woensdag 8 januari 2014

باور دروغ های لذت بخش در دنیای سیاست!

 
در دنیای سیاست صداقت داشتن تا حدی بی معنی است. تا بوده همیشه بازار شایعه هم داغ بوده.. چه برای تعریف و تمجید خود و چه برای کوبیدن و تحقیر کردن مخالف!
البته از دید بسیاری از سیاستمداران برای پیشبرد کار متوسل شدن به دروغ و شایعه پراکنی امریست کاملا طبیعی. حتی بسیاری از ما خبری را می خوانیم یا می شنویم با اینکه علم بر یقین می دانیم شایعه ای بیش نیست ولی  چون با تفکرمان 
همخوانی دارد باورش برایمان بسیار لذت بخش است. گاها خود در پخش شایعه دامن هم می زنیم!
 
پیش از انقلاب سال پنجاه و هفت مخالفین حکومت پهلوی چندین بار خود دست به کار های غیر اخلاقی و ناپسند زدند ولی راحت تقصیر را برای بد نام کردن به گردن حکومت  می انداختند. مردم عام حتی در خواب هم تصور نمی کردند روحانیون یا دیگر گروه های مذهبی براحتی اخلاق و کرامت انسانی را زیر پا بگذارند.
 
نمونه بارزش  آتش زدن سینما رکس آبادان و کشته شدن صد ها انسان بی گناه ... شایعه قتل صمد بهرنگی و یا خود کشی غلامرضا تختی  که افراد جبهه ملی از این رخداد نهایت سو استفاده را کرده و دست به دروغ پردازی کثیفی زدند. با اینکه نتیجه تحقیقات کاملا روشن بود و حتی دکتر بهنام اوحدی هم در مطلبش کامل و شفاف به این موضوع پرداخت.
 
آنها برای اسطوره ساختن از غلامرضا تختی می گفتند که هنگام تحویل مدال یا  بازوبند پهلوانی به شخص پادشاه ادای احترام نکرد. با اینکه در فیلم های مستند آن زمان دقیقا بر عکس گفته های مخالفین است که حال می توانید در اینجا هم مشاهده کنید.  

اما مساله حائز اهمیت اینکه بعد از گذشت سالها وقتی رسانه های داخلی به چنین شایعه ای دامن می زنند باز گروه ها ی مخالف حکومت پیشین که از ماجرای دروغ پردازی خود  کاملا با اطلاع هستند, ترجیحا سکوت را اختیار می کنند!! چرا ؟ چون دروغی که سالها پیش خود ساختند هنوز که هنوزه برایشان لذت بخش است. به هر حال باید خود را به طریقی نزد ملتی که چنین سرنوشت شومی را برایشان رقم زدند تبرئه کنند.
 
 
 
 
جهان پهلوان تختی برنده مدال طلایِ المپیک ۱۹۵۶ ( ۱۳۳۴) ملبورن در حال دریافت نشان درجه یک تربیت بدنی از پادشاه
 
برای دیدن دیگر تصاویر از جهان پهلوان تختی و چند هزار عکس دیگر از تاریخ معاصر ایران  به صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten