woensdag 30 oktober 2013

تصاویری که ارزشش بیش از صد ها مطلب است!




حدود چند ماه پیش یکی از دوستان دانشجو داخل ایران برای صفحه ای ( پیچ ) فیسبوکی که راه انداخته بود، از من دعوت به همکاری نمود. ایشان تصمیم داشتند که تاریخ معاصر را در تصویر به نمایش بگذارند تا نسل جوانی که از گذشته آنچنان تصویری در ذهن ندارد و فقط  از خانواده یا اطرافیانش  چیز هایی شنیده، سطح آگاهی شان بالاتر برود. بر این باور بودند که تصاویر به مراتب از مطالبی که توسط افراد آن هم با نگرش های گوناگون نوشته می شود نیز مستند تر است. 

 اولش شک داشتم که بتونم در چنین صفحه ای مفید باشم و بعد از کمی بهانه گیری دوست عزیزم خیالم را راحت کرد که به آرشیوی دست پیدا کرده که چندین هزار عکس از تاریخ معاصر  و بیشتر هم ندیده شده در اختیار دارد.
به هر حال با ایشان برای اداره صفحه فیسبوکی به نام {{ تاریخ در تصویر }} همکاری را آغاز کردم .
در عرض چند ماه شاهد پیشرفت چشم گیری بودیم که حالا حدود بیست هزار نفر عضو این صفحه هستند و بارها مورد تشویق کاربران عضو صفحه قرار گرفتیم. همین امر باعث شد با کمبود وقتی که داریم ولی با انگیزه و جدیت تمام به تحقیقات برای پیدا کردن توضیحات عکس ها  ادامه دهیم .
نکته قابل توجه اینکه با دیدن چند هزار عکس با توضیحی که گذاشتیم اطلاعاتم نسبت به گذشته بسیار بیشتر و دیدم کاملا باز تر شده، با اینکه بیش از ده ها کتاب از نویسندگان مختلف از گذشته خوانده بودم . حال کاملا حق را به دوست عزیزم می دهم که بر این باور بود تصاویر به مراتب مستند تر و تاثیر گذارتر از مطالب سنگین تاریخی است.
 
در صورت تمایل و علاقمندی به تاریخ معاصر با لایک زدن  ( پسند کردن ) عضو این صفحه شوید :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten