zaterdag 15 oktober 2011

گزینش نام های راستین پارسی/ایرانی برای فرزندان در سالهای کنونی

هیچ دقت کردید که در چندین سال گذشته کمتر خانواده ای ، اسمهای عربی برای فرزندانشان انتخاب میکنند !
اگر باور ندارید یک نگاه به دور بر خود بیاندازید و ببینید چند درصد  ازآشنایان و اقوام  شما برای فرزندانشان اسم عربی انتخاب کردند !؟
حتی چند ماه قبل مطلبی خواندم که رییس آمار ثبت احوال هم نگران این جریان بود که دیگر خانواده ها نامهای پیامبران را بر روی فرزندانشان انتخاب نمیکنند !   
 چرا تا قبل از انقلاب اکثریت ملت اسم هایی همچون : محمد ، علی ، رضا ،حسن ، حسین و .... برای  فرزنداشان انتخاب میکردند و حالا اسمهای اصیل فارسی... ؟
فکر میکنید دلیلش چیست ؟
یعنی ملت تا این حد به اصل خودشون برگشتند  ؟ یا نفرت از اسلام ... !؟

حتی اگر دقت کنید میبینید تا قبل ازانقلاب بیشتر جوانها زنجیر طلا با پلاک ( الله ، محمد و علی ) در گردنشان آویزان میکردند ، ولی در حال حاضر جوانها زنجیر طلا با پلاک فرهور یا تخت جمشید یا علامت شیر با شمشیر ! 

براستی علت چیست ؟
نفرت از رژیم اسلامی یا ... !؟
هر چی هست از بابت این جریان  خیلی خوشحالم که ملت در حال بیدار شدن است . درسته که با انقلاب سال ۵۷ سقوط  آزاد کردیم و از عرش به فرش رسیدیم !  ولی فکر میکنم چیزی که بعد از ۱۴۰۰ سال بدست آوردیم ، خیلی با ارزشتر از این حرف هاست .
جالبتر اینجاست که از شخصی که کاملا مذهبیست و اسم دخترش را اصیل ایرانی انتخاب کرده بود ، پرسیدم که چرا اسم دخترت که روز میلاد فاطمه زهرا بدنیا اومد ، "فاطمه" نگذاشتی و" پارمیس" انتخاب کردی ؟ بیچاره سرخ و سفید  شد و آرام گفت نمی خوام وقتی دخترم بزرگ شد بخاطر اسمش جلوی دیگران خجالت بکشه !!!!!!!!! فقط باید من را میدیدید که کم مونده بود بجای دو تا شاخ ، چهار تا شاخ در بیارم :))))
به هر رو از  طرز و تفکر جوانان امروزی بسیار شادمانم و امید دارم که روز به روز روشنتر و به فرهنگ اصیل ایرانی بیشتر ارج بنهند .
لینک اسامی نامهای اصیل فارسی : http://p30city.net/showthread.php?t=5582

Geen opmerkingen:

Een reactie posten