woensdag 16 oktober 2013

قربانی کردن حیوان مقابل چشمان کودکان کاری است بسیار ناپسند!

عکس برگرفته از صفحه فیسبوکی : { تاریخ در تصویر }


امسال همانند هر سال عده ای ناراحت از سر بریدن گوسفندان در عید  قربان و عده ای هم بر این باورند که این امر کاملا طبیعی است و باید حیوانات را کشت و خورد. در این زمینه اختلاف نظر بسیار است و اما نظر من :
 
اول اینکه چنین روزی برای من و تفکر امثال من عید نیست! 
 بی شک اگر ابراهیم حال چنین داستانی را تعریف می کرد جایش در تیمارستان یا زندان می بود. رد کردن و یا روشنگری  چنین مواردی کار ساده ای نیست. اسلامی که حدود ١٤٠٠ سال در پوست و گوشت ما رخنه کرده را نمی توان براحتی از خود راند. هنوز که هنوزه بسیاری حتی حاضر به شک کردن دینشان و یا مطالعه نیستند.  شاید چند نسل دیگر بطور کل از سنت ها و دین های عقب مانده رهایی یابند.

حال بحث کشتن حیوانی است که بیش از نود درصد مردم گوشتش را با لذت میل می کنند. من هم با کشتن حیوان صرفا برای تغذیه به هیچ وجه مخالف نیستم اما اینکه در هر خانه در روز خاصی بطور کاملا غیر بهداشتی هر شخصی چاقو بدست بگیرد و حیوانی را مقابل چشم اهالی خانواده ( مخصوصا بچه ها که تاثیر بسیار منفی در روحیه شان خواهد گذاشت ) سر ببرد کاری است کاملا غیر منطقی، آن هم در این برهه از زمان!

ای کاش روزی به این درک و خرد برسیم که اگر نذری داریم پول همان حیوان را تقدیم به یک خانواده مستمند کنیم که آن هم از سر صدقه رهبران دولت ایران نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و مستمند هستند و همینطور بیش از میلیون نفر سر گرسنه بر بالینشان می گذارند.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten