod va tabriziha ke hich hame keshvarhaye dorobaresh dast be daman mishodan ke janeahoora ghasam maram adam hesab konin va arabha say mikardan ke khodeshono irooni jelve bedan ke hichvaght arab nabodan va ashegh iran hastano aslan irooni hastan , johoodha dige karei nabodano hame avizonemon mishodan ke ye kami beheshon hal bedimo raheshon bedim to sazmane tejarate jahani ke iran sakhte bodesh ba nafto gazo digar servathash va iran mishod taje sare kore zamin va va va va che chizha ke az zehnam oftad waaaaay khodaye man chi begam ke delam ke hich maghzam ham pore az in fekrha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. به وبلاگ نویس:‌ این مقاله غیر منطقی و خیالبافی است. اگر ما در یک کشور فرضی دیگر زندگی می کردیم در آن کشور انقلاب نمی شد و این اتفاقات می افتاد. در کشور ما انقلاب شد که وقوع آن از نظر منطقی با این اتفاقات خوب و شیرینی که شما شمرده اید
    متناقض است. یعنی داده های اولیه ایران سالهای ۵۴-۵۷ با وقوع انقلاب همگون و در نتیجه با وقوع آنچه شما در خواب می بینید نا همگون بوده اند. هزار سال هم بالا و پایین بروید، نتیجه ایران زمان شاه انقلاب و نفی لاس وگاس و دیسکو و بهترین درآمد های توریستی ووو است. مگر این چیز ها که می گویید زمان شاه نبود؟‌توریست نبود؟‌ کار نبود؟رفاه نبود؟‌ ویلا در ساحل شمال و پلاژ آزاد برای همه نبود؟‌ نتیجه تمام آنها انقلاب بود.

    مثل اینست که بگوییم اگر درخت سیب میوه نمی داد الان ما یک درخت ظر شکوفه داشتیم. یا بگوییم اگر درفت سیب میوه نمی داد الان ما به جای این سیبهای بدمزه مقدار زیادی هلوی شیرین داشتیم. زهی خیال باطل. شتر در خواب بیند پنبه دانه.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. بزرگترین عیب مردم خاورمیانه و ایرانی این است که در رشته ای که نخوانده و نا آگاه است قلم فرسائی می کند. انقلاب ها حاصل و نتیجه شرائط اقتصادی ٬ سیاسی و اجتماعی آن جامعه هستند. هیچ کس نمی توانست انقلاب سال ۵۷ایران و نیگاراگوئه را پیش بینی کند اما کسانی که در امور سیاسی دست داشتند و یا از نزدیک با این دو کشور آشنا بودند میدانستند که سموزو و محمد رضا شاه مترسک امریکا هستند٬ میدانستند که چندین خانواده بیشترین سود از منابع اقتصادی کشوری را میبرد٬ میدانستند که تعدادی زندانی سیاسی وجود دارد و چون آزادی گردش اطلاعات نبود معمولاٌ تعداد زندانیهای سیاسی ۱۰ برابر تعداد واقعی تصور می شد. من فراموش نمیکنم که شاه در مصاحبه با ۶۰ دقیقه گفت حدود ۲۴۰۰-۲۵۰۰ زندانی سیاسی در زندانهای ایران بیشتر نیستند و آن موقع یکی از شعارهای دانشجویان خارج از کشور - ۱۰۰ هزار زندانی سیاسی را آزاد کنید - بود. شاه در این مورد دروغ نگفته بود و حدود ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ زندانی سیاسی بیش در زندانها نبودند. هیچ یک از سازمانهای جاسوسی پیش بینی انقلاب در این دو کشور را نکرده بودند اما تمام سازمانهای اطلاعاتی از نارضایتی مردم و بدی شرآئط موجود آگاه بودند. ۴ سال قبل از انقلاب برای رفتنم از میدان فوزیه ( امام حسین فعلی) تا ۲۴ اسفند ( میدان انقلاب فعلی) یک ساعت و ۴۵ دقیفه با تاکسی طول کشید( کتاب آقای علم از۲ ساعت دیر رسیدن یک رئیس جمهور به کاخ شاه برای صرف شام بعلت راه بندان مینوسد) شما کتاب آقای پرویز راجی آخرین سفیر شاه در انگستان ( ایشان تیپ جذاب داشت ,دوست و همبستر خانم اشرف پهلوی بودند) را بخوانید تا یکی از کسانی که از نزدیک و از درون نظام خبر داشت دلایلش را برای سرنگونی شاه بدانید کتاب آقای احسان نراقی از کاخ شاه تا زندان اوین را بخوانید تا از دید یک جامعه شناس حاذق از شرائط ایران و دلایل سرنگونی نظام شاهنشاهی آشنا شوید ما اگر مردمی نادان به تاریخ نباشیم حتماٌ کم دان و کم خوان هستیم. کتاب نامه هائی از تهران نوشته ریدر بولارد مرد متکبر و سفیر انگلستان در ایران را بخوانید تا اختلالات شخصیتی ایرانی را ببینید و با خودتان بیشتر آشنا شوید.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. چقدر مبتذل! تحلیلهای عوامانه و بی خردانه! من مخالف 100% حکومت فعلی هستم ولی حکومت قبلی هم در فامیل بازی، عدم رعایت قانون، دیکتاتوری و مسایلی از این دست خیلی عقب افتاده و جهان سومی بود، چرا مقایسه بی جا می کنی؟ حاکمان خردمند ژآپن و مردم سخت کوشش چه ربطی به ما دارند؟ مردم متحد و دموکراسی رو به پیشرفت ترکیه کجا و رژیم سلطنتی و خانواده محور پهلوی کجا؟ فکر می کنی زمان پهلوی تمام آثار باستانی حفظ میشد؟ پس قاچاق گسترده عتیقه جات که الان در موزه های خارجی می بینی و در همون زمان بود چه؟ این حرفها فقط از یک ذهن سطحی و کوچه بازاری بر میاد!

    BeantwoordenVerwijderen