zaterdag 10 augustus 2013

٢٨ مرداد، بهانه ای برای مخالفان پادشاه و سو استفاده از نام محمد مصدق !


-------------------------------
 

٢٨ مرداد، روزی که بنا به نظر وعقیده عده ای کودتا و همینطور به نظر وعقیده بسیاری رستاخیز ملی‌ بود . طرفین با یک دنیا اسناد و حرف و حدیث سالها مقابل هم ایستاده اند اما بدون نتیجه ...!
 
براستی واقعیـــــــــت  چیست ؟ 
 
. ملتی که صبح ٢٨ مرداد شعار یا مرگ یا  مصدق سر می دادند چرا به یک باره در همان روز نظرشان برگشت و همه با هم زنده باد شاه گفتند ؟

.این چه دولت مردمی بود که بزعم ملی یون توسط چند رجاله و اراذل و اوباش سرنگون شد؟ مصدق فرمانده کل قوا، قوایش چه میکردند؟  پس یا دولت مصدق مردمی نبوده و حمایت مردم را نداشته و فرماندهی کل قوایش مورد حمایت نیروهای مسلح نبوده، یا تعداد اراذل در دولت مردمی- نظامی مصدق انقدر زیاد شده بودند که توپ و تانک مصدق و مردم از پسشان بر نیامدند!
 
. آیا اینطور که مخالفان پادشاه از محمد مصدق بت یا به عبارتی بهتر است بگوییم  چماقی ساختند تا بر سر حکومت پهلوی و یا هواداراش بکوبند، دقیق می دانند از ٢٨ مرداد ٣٢ تـــــــا ٢٢ بهمن ۵۷ چه پیشرفتی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و ... صورت گرفته  و از کجا به  کجـــــــا رسیدیم ؟
 
 . آیا عزل محمد مصدق توسط پادشاه قانونی بود یا غیر قانونی ؟
مصدق فرمان عزل را رسید می دهد - دست خط مبارک به اینجانب رسید.
 
 
. نیت سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و انگلیس برای اینکه نشان دهند در چنین روزی کودتا  با کمک آنها  صورت گرفته چه بوده ؟
کودتایی که به گفته روزولت کلا ١٠ هزار دلار خرج شد !!
 
http://www.youtube.com/watch?v=Rp0S7oiZecI

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Rp0S7oiZecI&t=12


.حال چطور زمانی که مایک اوانس در کتابش می نویسد   کارتر ۱۵۰ میلیون دلار به خمینی برای بر کناری محمد رضا شاه داد تا فاجعه پنجاه و هفت رخ دهد آن زمان از انقلاب شکـــــــوهمند یاد می کنیم !!
 
در این وبلاگ هم خوب اشاره شده که چه اشخاصی در چه مقطعی از زمان کودتا ٢٨ مرداد را یاد آوری و عذر خواهی کردند :

 http://mahakestan.blogspot.co.uk/2013/05/blog-post_12.html

 
 

. آیا محمد مصدق برای تملق و چابلوسی  به پادشاه  احترام می گذاشت  و ایشان را اعلیحضرت خطاب می کرد یا قلبا علاقه می داشت ؟


 
 
 . مطمئنا پرسش های بسیاری به ذهنمان خطور می کند ولی جواب های حقیقی که تحریف نشده باشد را در کجا می توان یافت ؟
 
 
از این رو کتاب "آسیب شناسی‌ یک شکست" از علی‌ میرفطروس و کتاب ۲ جلدی "خاطرات اردشیر زاهدی" ( شخصی‌ که در همان روز ‌نقش بسزایی داشته ) را پیشنهاد می‌کنم بخوانید تا با دید بازتری نسبت به وقایع ۲۸ مرداد قضاوت کنید.

«خاطرات اردشیر زاهدی» با ویراستاری احمد احرار و توسط انتشارات ایبکس درآمریکا منتشر شد. به نوشته سایت ایبکس، اردشیر زاهدی از دو خاندان سیاسی نسب می برد. پدرش سپهبد فضل الله زاهدی، نخست وزیر و چهره سرشناس نظامی دوران پهلوی و پدربزرگ مادری او، میرزا نصرالله خان مشیرالدوله نخستین صدر اعظم ایران در دوره مشروطه بود. خاطرات اردشیر زاهدی گزارش یک زندگی پر حادثه و در عین حال داستان یک دوره از تاریخ ایران است.

جلد نخست این خاطرات در سال 2006 و جلد دوم در سال 2010 منتشر گشت. روی جلد نسخه اصل هر دو جلد را در اینجا می بینید. آنچه در ایران زیر عنوان خاطرات اردشیر زاهدی چاپ شده، با جلدهایی متفاوت و دارای مضامین دروغ و مجعول است. خاطرات اردشیر زاهدی جلد دوم، عشق، ازدواج و دوران سفارت در آمریکا و انگلستان

اردشیر زاهدی در پیشگفتار می نویسد: «از زمانی که خواسته یا ناخواسته به دنیای سیاست وارد شدم و در جریان رویدادهای سیاسی قرار گرفتم دوستان بسیاری مرا به نوشتن خاطراتم تشویق می کردند. منطق آنها این بود که همه خواهیم رفت و تاریخ است که می ماند. آیندگان باید بدانند بر گذشتگان چه رفته و در گذشته ها چه گذشته است.

در برابر این منطق صحیح، من دو مشکل داشتم. یکی این که اهل قلم نبودم، دیگر این که اشتغالات زیاد فرصت و نوشتن برایم باقی نمی گذاشت. دوستان روزنامه نگار و اهل قلم این نقیصه را جبران کردند و گفت و گوهایی که به طور پراکنده، طی سالها و به مناسبت های گوناگون با آنها داشته ام، دستمایه ای شد برای تدوین و تنظیم انتشار خاطرات سیاسی من».
 
 
مصاحبه اردشیر زاهدی با عنایت فانی در برنامه بی بی سی
قسمت یک :
 قسمت دوم  :
 قسمت سوم  :
 
 
 
لینک دانلود: http://www.forum.98ia.com/t337368.html 
«دکتر محمد مصدّق: آسیب شناسی یک شکست»، بخشی از کتابی است که به همین نام منتشر شد. این مقاله – در واقع- بخشی از تأمّلات نویسنده در آسیب شناسی سیاسی – فرهنگی ما از انقلاب مشروطیّت تا انقلاب اسلامی ۵۷ می باشد.

به نظر نویسنده، دکتر محمد مصدّق، پُل انتقال یا ارتباط تجربیّات تاریخی ملّت ما از انقلاب مشروطیت به انقلاب اسلامی است، هم از این روست که پرداختن به عقاید و عملکردهای سیاسی دکتر مصدّق می تواند...
به ما – برای درک علل و عواملِ تاریخی شکست ما در استقرار آزادی و جامعه ی مدنی – کمک و یاری نماید.

مفهوم «آسیب شناسی» – اساساً – ناظر بر ضعف ها و نارسائی ها و اشتباهات است، از این رو، نویسنده ضمن احترام عمیق به شخصیّت های ممتاز تاریخ معاصر ایران، در تحلیل خود، از مدح و ثناهای رایج سیاسی پرهیز کرده است.

علی میرفطروس
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten