vrijdag 9 maart 2012

قابل توجه ایرانیانی که در اروپا قصد پناهندگی دارند



متاسفانه بازار شایعات در ایران بیداد میکند و بسیاری از افراد که قصد زندگی در کشورهای اروپایی را دارند، فکر میکنند به محض اینکه پایشان به یک کشور اروپایی برسد کار تمام است !
تابحال چندین بار به هموطنانی  برخوردم که از ایران با هزاران امید و آرزو  آمده و بعد از چند روز از کمپ پناهندگی اخراج و در خیابانها سرگردان شدند.
من در مطلبم قصد کیس دادن به شخصی را ندارم ولی دوست دارم حداقل افرادی که قصد آمدن دارند بدانند که در چه شرایطی جواب میگیرند .
لطفآ دقت داشته باشید که وضعیت حال اروپا با زمان سابق بسیار تغییر کرده  و تنها به افرادی اقامت میدهند که مشکل سیاسی میداشتند و حکمشان مرگ بوده و از ترس جانشان فرار کرده اند .
بعد از رسیدن به یک کشور اروپایی اولین مساله ای که  اشاره میکنند " کیس راه " است . شما باید کامل توضیح بدهید چگونه از ایران فرار کردید ( میخواهند بدانند شمایی که از ترس جانتان فرار کردید بطور قانونی از مرز خارج شدید یا بطور غیر قانونی؟ )
در مرحله دوم از شما علت فرار کردن را میپرسند و باید کامل توضیح بدهید که در زندگیتان چه اتفاقاتی افتاده و چه انگیزه هایی باعث فعالیت کارسیاسی تان شده و چه شده که میخواستند شما را دستگیر کنند و از کجا میدانستید  حکم تان مرگ بوده و و و ... ، اگر هم تناقصی در گفتار شما پیدا کنند زود متوجه میشوند که داستان بافی کرده اید و منفی میگیرید .
هستند افرادی که بیش از ۱۰ سال در کمپ های  پناهندگی به سر میبرند و هنوز بلاتکلیفند . لطفآ اگر چنین تصمیمی دارید کامل تحقیق کرده و بی برنامه اقدام نکنید.
حتی شنیدم در ایران میگویند که اگر بگویی مسیحی هستم جواب میدهند هم درست نیست، مگر اینکه واقعا در خود ایران غسل شده باشید و در مورد مسیحیت اطلاعات کاملی داشته باشید.
در حال حاضر اکثر افراد فعال دارای وبلاگ میباشند و به احتمال زیاد از طریق اینترنت نامشان را جستجو کرده  تا به صحت کلامشان  پی ببرند.
باز هم تکرار میکنم و قصد این را ندارم که بگویم بیایید یا نه ، فقط میخواهم بدانید که چه سرنوشتی در انتظار شما هست و به چه افرادی اقامت میدهند .


2 opmerkingen:

  1. salam
    man to uk hastam harkas ke etelat ehtiaj dare dar bareh uk baman tamas begire
    ardeshirthe1st@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. agha seed sharmandeh
    man talash kardam bahat tmas begiram
    zabone inja ro nemifahmam
    sorry
    ardeshirthe1st@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen