woensdag 28 mei 2014

در خراب کردن آثار باستانی دولت تدبیر و امید ادامه دهنده دولت پیشین است!


لوله کشی گاز در نقش‌رستم که باعث کشف و خرابی آثار باستانی آن شد



آقای روحانی که تمام تقصیر های شرایط بد اقتصادی و .... را به گردن دولت پیشین انداخته اید  اما غافل از اینکه خود دقیق در بسیاری از موارد ادامه دهنده دولت پیشین هستید!
آیا نابود کردن هر روزه آثار باستانی کشور هم تقصیر دولت پیشین است ؟
سی پنج ساله در جمهوری اسلامی تمام سرمایه های کشور را به تاراج برده اید... . تمام منابع ملی را از بین برده اید .... . در کل از ایران ویرانه ای بیش نساخته
اید!
آیا بس نیست ؟؟
 
 
 

zondag 25 mei 2014

روزگاری که آزادی ها یواشکی و شادی ها ظاهری نبود!

شادی دختران در شهر بازی تهران
 
 
اردوی تفریحی دانش آموزی سال ١٣٤٠ خورشیدی در روستای تجن گوکه
{ تجن گوکه یکی از روستاهای شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان است}
 
 
 
 
 
 
برای دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 
 
 
 

zondag 18 mei 2014

مصاحبه مطبوعاتی با محمد رضا شاه پهلوی در مکزیک - 13 جون 1979


در ایران امروز، نه حکومتی بمفهوم واقعی آن وجود دارد، و نه دولتی. آنچه امروز در ایران می گذرد، یک جریان ضد انقلابی است بمنظور نابودی همۀ دستآوردهای ملی. بجای آن تمدن بزرگ، که من برای مملکتم خواسته بودم، امروز ایران بجانب وحشت بزرگ می رود، و آنچه من در پایان این راه می بینم، متأسفانه، واقعیتی باز هم وحشت انگیزتر است، یعنی تبدیل ایران به “ایرانستان”
 *****
نخستین بار پادشاه در سال 53 گفته بود : ما وعده تمدن بزرگ را می دهیم و مخالفین ما وحشت بزرگ را نشان میدهند.
آنروزها هیچ کس نمی فهمید وحشت بزرگ چیست. اینجا در مکزیک هم در اوج " بهار ازادی " آدرس وحشت بزرگ را داد بازروشنفکران (!) سیاسی و مردم ساده لوح مفهومش را نفهمیدند. وقتی پادشاه گفت ایران ایرانستان می شود روشنفکران (!) می خندیدند که شاه دچار توهم شده...
امروز همه ما هم وحشت بزرگ را می بینیم هم نزدیک شدن به ایرانستان بودن ایران!! این بود آینده نگری پادشاه ما... اما افسوس...



                                                                        *****


 
برای دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 

 














 

zaterdag 17 mei 2014

از هر حرکت مثبتی باید حمایت کرد حتی اگر از سوی شخص غیر همفکر ما باشد!


 

ما ایرانیها عادت داریم تا بیبینم شخصی در زمینه ای موفق شده بجای حمایت به هر طریقی شده سرکوبش می کنیم. مخصوصا که اگر کار مثبت از سوی غیر همفکر ما صورت گرفته باشد.

مدتی است مسیح علی نژاد کمپینی در فضای مجازی براه انداخته به نام" آزادیهای یواشکی زنان در ایران " که بصورت غیر قابل باوری از سوی هم میهنان مورد استقبال قرار گرفته ..  در اصل بعد از سه دهه خفقان و سرکوب علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی چنین پیشنهادی بسیار عالی و بجا بوده ... و همین استقبال نشان داد که مردم واقعا از دست دولت اسلامی با قانونهای زورکیش خسته شده اند.

داشتن آزادی خواست همه ما است و هیچ فرقی نیست که چنین کمپینی از سوی اصلاح طلب ها و یا حتی از سوی خود رهبر انقلاب ( آیت الله خامنه ای ) صورت بگیرد یا چه افرادی پشت این قضایا بوده باشند...  هدف آزادی است و بس!

همگی بر این امر واقفیم که دولت ایران به این راحتی تن به خواسته مردم نمی دهد.  تازه فرض را بر این بگیریم که قبول کنند . خب چه ایرادی دارد ؟  اگر خانمها اجازه داشته باشند بدون روسری در انظار عمومی حضور یابند طبیعتا مانتو و چادر هم کنار می گذارند و رفته رفته خواسته های بیشتری خواهند داشت .  با این عقب نشینی از سوی دولت انگیزه بیشتری در مردم ایجاد میشه تا برای خواسته هاشون بیشتر تلاش کنند . کمپین راه بیاندازند و ......
 
لطفا اگر غرضی در کار نیست بجای حرف های بیهوده از هر حرکت مثبتی از هر شخص یا گروهی پشتیبانی کنید .   نباید گذاشت که دولت ایران توسط عواملش در خارج بین مان تفرقه بیاندازند.

در آخر اینکه باید در نظر داشت به همین خانم مسیح علی نژاد که حال حمله می کنیم در زمان انتخابات جز تحریمی ها بود نه افراد خائنی که مردم را به رای دادن تشویق کرده  و بزرگترین خیانت را به مردم و رهبران جنبش کردند.

 

zondag 11 mei 2014

سی و چهار سال پیش در چنین روزی پرچم جمهوری اسلامی با آرم الله تصویب شد ( ٢١ اردیبهشت ١٣۵٩ )

 

بسیاری بر این باورند که طراح آرم وسط پرچم ایران طرحش را  از" آرم سیکهای هندی " برگرفته... 

 پس از انقلاب سال ۵٧ ، بر اثرعدم آگاهی و دانش نشان شیر و خورشید را یک نشان طاغوتی و نماد شاهنشاهی تلقی شد و در نتیجه نمی‌توانست در دولت انقلابی جایی داشته باشد! بنابراین از گرافیست‌ها و هنرمندان دعوت به عمل آمد تا نشان مخصوص جمهوری اسلامی را طراحی کرده و به دفتر نخست‌وزیری ارائه نمایند.
ظاهرا اولین نشانی که پذیرفته شد، طرحی بود که «در آن یک مشت گره‌کرده به همراه چند ستاره دیده می‌شد. حتی این طرح را بر روی برخی اسکناس‌ها چاپ کردند». ولی در نهایت با آن موافقت نشد.
 
سرانجام طرح «دکتر حمید ندیمی» که با الهام از آیات سوره‌ی  حدید طراحی شده بود مورد پذیرش قرار گرفت. وی اکنون دانشیار دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی است و دارای مدرک دکترای مهندسی معماری از انگلستان است.
 
او در مورد طراحی این نشان می‌گوید:
«قبل از انقلاب در جلسات دکتر شریعتی شرکت می‌کردم. ایده‌ی چنین کاری را در این جلسات و زمانی که تفسیر سوره حدید مطرح بود به دست آوردم. علاقه داشتم برای جهان اسلام یک نشان درست کنم. وقتی 
روح الله خمینی فرمودند که نشان شیر و خورشید باید عوض شود و کشور به نشان جدیدی نیازمند است، به صورت جدی ایده‌ام را پیگیری کردم و به مرور سیاه‌مشق‌های قبلی پرداختم.
دولت در آن سال‌ها، پس از صحبت روح الله خمینی مسابقه‌ای عمومی گذاشت که هرکس تمایل دارد طرح و نشان خود را ارسال کند.»
 
دکتر ندیمی مفهوم و ریشه‌ی طرح خود را به صدر اسلام بازمی‌گرداند: «هلال‌های تعبیه‌شده در این آرم از نقش مبارکی ریشه می‌گیرد که حضرت رسول بارها با شمشیرش به عنوان امضا بر روی شن‌ها ترسیم کرده‌اند.این طرح پنج بخش دارد که نشان‌دهنده پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقة اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمة الله که در ترکیب اصلی آن دیده می‌شود، لااله‌الاالله نیز در آن مستتر است. تقارن‌های این آرم هم نشانة تعادل و توازن است.»
 
 
 روزنامه کیهان ٢١ اردیبهشت ١٣۵٩