zondag 27 april 2014

چرا باید از تاریخ درس گرفت؟!

 
 
بسیاری ازاشخاص بر این باورند که حال با بودن این همه گرفتاری .. شکنجه , اعدام و بی عدالتی که از سوی جمهوری اسلامی صورت می گیرد نباید به حاشیه پرداخت.
از سویی می توان به این اشخاص حق داد چون مسائل روز به مراتب حائز اهمیت تر هستند ولی به عقیده من باید کمابیش از گذشته هم آموخت تا در آینده دچار اشتباه نشویم!
 
گذشته ای که از هر شخص یا گروهی به نوعی بنا به نگرش فکری تعریف شده ... و از سوی دولت ایران هم طی این سالها کاملا سانسور شده  را  وظیفه داریم با ارائه اسناد به نسل جوانی که هیچ تصویر درستی از گذشته ایران در ذهن ندارند, نشان دهیم.
 
برای همین صفحه ( پیج ) " تاریخ در تصویر " با ارائه بیش از ٨ هزار عکس و سند به روشنگری پرداخته ... از مسائل سیاسی تا اجتماعی و هنری , ورزشی از دوران پیش از انقلاب را به تصویر کشیده ....
 
علاقمندان می توانند با لایک زدن عضو صفحه شده و از تصاویر گذشته بازدید نموده و مطالب را نیز بیاموزند  و حتی در صورت تمایل به دوستان خود معرفی کنند
   (((((((((    تاریخ در تصویر  )))))))))
 

 

woensdag 23 april 2014

سر جعل کردن نام "خلیج فارس" باید با دنیا بجنگیم یا دولت بی لیاقت ایران ؟

 


سالهاست که کشور های غربی به حمایت از اعراب در رسانه ها یا حتی سازمان و نهاد های دولتی به جای نام خلیج فارس گاها از نام جعلی خلیج ع ...ی  استفاده می کنند.
جمهوری اسلامی هم طی این مدت  بر اثر عدم لیاقت و به نوعی باج دادن سکوت را اختیار کرده ... و صد البته در مواقع ضروری از احساسات پاک مردم نهایت سو استفاده را برده است!
مخصوصا در این اواخر که به شکنجه و اعدام های سیاسی  شدت بخشیده چنین خبر هایی بهترین سرپوش برای گمراه کردن اذهان عمومی است. حتی دیروز در رسانه های داخلی باز  بحث فروش جزیره ها را به میان کشیدند!
 
در اینجا این مردم هستند که با تشکیل کمپین های مجازی (  مبارزه با تحریف نام خلیج فارس )  به مبارزه با نهاد ها پرداخته اند و سخت در تلاشند که با جمع آوری امضا شکایاتی داشته باشند.

متاسفانه تارنمای نیروی دریای آمریکا هم از نام جعلی خلیج ع ... ی استفاده می کنند . اما ظاهرا فراموش کردند که تا چندی پیش بر روی سنگ قبر نظامیانشان  که در خلیج فارس جانشان را از دست داده نام  «خلیج فارس»  را حک کرده اند!
 
در حال حاضر وظیفه تک به تک ما است که در این زمینه واکنشی نشان دهیم ولی نباید فراموش کرد تا این حکومت نالایق بر سر ما است هر روز شاهد چنین خبر های ناگواری خواهیم بود. چه بسا با این فاجعه ای که روحانیون  برایمان به ارمغان آورده اند در آینده شاهد از دست دادن ...... باشیم !

پس در وحله اول باید به  دولت نابخرد ایران  فشار آورد و بعد به نهاد هایی که از نام جعلی خلیج ع ...ی استفاده می کنند.
 
       *****
برای اطلاعات بیشتر در مورد تحریف نام خلیج فارس از سوی نیروی دریای آمریکا و راههای شکایت، به این نوشته رجوع بفرمایید: https://www.facebook.com/notes/persian-gulf/1/10152488833406111


کرستن مارتین سرباز دیگر آمریکایی است که در سال ۲۰۰۶ در خلیج فارس کشته شد.

 

dinsdag 22 april 2014

تا به کی باید هر روز شاهد خبر های شکنجه و اعدام باشیم ؟؟


 
 
 
متاسفانه آمار شکنجه , اعدام و کلا نقص حقوق بشر در جمهوری اسلامی به حدی شدت پیدا کرده که دیگر  واقعا غیر قابل تحمل شده ...

اگر بخواهیم همینطور هر روز شاهد چنین خبر های شومی باشیم و دست روی دست بگذاریم مطمئنا وضع به مراتب بدتر خواهد شد.

طی این سالها جمهوری اسلامی همه جوره امتحانش را پس داده  و آقایان اصلاح طلب هم دیدیم که تحت هر شرایط اول به فکر ماندگاری رژیم هستند!
البته افرادی  امثال آقای موسوی و کروبی یا دیگرانی که در زندانها بسر می برند هم هستند که تن به حقارت ندادند که  کارشان  بسیار قابل تقدیر است.

اپوزیسیون خارج از کشور متاسفانه طی این سالها نتوانست آنچنان که باید اقدام اساسی انجام دهد و همینطور اتحادی هم بین نیروها شکل نگرفت! همگی بر این امر واقفیم که هیچ گروهی به تنهایی قادر به انجام کاری نیست.

از طرفی دولت های خارجی به تنها مساله ای که می اندیشند منافع شان است و بس! جان انسان حتی برایشان پسیجی هم ارزش ندارد.

با این حساب تکلیف چیست ؟؟  اینکه هر روز خبر این اعدام ها را منتشر کنیم مشکلی حل می شود ؟
براستی تا به کی باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم ؟

vrijdag 11 april 2014

آقایان جمهوری اسلامی اگر ریحانه دختر یا خواهر شما بود هم باید قصاص می شد ؟




واقعا اگر یکی از دختران ... خواهران ... یا بستگان سران مملکت قرار بود بخاطر دفاع از ناموس خود در برابر تجاوز گر ... ناخواسته مرتکب قتلی شود, آیا آن هم چنین سرنوشتی پیدا می کرد که منتظر قصاص باشد؟

اصلا به تند رو های نظام  که  خواستار چنین احکام قرون وسطایی هستند کاری نداریم ولی آقایانی که به ظاهر دم از انسانیت و اصلاح طلبی می زنید!
کدام یک از شما برای رضایت از خانواده مقتول اقدامی کردید ؟

آقای خاتمی ( سید خندان ) شما که براحتی مردم را رنگ میکنید و  چندین میلیون انسان را به پای صندوق های رای می کشونید .... آیا واقعا برای شما رضایت گرفتن کار سختی است ؟
جناب ظریف که نیشتان همیشه تا بنا گوش باز است و با ادا اطوار خود دنیا را رنگ می کنید آیا عرضه گرفتن یک رضایت هم ندارید ؟
...یا شما رییس جمهور محبوب مردم که قرار بود با کلیدتان در هر دری را بگشایید ....و ادعا دارید که با زبانتان دنیا را به بازی گرفته اید .... آیا چند دقیقه از وقت گرانبهایتان را بخاطر جان یک انسان حاضرید صرف کنید و به منزل خانواده مقتول برای گرفتن رضایت بروید ؟
 
فقط این را بدانید مساله اینقدر حائز اهمیت است که صد ها هزار نفر در فضای مجازی شبانه روزی التماس شما جلادان را می کنند!

براستی فرق شماها با گروه تروریستی جیش العدل چیست که تا ٢ هفته پیش منت و التماس آنها را برای آزادی سربازان می کردیم ؟؟

donderdag 10 april 2014

ایرادات فاحش محمد رضا شاه پهلوی از دید روشنفکران!

 
 
سالها است که عده ای از دیکتاتور بودن پادشاه ایراد می گیرند ولی اگر کوچکترین شناختی از جامعه آن روزگار می داشتند و میدانستند  در برهه ای که تا حدی دموکراسی داده شد و شخص پادشاه اختیار آنچنانی نداشت, مملکت به کدامین سو می رفت... مطمئنا قضاوتی دیگر می داشتند!

فراموش نشود در آن روزگار تمامی پدران و پدر بزرگان مان  به حد زیادی  دیکتاتور و خود رای بوده و هیچ شناختی از دموکراسی نداشته اند...
{{ اکثر اپوزیسیون بعد از گذشت سالها زندگی در دموکرات ترین کشورها هنوز که هنوزه کوچکترین بویی از دموکرات بودن نبرده اند !!! ( که حال شاهدش هستیم ) }}
 
سالهاست که از مسلمان بودن و اعتقادات مذهبی, حج رفتن و زیارت رفتن پادشاه به امام رضا ایراد می گیرند ولی غافل از اینکه ٩٩% مردم و حتی گروه های سیاسی به مراتب بیشتر از خود پادشاه مذهبی تر بودند. (( مذهبی که ١٤٠٠ سال در تار و پود ذهنشان رخنه کرده را نمی شد براحتی کنار گذاشت))
در انقلاب سال پنجاه هفت به حدی مردم به مذهب گرایش داشتند که حتی نیروهای چپ کومونیست برای رسیدن به اهداف خود مرید و دستبوس آیت الله خمینی شدند!!
فراموش نشود آن ٩٨% که با جان و دل به حکومت اسلامی رای دادند از کره ماه نیامده بودند...

با این حال آن محمد رضا شاه پهلوی بود که با تمام اعتقادات مذهبی به تمام ادیان دینی تمام و کمال احترام خاصی قائل بود و تمامی افراد با هر گونه تفکر مذهبی از حقوق یکسان برخوردار بودند. 
 
بارها سر کمک دولت به حوزه علمیه ایرادات فراوانی گرفته شده ولی آیا می توان حتی یک کشور مسلمان را نام برد که به مراجع دینی کمکی از سوی دولت صورت نگرفته باشد؟
 حتی در اکثر کشور های جهان که مسلمان هم نیستند از سوی دولت به مراجع دینی شان کمک می شود.
 
با اینکه روشنفکران (!) بارها به پادشاه ایراد گرفتند  که به روحانیون بیش از دیگران بها داده شد ولی اکثر روحانیون (حاکم فعلی کشور) در زندان ها بسر می بردند!
در سال ١٣٤٢ شاهد سخنرانی و انتقاد شدید محمد رضا شاه پهلوی از روحانیون در شهر قم بودیم. 
 
سالهاست که به دروغ از فساد دربار شاهنشاهی صحبت می شود ولی غافل از اینکه دومین قدرت اقتصادی آسیا بودیم و در آمد سرانه هر ایرانی پنج برابر کشور های همسایه ما بود. قدرت خرید یک کارگر یا کارمند از آن روزگار کشوری مثل انگلیس یا آلمان هم قوی تر بود!!
آیا این چنین امکاناتی با دزدی و غارت بوجود می آمد ؟
 
براستی چرا هرگز نخواستیم با دیده باز به گذشته خود بنگریم و اگر ایرادی است آن را صادقانه با وجدانی بیدار مقایسه کنیم ؟ اگر هم ایرادی بوده آن را ربط به مسائلی دیگر ندهیم.
 بی شک حکومت مطلق نبود ولی آیا چنین انتظاری از یک کشور جهان سومی با آن سابقه تاریخی امکان پذیر بود ؟ فراموش نشود در مقایسه به کشورهای اطراف به مراتب از هر لحاظ پیشرو تر بودیم.


برای اطلاعات بیشتر و دیدن بیش از پنج هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید!