woensdag 29 januari 2014

تصاویر یک بانوی توریست غربی در پارک فرح - میدان شهیاد و کاخ چهلستون / دهه 50

تصویر یک توریست غربی در پارک فرح (پارک لاله)

روز و روزگاری که توریست ها برای سفر به ایران رغبتی نشان می دادند
 
***** 
 
برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 
 
 
 

zondag 26 januari 2014

تصاویری بمناسبت ۶ بهمن ۱۳۴۱ ، رفراندوم انقلاب سفید


 


                        سندهای مالکیت زمینهای تقسیم شده به کشاورزان داده میشود - سال ١٣٤١ خورشیدی



محمدرضا شاه پهلوی سند مالکیت زمینهای تقسیم شده را به کشاورزان می‌دهد
{ تهران- سال ۱۳۴۱ خوشیدی }
سخنرانی پادشاه پس از تصویب منشور انقلاب سفید
{ تهران- سال ۱۳۴۱ خوشیدی }
 امینی و ارسنجانی، محمدرضا شاه  پهلوی سند مالکیت زمین‌ها در کرمانشاه را به کشاورزان می‌دهد
 
6 بهمن/ سالروز تصویب طرح اصلاحات ارضی

محمدرضا شاه پهلوي در حال توزيع اسناد مالكيت در كرج

 
 
 

۶ بهمن ۱۳۴۱ ، رفراندوم انقلاب سفید

محمد رضا شاه می‌دانست ایجاد اصلاحات بنیادی بخصوص اصلاحات ارضی با مخالفت روحانیون و ملاکین بزرگ رو به رو خواهد شد بنابر این، این اصلاحات را به رفراندوم گذاشت .. از ۶ میلیون واجد رای ۵ میلیون و پانصد نفر ب...
ه اصلاحات رای مثبت دادند

طبق پیش بینی‌، روحانیون رفراندوم را تحریم کرده بودند ، جبهه ملی‌ و دیگر مخالفان شاه نیز با این اصلاحات مخالف بودند
-------------------------------------------------------------

اصل اول - اصلاحات ارضی و الغای رژیم ارباب و رعیتی
اصل دوم - ملی کردن جنگل‌ها و مراتع
اصل سوم - فروش سهام کارخانجات دولتی به عنوان پشتوانه اصلاحات ارضی
اصل چهارم - سهیم کردن کارگران در سود کارخانه‌ها
اصل پنجم - اصلاح قانون انتخابات ایران به منظور دادن حق رای به زنان و حقوق برابر سیاسی با مردان
اصل ششم -ایجاد سپاه دانش
اصل هفتم - ایجاد سپاه بهداشت
اصل هشتم - ایجاد سپاه ترویج و آبادانی
اصل نهم - ایجاد خانه‌های انصاف و شوراهای داوری
اصل دهم - ملی کردن آب‌های کشور
اصل یازدهم - نوسازی شهرها و روستاها با کمک سپاه ترویج و آبادانی
اصل دوازدهم - انقلاب اداری وانقلاب آموزشی
اصل سیزدهم - فروش سهام به کارگران واحدهای بزرگ صنعتی یا قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی
اصل چهاردهم - مبارزه با تورم و گران فروشی و دفاع از منافع مصرف کنندگان
اصل پانزدهم - تحصیلات رایگان و اجباری
اصل شانزدهم - تغذیه رایگان برای کودکان خردسال در مدرسه‌ها و تغذیه رایگان شیرخوارگان تا دو سالگی با مادران
اصل هفدهم - پوشش بیمه‌های اجتماعی برای همه ایرانیان
اصل هیجدهم - مبارزه با معاملات سوداگرانه زمین‌ها واموال غیرمنقول
اصل نوزدهم - مبارزه با فساد، رشوه‌گرفتن و رشوه‌دادن
 
***** 
 
برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 
 
 
 
 

 

dinsdag 21 januari 2014

ظریف حاضر بود زیر تریلی ١٨ چرخ لـــه بشه ولی اینجوری ضایــع و خیــط نشه!



 
جناب ظریف که نیشش تا بنا گوش در مذاکرات پیشین جلوی غربی ها باز بود، اینقدر مشنگ بازی در آورد که حتی به جلسه ژنو هم راه ندادنش !!

 ظریف الله خان وقتی برای ادای احترام بر سر قبر تروریست معروف (عماد مغنیه) گل میگذاره ... با بشاراسد (خونخوار منطقه) دیدار عشقولانه میکنه .. باید فکر اینجاش هم می کرد که اینجور سنگ روی یــــــــخ نشه !!
آقا تازه طلبکارانه از اقدام «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲ ابراز تأسف کرده و گفته : «این رفتار را در شأن دبیرکل سازمان ملل نمی داند» ولی رفتن خودش سر قبر تروریست معروف و دیدار با بشار اسد را در شأن یک وزیر امور خارجه می داند!!
 
هر چند با آمدن جمهوری اسلامی هیچ آبروی برای ایران و ایرانی نماند ولی اینها اون تتمه آبرو و حیثیت ما را هم به باد دادند!

چشم تمام اصلاح طلبان (بنفش پرستان) تمام کمال روشن!!

 

maandag 20 januari 2014

تهدید یا دم تکان دادن اوباما نسبت به دولت ایران!

 
 
این اواخر بارک اوباما رییس جمهور آمریکا طوری وانمود کرده که کنگره دشمن سر سخت و نسبت به دولت ایران کاملا بی اطمینان است ولی ایشان سعی در مقابله با کنگره را دارد و همه جوره در تلاش بوده که نظر کنگره را نسبت به ایران تغییر و مثبت نشان دهد.

در اصل با هیولا نشان دادن کنگره , دولت ایران را مجبور به نوشیدن جام زهر آن هم یک ضرب می کند!

البته گاه گداری برای دم تکان دادن یا نوعی تهدید به مسئله براندازی(!) دولت مصدق و اینکه از کرده خود پشیمان هستند و حتی در سخنرانی دیروزش هم اشاره ای داشته... ولی این شخص سوپر دموکرات و دلسوز(!) حتی در خواب جرات بیان اینکه در انقلاب سال پنجاه و هفت همین دموکرات ها تا به چه حد در سرنگونی حکومت پهلوی نقش داشتند و به کمک های میلیون دلاری به اپوزیسیون و اینکه کشوری را چطور به قهقرا کشاندند و از هر لحاظ جز آخرین ها در دنیا کردند, هیــــــــــــــچ اشاره ای نمی کند!!

حال چه اصراری است که مصرانه بگویند در  براندازی دولت مصدق ما نقش داشتیم و هر ساله این را تکرار کنند باید خوب گشت و  پرتقال فروش را پیدا کرد!

donderdag 16 januari 2014

تفاوت ٢ نگرش در یک زمان! ( ۲۶ دیماه ۵۷ )


                              یکی عکس پادشاه را از روی اسکناس پاره کرد و دیگری بر روی چشمانش نهاد!

 
برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر از گذشته ایران  به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر }بپیوندید:   https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 


zondag 12 januari 2014

ثمره بیش از سه دهه حکومت اسلامی در ایران : ( بی اعتمادی! )


یکی از بزرگترین معضلات جامعه امروز ما بی اعتمادی مردم نسبت به یکدیگر است. مخصوصا در قشر سیاسی چنین مساله ای بیداد می کند.
شاید از لحاظی بتوان وضعیت امروز ایران را با  زمان حکومت کمونیستی شوروی مقایسه کرد که مردم در منازل خود جرات بیان بسیاری از مسائل را نداشته و حتی نسبت به نزدیکترین افراد فامیل و دوستان خود بی اعتماد بودند. بقولی حتی از سایه خود می ترسیدند!

در حال حاضر حضور وزارت اطلاعات در بین مردم به حدی است که بدبینی  نسبت به هم روز به روز افزایش داشته و دیگر چنین توهمی گریبانگیر بسیاری شده که نسبت به دوستان نزدیک فعال سیاسی خود تا حدی ترس و هراس داشته باشند.

در فضای مجازی بیشتر از هر فضایی می توان شاهد اینگونه برخورد های آزار دهنده بود. شاید در کل دنیا تنها ملتی باشیم که تا به این حد با عکس و نام جعلی در فضای مجازی حضور پیدا می کنیم. متاسفانه ارتش سایبری دولت ایران هم تا حد زیادی به این مسائل دامن می زند تا هرگز اتحادی از طریق شبکه های اینترنتی علیه سران حکومت ایران صورت نگیرد.
 
 
 

woensdag 8 januari 2014

باور دروغ های لذت بخش در دنیای سیاست!

 
در دنیای سیاست صداقت داشتن تا حدی بی معنی است. تا بوده همیشه بازار شایعه هم داغ بوده.. چه برای تعریف و تمجید خود و چه برای کوبیدن و تحقیر کردن مخالف!
البته از دید بسیاری از سیاستمداران برای پیشبرد کار متوسل شدن به دروغ و شایعه پراکنی امریست کاملا طبیعی. حتی بسیاری از ما خبری را می خوانیم یا می شنویم با اینکه علم بر یقین می دانیم شایعه ای بیش نیست ولی  چون با تفکرمان 
همخوانی دارد باورش برایمان بسیار لذت بخش است. گاها خود در پخش شایعه دامن هم می زنیم!
 
پیش از انقلاب سال پنجاه و هفت مخالفین حکومت پهلوی چندین بار خود دست به کار های غیر اخلاقی و ناپسند زدند ولی راحت تقصیر را برای بد نام کردن به گردن حکومت  می انداختند. مردم عام حتی در خواب هم تصور نمی کردند روحانیون یا دیگر گروه های مذهبی براحتی اخلاق و کرامت انسانی را زیر پا بگذارند.
 
نمونه بارزش  آتش زدن سینما رکس آبادان و کشته شدن صد ها انسان بی گناه ... شایعه قتل صمد بهرنگی و یا خود کشی غلامرضا تختی  که افراد جبهه ملی از این رخداد نهایت سو استفاده را کرده و دست به دروغ پردازی کثیفی زدند. با اینکه نتیجه تحقیقات کاملا روشن بود و حتی دکتر بهنام اوحدی هم در مطلبش کامل و شفاف به این موضوع پرداخت.
 
آنها برای اسطوره ساختن از غلامرضا تختی می گفتند که هنگام تحویل مدال یا  بازوبند پهلوانی به شخص پادشاه ادای احترام نکرد. با اینکه در فیلم های مستند آن زمان دقیقا بر عکس گفته های مخالفین است که حال می توانید در اینجا هم مشاهده کنید.  

اما مساله حائز اهمیت اینکه بعد از گذشت سالها وقتی رسانه های داخلی به چنین شایعه ای دامن می زنند باز گروه ها ی مخالف حکومت پیشین که از ماجرای دروغ پردازی خود  کاملا با اطلاع هستند, ترجیحا سکوت را اختیار می کنند!! چرا ؟ چون دروغی که سالها پیش خود ساختند هنوز که هنوزه برایشان لذت بخش است. به هر حال باید خود را به طریقی نزد ملتی که چنین سرنوشت شومی را برایشان رقم زدند تبرئه کنند.
 
 
 
 
جهان پهلوان تختی برنده مدال طلایِ المپیک ۱۹۵۶ ( ۱۳۳۴) ملبورن در حال دریافت نشان درجه یک تربیت بدنی از پادشاه
 
برای دیدن دیگر تصاویر از جهان پهلوان تختی و چند هزار عکس دیگر از تاریخ معاصر ایران  به صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید.
 

woensdag 1 januari 2014

از حلبی آباد دیروز تا سی میلیون زیر خط فقر امروز !


طی سالهای گذشته عده ای برای شستشوی مغزی مردم و اینکه نشان دهند دولت ها تا به چه حد در کارشان پیشرفت داشته یا نداشته,  با نگرشی کاملا سیاه و سفید به مواردی از جمله نشان دادن تصاویری از گذشته پرداختند.
برای مثال: عکس مکانهایی مثل حلبی آباد را نشان دادند ولی غافل از اینکه در برهه ای از زمان کل ایران حلبی آباد بود!
حلبی آبادی که توسط پدر و پسر ایران دوستی با زحمات و مشقات بسیار زیادی  بیش از ٩٠نود درصدش تبدیل به گلستان شد. بطوریکه تمام کشور های منطقه بخصوص همسایه ایران حسرت زندگی و پیشرفت مان را داشتند. از لحاظ اقتصادی در آسیا بعد از ژاپن حرف اول را می زد.
تغییراتی که در ایران بوجود آمد به حدی چشمگیر بود که رسانه های خارجی بارها با آب و تاب به این موضوع پرداختند.

همگی بر این امر واقفیم  که اگر انقلابی در سال پنجاه و هفت صورت نمی گرفت, بی شک  تا چند سال دیگر همتراز مدرن ترین کشور های دنیا می بودیم.
در دهه پنجاه خورشیدی حدود صد ها هزار خارجی در ایران مشغول بکار بودند و به حدی دولت در بخش اشتغال کار و رفاه اجتماعي درست عمل کرده بود که تقریبا هیچ بیکاری وجود نداشت.  از لحاظ قدرت خرید در آمد کارگر یا کارمند ایرانی در همان زمان برابر بود با یک کارگر یا کارمند اروپایی! 

 از لحاظ سیاسی آزادی صد در صد وجود نداشت و نباید هم در آن برهه انتظارش می بود. در کل همه چیز مطلق نبود. ایران یک کشور جهان سومی بود که چهار نعل به سوی پیشرفت و آبادانی در حال حرکت بود.

شوربختانه روشنفکرانی که آرزوی شوروی و یا کوبا شدن ایران را در سر می پروراندند و همینطور عده ای از ترس اینکه مبادا اسلامی که ١٤٠٠ سال پیش با زور شمیشر هدیه اعراب به ایران بود با مدرن شدن از بین برود.
آنها با همکاری و همیاری غرب و شرق (آنهایی که ایران قدرتمند را نمی توانستند تحمل کنند)کشور را به نا کجا آباد کشاندند.
کشور ثروتمند ایران با آن همه ذخایر نفتی و گازی و... در حال حاضر شاهد بیش از سی میلیون نفر می باشد که از لحاظ اقتصادی زیر خط فقر زندگی می کنند.
برخی از مخالفان حکومت پیشین هنوز که هنوزه مستقیم و غیر مستقیم با رژیمی همکاری می کنند که تحمل هیچ گونه آزادی بیان را ندارد و طی این سالها همه چیز را سانسور و وارونه جلوه داده است.


برای آگاهی بیشتر و اینکه بتوانید تصویر حقیقی بدور از شایعه از گذشته ایران در ذهنتان داشته و عادلانه قضاوت کنید به این چند هزار عکس با توضیح  مراجعه کنید.
تمام تصاویر
گذشته در صفحه فیسبوکی {{ تاریخ در تصویر}} منتشر شده است .
https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir