zondag 23 februari 2014

ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در عراق توسط دولت تدبیر و امید!

 
 کشوری که مردمش در حال حاضر در دنیا  یکی از فقیرترین هاست  و یکی از دلایلش هم به دلیل حمله ای است که روز و روزگاری عراق به کشور ما کرد که حاصلش حدود یک میلیون کشته و هزاران میلیارد خسارات مالی بوده است.
حال دولت تدبیر و امید با داشتن این همه فقیر در کشور که حتی حاضرند برای نیم کیلو مواد غذایی جانشان را از دست بدهند و به گفته مقامات دولتی بیش از سیصد هزار خانواده در خود تهران فصل به فصل گوشت سر سفره شان نبوده,  برای سپاسگزاری
ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در عراق را به عهده گرفته است!!
منبع خبر :  خبر گزاری فارس
*****
عکس زیر  از دانش آموزانی است که بر اثر حملهٔ هواپیماهای عراقی در سال ۱۳۶۵ جانشان را از دست دادند
 
 
بدون شرح !
 
 
 

zaterdag 22 februari 2014

٢٧ روووووووووووووووووووووووووووز حبس به جرم ...!



در دنیایی که همه چیز مان تکراری است. صبحانه خوردنمان تکراری ...سر کار رفتن تکراری ....  ناهار خوردن تکراری ... شام خوردن تکراری ... دوش گرفتن تکراری .... خوابیدن تکراری ... خبر ها تکراری ... مبارزه با رژیم تکراری .... نقد ها تکراری ..... توهین ها تکراری ....سانسور کردن ها تکراری ...سرکوب کردن تکراری ... دستگیری ها تکراری ... زندان رفتن تکراری ... شکنجه تکراری .... تجاوز ها تکراری ...اعدام ها تکراری ...با غرب مذاکرات بر سر مسائل اتمی تکراری .... وعده های تکراری ...عمل نکردن به قول ها تکراری.... به امریکا توهین کردن تکراری ... اسرائیل را تهدید کردن تکراری ...تحریم ها تکراری ...فقر تکراری ... نکبت تکراری ...آلودگی هوا تکراری ... خشک شدن دریاچه ها تکراری .... و همه چیز تکراری است,  بنده به جرم تکراری گذاشتن عکسی قدیمی از نیروگاه اتمی بوشهر که به اشتباه ٨ ماه پیش هم لینکش را در سایت گذاشته بودم به "یک ماه حبس" محکوم شدم!

البته خداوند منان را چاکرم , نه ببخشید شاکرم که فعالیتم مجازی بود وگرنه حالا با گیوتین به حسابم رسیدگی می شد!
در آخر حرفی برای گفتن نیست جز اینکه بگویم خداوند پدر یحیی ... نه ببخشید "کیم جونگ اون رهبر کره شمالی" را بیامرزد!
  
 

vrijdag 14 februari 2014

قابل توجه رسانه های حکومتی در مورد طرفداران سلطنت!




در چند روز اخیر بعد از فراخوان شاهزاده رضا پهلوی در هر کشوری علیه ظلم و ستم جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق بشر عده ای تجمع کردند. بعد از گرد همایی ها چندین عکس در فضای مجازی مشاهده شد. رسانه های داخلی از این فرصت نهایت استفاده را کرده تا بقبولانند که شاهزاده اندک شماری طرفدار در جامعه دارد!
 
حال سؤال بنده این است که اگر یقین دارید شاهزاده هیچ طرفداری در بین ایرانیان ندارد چرا حاضر نمی شوید یک نظر سنجی در ایران بر روی سایتی بگذارید تا پی به حقایق ببرید؟

نه فقط هواداران شاهزاده .. بلکه در نظر سنجی نام  تمام طیف های مخالف جمهوری اسلامی را قید کنید.
اگر مطمئن هستید که اکثرا هوادار جمهوری اسلامی هستند و طیف های مخالف در بین جامعه جایگاهی ندارند،  در نظر سنجی بهتر می توانید به حقایق پی برده و با اسنادی که به دست میاورید در رسانه هایتان ارائه دهید تا جای هیچ شک وشبه ای برای مردم باقی نماند!
 با تکنولوژی امروزی نظر سنجی و آمار درست بدست آوردن کار پیچیده ای نیست.
آیا بهتر نیست بجای اینکه همیشه در توهم باشید یک بار تن به چنین کاری دهید ؟
 
 

dinsdag 11 februari 2014

ایــــــــــرانی که بطور کل ویــــــــــران شد!


 
امروز سالگرد انقلاب ٢٢ بهمن است. انقلابی که حاصلش : هزاران میلیارد دلار دزدی سران حکومت... میلیون جوان کشته در جنگ .... هزاران کشته به دست حکومت .... میلیون ها انسان دچار اختلال روحی روانی.... میلیون ها انسان در فقر و فلاکت ... میلیون ها انسان معتاد به مواد مخدر ...خود فروشی .... اکثر منابع طبیعی نابود .... بد نام ترین کشور جهان ... نابود ترین اقتصاد... بیش از چند میلیون آواره غربت... رواج بی اخلاقی در بین مردم و ..... بود!

البته بسیاری از ما که پیش از انقلاب را ندیده ایم  و تنها  به کتب درسی یا شنیده ها ( آن هم از تفکر و نگرش های متفاوت ) اکتفا کردیم, بد نیست بطور مستند تصاویر گذشته ایران را دیده تا راحت تر بتوانیم تصویر درستی در ذهنمان داشته باشیم.

برای دیدن حدود پنج هزار عکس از تاریخ معاصر ایران به پیج فسیبوکی {{ تاریخ در تصویر }} بپیوندید.
 

zaterdag 8 februari 2014

وقایع انقلاب پنجاه هفت از دید یک غیر سیاسی !

 
 
در بهمن ماه هستیم . ماهی که یاد آور تلخ ترین و زیباترین(!) روزها برای ایرانیها بود. انقلابی که به همت غرب و شرق و رهبران گروه های ضد پادشاهی و حضور اکثر مردم صورت گرفت.
شاه رفت . همه آمدند و کم کم از آن همه, خمینی (جمهوری اسلامی) ماند و دیگران  رفتند...
بسیاری از سیاسیون, مخصوصا افرادی که در آن روزها برای به ثمر رساندن انقلاب؛ نقش بسزایی را ایفا کردند در این روزها برای توجیه کار خود دست به قلم شدند.
در عرض این سی و پنج سال هزاران مطلب بحث بر انگیز در این زمینه  نوشته شد و همه سعی داشتند حق را به خود دهند.

اما چرا حال " اکثر مردم " از پادشاهی که روزی مخالفش بودند به نیکی یاد می کنند؟  مردمی که اهل فلسفه بافی  و حاشیه رفتن نیستند و همه چیز را گاها بهتر از روشنفکران (!) مقایسه کرده و تشخیص می دهند.
 
مگر یک سیاست درست, یک جامعه و اقتصاد درست را به همراه ندارد ؟ اگر جواب آری است که ما در آن زمان بهترین آزادی اجتماعی را داشتیم و هر شخص با هر نوع دین و مسلک قابل احترام بود . حتی همجنسگراها!! که مکان مخصوص خود را داشتند . چیزی که تقریبا در هیچ کشور مسلمانی سابقه نداشت. موسی به دین خود بود و عیسی هم به دین خود. ( آزادی اجتماعی صد در صد بود )
وضعیت اقتصادی هم که جز بهترین ها بودیم . بعد از ژاپن دومین اقتصاد آسیا را داشتیم . در آمد سرانه هر ایرانی تقریبا پنج برابر کشور های همسایه بود. حدود یک میلیون خارجی در ایران مشغول به کار بودند. یک ایران که روزگاری شبیه حلبی آباد بود  با مدیریت درست  پدر و پسر به یکی از پیشرفته ترین کشور ها مبدل گردید. بطوری که در دنیا نام ایران در دهه پنجاه خورشیدی بر سر زبان ها بود و بسیاری آرزوی دیدن چنین کشوری را داشتند. ارتشش در دنیا جز بهترین ها بود. روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر بودیم . تحصیل در هر مقطعی رایگان بود. تمام جوانهای با استعداد میتوانستند در بهترین دانشگاه های جهان با خرج دولت تحصیل کنند. 
یک کارمند یا کارگر بعد از چند سال کار صاحب یک منزل و اتومبیل می شد. در اکثر خانواده ها خانم ها کار نمی کردند و دارای چندین بچه بودند ولی با درآمد یک شخص ( پدر خانواده ) همه اداره می شدند.
در گذشته کمتر شخصی متوسل به دروغ , ریا , کلاه برداری و تن فروشی می شد و جامعه سالمی را دارا بودیم . اخلاق و وجدان وجود داشت که دلیلش هم کاملا واضح است.
اما آزادی سیاسی کامل نبود . عده ای زندان بودند و حتی عده ای هم کشته شدند ( طبیعتا کشتن هرگز راه حل مناسبی نبود ) و یکی از اشتباهات رژیم گذشته است. حتی اگر آنهایی که حکم مرگ گرفتند سابقه آدم کشی و یا جنگ های چریکی می داشتند. 

ولی باید دانست خواسته اصلی انقلابیون چه بوده ؟

بی شک هیچ گروهی  از انقلابیون خواستار " دموکراسی " نبودند و زمانی که شخص پادشاه تن به خواسته آنها داد و بختیار حاضر به دادن همه نوع آزادی بود کسی نپذیرفت!

انقلابیونی که شخص خمینی با آن سطح سواد و شعور را یک بت می دانستند و حاضر شدند زیر پرچمش سینه بزنند. انقلابیونی که مخالف کشتن و سخت گیری شاه بودند از همان اول دست به قتل عام زدند و حتی آنهایی که با کشتن و شکنجه مخالف بودند در بهترین وجه سکوت را اختیار کردند!

هیچ گروهی از انقلابیون با آن همه شعارهای زیبا  به فکر منافع مردم قدمی بر نداشتند. همه خوشحال و سر مست از اینکه شاه رفته و یک تو دهنی بزرگ به امپریالیسم زدند. همان امپریالیسمی  که  بعد ها میلیون نفر از آنها  در دامانش پناه گرفتند. همان هایی که آرزوی شوروی... کوبا ... کره شمالی  و .... را در سر میپروراندند! حتی عده ای بودند که  هم چپ میخواستند هم اسلام ! یعنی خود فاجعه ... 

به هر روی همه با کلک و تزویر وارد گود شدند به این خیال که روحانیون ساده اندیش را بعد از پیروزی کنار زده و حکومت را به دست می گیرند و اهداف شوم خود را به اجرا می گذراند . روحانیون همه را شکست و فراری دادند. آن "همه" که شاه را نوکر بیگانه میدانستند  به خود ""غرب"" پناه آوردند!
سالها ماندند, مبارزه کردند ولی همچنان جهان سومی باقی ماندند. حتی کوچکترین آداب و اصول دموکراسی را بعد از سالها زندگی در دموکرات ترین کشورها نیاموختند. هنوز که هنوزه صدای مخالف خود را قطع و اگر بتوانند سر کوب می کنند!
 
 همانهایی که به پادشاه دیکتاتور(!) ایراد میگرفتند... 
بعد از سه دهه نتوانستند یک جمع کوچک موفق برای مبارزه با جمهوری اسلامی تشکیل دهند.

براستی آنها چه طرحی برای ارائه دادن داشتند که در کشور اجرا نمیشد ؟ چه طرحی که در جهت منافع ملت بود ولی حکومت پهلوی مخالف چنین طرحی بود ؟
قانون اسلام ١٤٠٠ سال پیش را میخو
استند ؟ اگر نه . پس برای چه به دنبال روحانیون بودند ؟
آنهایی که رویای شوروی و کوبا  شدن را در سر داشتند چرا به غرب پناهنده شدند ؟

البته که همه انقلابیون حالا تفکرشان صد درجه تغییر کرده ولی جالب اینکه هنوز از شخص پادشاه همان توقع را دارند که گذشته داشتند!!
چرا ؟
چون در فرهنگ سیاسی ما هنوز پذیرفتن اشتباه جز محالات است!
 

برای دیدن تصاویر آن روزگار از صفحه تاریخ در تصویر بازدید کنید
تصاویری که هر کدام نشان گر بسیاری از واقعیت هاست.

 

woensdag 5 februari 2014

خطاب به مسؤولین سایت مجاهدین خلق!


مجاهدین خلق بزرگترین حامی روح الله خمینی در انقلاب سال پنجاه هفت
 
 
با اینکه خط  مشی شما از لحاظ سیاسی با من و بسیاری از افراد جامعه همخوانی ندارد ولی دوست داشتم صدای شما هم به گوش دیگران برسد و هیچ صدای مخالفی قطع نشود . همانطور که بسیاری از مخالفان پیشین حکومت پهلوی بر این باورند که اگر این اجازه داده میشد رساله خمینی خوانده شود بسیاری به سمت ایشان نمی رفتند.
شخصا با تبلیغ حزبی شما هیچ مخالفتی ندارم . شما هم از چپ بودنتان و هم از اسلامی بودنتان بطور شبانه روزی دفاع و تبلیغ کنید و این حق شما است.
ولی مدتی است که به هر بهانه ای به رژیم سابق حمله و مطالب دروغ و ناشایستی می نویسید. مخصوصا کلمه : (( شاه خائن !))  و تا حدی از مبارزه با رژیم کنونی غافل شده اید !!
 
حال بنده یک سؤال کوچک از شما افراد محترم ایرانی (!) دارم که چرا در سایت تان همیشه خلیج فارس را  تنها " خلیج " می نویسید ؟!  آیا دلیلش بابت حمایت و دریافت پول های هنگفت کشور های عربی است ؟ اگر نه, شما خلیج فارس را جز ایران می دانید یا خیر ؟؟
البته برای یاد آوری خواستم بدانید همان پادشاه خائن(!) حتی زمانی که به لطف غرب و شرق و بازیچه شدن رهبران فرقه و گروهک ها ... در قدرت نبودند در گفتگو با خبرنگار آمریکایی که خلیج فارس را "خلیج" نامید بطور قاطعانه برخورد و پاسخ دادند که بهتر است خودتان فیلم و تصاویر را تماشا و قضاوت کنید کدام رهبر خائن بود و کدام رهبر میهن دوست... ؟
 
 
براستی خائن چه شخصی بود ؟
 
 
 
 

dinsdag 4 februari 2014

تصاویری از انقلابیون سال ۵٧ و ثمره کارشان بعد از٣۵ سال!

 
حمله با چاقو و چماق به تظاهرات کنندگان قانون اساسی
 
 
....و اما ثمره کار انقلابیون سال۵٧بعد از ٣۵ سال!!
 
 
 
 
 

برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر و وضعیت امروز ایران به صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید: