maandag 1 juli 2013

وکیلی که یک طرفه به قاضی رفت و به دست عناصر رژیم بهانه داد!



 
 
محمد مصطفایی وکیلی که بنا به مسائلی از ایران خارج شده  و در خارج از کشور  به مسائل حقوق بشری می پردازد، بتازگی در صفحه فیسبوک خود مدعی شد :  
 
{{ چند روز پیش جلساتی در دادگاه کیفری بین الملل در لاهه داشتم که چند نکته حائز اهمیت بود که یکی از آن نکات :
از مسول ثبت، دفتر دادستان و دادگاه پرسیدم که آیا آقای رضا پهلوی درخواست و یا شکایتی در این دادگاه ثبت کرده اند که همگی اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند تاکنون درخواست و شکایتی از ایشان به دست ما نرسیده است. }}
 
بر مبنای چنین نوشته ای ده ها تن از عناصر رژیم، از این مطلب که هیچ گونه صحتی نداشته برای تخریب و بی اعتبار کردن شخصیت رضا پهلوی سو استفاده نموده  و مطالب غیر حقیقی را در فضای مجازی منتشر کردند.
 
حال با بودن این مدارک و اسناد میخواهیم بدانیم افرادی که بدون تحقیق  شروع  به شایعه پراکنی کردند چه حرفی برای گفتن دارند ؟

شاید بهتر باشد که محمد مصطفایی توضیح دهد  با چه شخص یا اشخاصی صحبت کردند که از شکایت رضا پهلوی بی اطلاع بودند ؟ آیا ایشان واقعا بی اطلاع هستند که در دادگاه های اروپایی  اصولا  به شخص ثالث پاسخ نمی دهند.  
 
آیا  میتوان از ایشان که خود را فعال حقوق بشر می نامد و برای عدالت تلاش میکند انتظار داشت بابت منتشر کردن چنین خبری رسما خبر اول خود را تکذیب و عذر خواهی کند ؟
 
آیا در دنیای وکالت اینکه تنها به گفته یک شخص استناد کنیم و یک طرفه به قاضی برویم عملی صحیح و پسندیده می باشد؟
 
در آخر به یاد داریم که ایشان پارسال دقیقا زمانی که شخص رضا پهلوی برای شکایت  یا ( ثبت یک گزارش ) از علی خامنه ای به دادگاه لاهه مراجعه کرده بودند
 با شبکه خبری "دویچه دوله"  گفتگویی انجام دادند به این مضمون :
{{ بشنوید: گفت‌و‌گو با محمد مصطفایی /// رضا پهلوی پیش از این اعلام کرده بود آیت‌الله خامنه‌ای باید مسئول اعدام، بازداشت و شکنجه مخالفان سیاسی در ایران شناخته شود برای این منظور فکر می‌کنید مثلا دادگاه لاهه می‌تواند محل مناسبی برای رسیدگی به چنین شکایتی باشد؟ .... محمد مصطفایی: نه؛ دادگاه لاهه در اصل صلاحیت رسیدگی به این شکایت را ندارد، به دلیل این‌که پروتکلی که مربوط به این شکایت هست، پروتکل الحاقی‌ای که‌‌ در رابطه با میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هست را ایران امضا نکرده است. بنابراین دادگاه کیفری لاهه نمی‌تواند صالح به رسیدگی باشد. }}
 
حال باید از ایشان پرسید شما که به صراحت اعلام نمودید چنین دادگاهی در اصل صلاحیت رسیدگی به این شکایت را ندارد، چگونه شما به این دادگاه مراجعه کردید و خواستار چه چیزی بوده اید ؟
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten