zondag 29 september 2013

مجــلل تریــن مدارس در کشور اعتـــدال گـــراها..!

 
 مدرسه علمیه «آیت‌الله خوانساری» یکی از مجلل‌ترین مدارس حوزه علمیه در ایران در بلوار «جمهوری» شهر قم، جنب مؤسسه آموزشی و پژوهشی «امام خمینی»
 
...و اینک دیگر مدارس مجلل ایران زمین !
 
منبع عکس ها : ایسنا - مهر - ایرنا - فارس - راسا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

zaterdag 28 september 2013

انتظاری که امریکا از ایران داشت و انتظاری که ما از امریکا داشتیم!



تماس تلفنی اوباما با روحانی خبر جنجالی رسانه ها شده ...
عده ای از این رابطه راضی و عده ای هم ناراضی! طرفین با یک دنیا استدلال این عمل را تائید یا رد می کنند.

بی شک اکثرا انتظار این را می داشتند که اوباما طرف مردم ایران باشد. بدون اینکه بدانند قصد تحریم دولت امریکا طی این سالها چه بوده ؟

آیا واقعا قصد امریکا  از بین بردن حکومتی است که روز و روزگاری  خود برای برپایی اش تلاش کرده بود یا  کمک به مردم ایران برای رسیدن به دموکراسی... ؟  یا منافع خود ؟
 آیا ایرانی که طی این سالها از آن  به جای " لو لو خور خوره " منطقه استفاده شده  تا کشور های عربی بیشترین در آمد خود را صرف  خرید سلاح از کشور های غربی کنند، باید آزاد شود؟  

اوباما هدفی از این تحریم ها داشت که در نهایت تا حدی به هدفش رسید! ( نرمش قهرمانانه آغا ... )
 اوباما قصدش تابو شکنی بود که در تاریخ، از سر گرفتن رابطه ایران و امریکا  به نام خودش ثبت شود.
در نهایت منافع دولت امریکا با منافع "سران" دولت  ایران گره خورد و رضایت آقایان همه جوره جلب شد.


باید بدانیم که اگر کوچکترین حسن نیتی می داشتند حدود ٤ سال پیش که چند میلیون در خیابانها ضجه می زدند و از غرب انتظار حمایت داشتند و هنگامی که نماینده مردم داخل ایران ( آقای مخبالباف ) در پارلمان اروپا سخنرانی و خواسته اکثر ملت(( برسمیت نشناختن دولت احمدی نژاد )) را بیان کردند، این همه خون پایمال شده را نادیده نمی گرفتند و ارزشی برای مردم بدبخت ایران قائل می شدند.
 
 

                                                 ((( سخنان محسن مخبالباف در پارلمان اروپا )))
 

zaterdag 14 september 2013

سر گذشت سینما رادیو سیتی..

 
سینما رادیو سیتی یکی از سینماهای معروف تهران است که توسط حیدر قلی خان غیایی شاملو طراحی شده است.
این سینما در خیابان ولیعصر( پهلوی ) ، نرسیده به میدان ولیصعر، نبش کوچه گیلان قرار دارد.
 
اولین فیلم سه بعدی حدود چهل سال پیش در تهران به نمایش درآمد..
که این فیلم در سینما رادیو سیتی به نمایش گذاشته شد.
در آن زمان هنوز فن آوری دیجیتال برای نمایش فیلم در سینما اختراع نشده بود؛ بلکه با چاپرنگ های قرمز و آبی با فاصله از یکدیگر بر روی نسخه پزتیو، فیلم های رنگی سلوئیدی؛ فیلم های سه بعدی تولید می شد.

سینما رادیو سیتی روزگاری به داروخانه شیر و خورشید تغییر کاربری داد اما این بنا در درگیرهای ابتدا انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، به آتش کشیده شد.
و در حال حاضر مخروبه است که ملاحظه می نمایید.
( مجید بهشتی )



 
تصویر برگرفته از پیچ  فیسبوکی : {{ تاریخ در تصویر }}
 

dinsdag 10 september 2013

قضاوت های نادرست و بی انصافانه در مورد شورای ملی

 
دیروز لینکی از کاربری در سایت مشاهده کردم که گویا روابط عمومی‌ شورایِ ملی‌ ایران از تمام هم میهنان علاقمند جهت همکاری، دعوت به عمل آورده بود که عده ای باز به تمسخر پرداخته  و ایراد های سطحی گرفته بودند.
 
 شورایی که قرار بود دربر گیرنده هر نوع تفکر و نگرش فکری باشد، مدتی پیش توسط عده ای از جمله  رضا پهلوی راه اندازی شد هر چند که بی نقص هم نبود .
  از روزی که چنین پیشنهادی مطرح گردید از همه طرف مورد حمله واقع و هزاران حرف و حدیث شنیده شد!
 
 در هر صورت  شورای ملی شکل گرفت اما قضاوت های بی مورد و نظرات نسنجیده و کاملا سطحی از سوی عده ای مشاهده شد. عده ای  بر این باور هستند که افراد داخل شورا ، بیسواد ، کوته فکر یا تند رو می باشند یا اینکه شخص شاهزاده با حضور در چنین تشکلاتی خود را سوزاند و یا از ارزش و محبوبیتش نزد مردم کاسته شد.
 
حال  جای سوال از منتقدان است که در این ٣٤ سال از سوی کدامین روشنفکر تحصیل کرده، شورایی که در بر گیرنده اکثر نگرش ها بوده باشد، موفق و تاثیر گزار بوده است ؟ چرا هر شخص یا گروهی با هر گونه نگرش فکری ( چپ ، راست، مذهبی و غیر مذهبی ) که طی این سالها در پی تشکیل  شورایی بوده  و یا قدم مثبتی برای آزادی ایران برداشته همه جوره مورد حمله سایرین قرار گرفته است ؟
اگر شخصی همانند شاهزاده رضا پهلوی هیچ اقدامی نمی کردند و تنها نظاره گر فعالیت دیگران می ماندند از ارزششان و یا بقولی محبوبیتشان کاسته نمی شد ؟
اگر شخصی یا شورایی قدمی در راه آزادی برداشت و با استبداد و دیکتاتوری مبارزه کرد و در این راه موفق نشد، باید بخاطر حرکت یا اقدام مثبتش  مورد تشویق قرار گیرد یا مورد حمله ؟  یا مثال بهتری بزنم از آن سربازانی که در جنگ ایران و عراق شهید شدند، آیا صحیح است که آنها را بی عرضه بنامیم که نتوانستند به موقع از جبهه جنگ بگریزند ؟
 
براستی در سنگ اندازی و منفی بافی همتا نداریم . در این ٣٤ سال هرگز ندیده ایم که اشخاص پر مدعی سیاسی حتی بتوانند سر حداقل ها به توافق برسند. تا به امروز ده ها شورا شکل گرفته ولی متاسفانه اکثرا ناموفق!! نکته قابل توجه اینکه همگی هدفشان آزادی و رسیدن به دموکراسی است ولی چرا هر کدام بجای اتحاد با دیگری سعی در تخریبش دارند؟!

آیا ایران تنها برای قشر خاصی است و یا به همگان تعلق ندارد ؟ چرا اینگونه می اندیشیم و اصرار داریم که عقل کل هستیم و حتما مسائل را بهتر و یا با دید باز تری نسبت به دیگران تجزیه و تحلیل می نماییم ؟ براستی تا به کی باید جهان سومی باقی بمانیم ؟
 
چرا باید از این همه بدبختی و فلاکتی که جمهوری اسلامی  طی این سالها  برایمان رقم زده چشم پوشی کرده و صرفا برای منافع شخصی و حفظ غرور حتی وجدان را زیر پا بگذاریم ؟

در آخر به امید روزی که همه ما به چنان رشد فکری برسیم که هر شورا و تشکل دموکراتی را با هر گونه نگرش فکری برای پیشبرد کار، حمایت و قلبا به فکر مردمی باشیم که لحظه به لحظه زجر را با پوست و استخوان خود لمس و تجربه می کنند.
 
 

zondag 8 september 2013

خبری تحقیر آمیز و تهوع آور از سایت شیعه آنلاین!


ارسال دختران ایرانی به سوریه  برای تأمين نيازهای جنسی جنگجویان!!

به گزارش سایت شیعه آنلاین، تعدادی از دختران ایرانی طی چند هفته اخير به سوريه سفر کرده اند. اين دختران ابتدا به کشور امارات متحده عربي سفر کرده و از آنجا به ترکيه و از ترکيه وارد خاک سوريه شده اند تا به "جهاد نکاح" بپردازند.
 "جهاد نکاح" اصطلاحی است که حدودا از يک سال پيش به وجود آمده و بر اساس آن، دختران و زنان برای تأمين نيازهای جنسی جنگجويان به خاک سوريه برده می شوند.
 
 
براستی بر سر شأن و منزلت ایرانی چه آمد که به چنین روزی افتادیم ؟ در طول تاریخ کی تا به این حد حقیر و ذلیل بودیم ؟ تنها میتوان گفت ننگ ابدی بر جمهوری اسلامی...