vrijdag 15 november 2013

تصاویری که برای حفظ آبرو بدردم خورد!

نمایشگاه گل و میوه در تهران { دهه 50 خورشیدی }

                                                                           *****
 
معمولا ما ایرانی ها وقتی با یک فرد خارجی (اروپایی) هم صحبت می شیم تا حد امکان سعی می کنیم  برتری خودمون را نسبت به دیگر کشور های اسلامی از لحاظ فرهنگ نشون بدیم مخصوصا دوست داریم که متفاوت بودنمان  با دیگر افراد خارجی که از کشور های اسلامی عربی ( مراکشی ) ترکیه ای ، پاکستانی ، عراقی، افغان و ....را ثابت کنیم!
در حرف ها بیشتر مثال می زنیم که ما همانند دیگر مسلمان ها اهل نماز و روزه نیستیم. بیشتر ایرانی های مهاجر خودشون را به محیط اروپا وفق دادند و گوشت خوک یا مشروبات الکلی مصرف می کنند و از لحاظ پوشش مخصوصا خانم های ایرانی خیلی مدرن هستند و اینکه ما ایرانی ها اهل مسجد رفتن و اینطور مسائل نیستیم ودیگر مثال های اینچنینی ....
بعد هم تا میتونیم از زیبایی های ایران تعریف میکنیم و اینکه در گذشته زندگی لوکسی داشتیم ( البته بسیاری در این موارد قلو می کنند! ) و اگر اینجا هستیم تنها برای مساله سیاسی است و بس!!
در کل خوشمون نمیاد با دیده تحقیر به ما بنگرند یا اینکه فکر کنند از روی گرسنگی و فقر برای کار کردن اینجا هستیم .


من هم مثل اکثر هموطنانم چند سالی است در شرکتی که کار می کنم طوری از ایران و ایرانی و مدرن بودنشان برای همکارام تعریف و تمجید کردم که حد  و حساب نداره ... از اینکه در خفقان ایران با بودن حکومت اسلامی مردم در تلاشند مدرن زندگی کنند. اینکه با ممنوع بودن نوشیدن مشروبات الکلی، بیشتر از یک کشور آزاد مردم تمایل به نوشیدن الکل دارند و یا سبک زندگی کردن و جشن ها و ...... ، از طبیعت زیبای ایران هم تا تونستم تعریف کردم و اینکه در دنیا اولین کشور مسلمان هستیم که در حقیقت کمترین مسلمان را داریم!! یعنی اگر روزی انتخاب مذهب اختیاری باشه، تعداد زیادی دوست دارند بی دین باشند و همینطور بسیاری به زرتشتی بودن یا مسیحی بودن بیشتر افتخار می کنند.
خلاصه مطلب سعی داریم خودمون را تافته جدا بافته نشون بدیم!

 


امروز همکارم نمیدونم  از کدام شبکه تلویزیونی مراسم عزاداری ما را دیده بود و اینکه ملت چطور بر سر و کله اش می کوبد و داشت جلوی دیگر همکاران با آب و تاب تعریف می کرد که حسابی حرصم گرفته بود. همون لحظه از طریق تلفن همراهم وارد فیسبوک شدم و حدود نیم ساعت عکس های ایران از پیچ " تاریخ در تصویر " را نشون دادم و تا حدی آبرو خریدم. ( هر چند که اکثر عکس ها از پیش از انقلاب بود! )
                                                  *****
اگر شما هم تمایل دارید از ایران و ایرانی با افتخار یاد کنند حتما عکس های این صفحه را نشان دوستان خارجی خود بدهید تا تصویر بهتری از کشور و فرهنگ ما در ذهنشون داشته باشند.
 
                        (((  تاریـــــــــخ در تصویـــــــــر )))
 
 

 

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. کسی که از هویت اش کنار بزنه مجبوره که به هر دری بزنه .یک کلمه بس بود که بگی در جهان اسلام هرچه عالم و نوییسنده است ایرانی هست عربها حتی عرضه نوشتن کتاب های صرف ونحوی خودشون رو هم ندارند.

    BeantwoordenVerwijderen