zondag 29 december 2013

تصویر زیبای ماکت پرسپولیس در پارک مینی سیام در پاتایا - تایلند

                                                     *****
دولت ایران برای آثار باستانی خودمون هیچ ارزشی قائل نیست و امروزه می شنویم که هر روز بنای تاریخی را تخریب می کنند بعد دیگر کشورها با افتخار ماکت آثار باستانی ایران را در کشورشان  برای جذب توریست می سازند !!
 
برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر در مورد مسائل  و از گذشته ایران  به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:

zaterdag 28 december 2013

حمله هماهنگ شده به "پربیننده ترین شبکه تلویزیونی از داخل و خارج از کشور!







جمهوری اسلامی طی این سالها برای مقابله با مخالفان جدی خود هرگز بیکار ننشسته و برای شکست دادن مخالفش به هر ترفندی دست زده و یکی از رایج ترین آنها این بوده که مستقیما وارد عمل نشده و درقالب گروه ها و شخصیت های سیاسی که چندان وجه ای در بین مردم ندارند, به نام اپوزیسیون به شبکه ها و گروهایی که به شدت از آنها می ترسد حمله کنند.
حال مدتی است که به شبکه پر طرفدار "من و تو" از داخل و خارج بطور هماهنگ با شایعات و استدلال بی اساس و کاملا پوچ حمله می شود!
کارمندانش را متهم به فساد اخلاقی کردند یا اینکه این شبکه چرا اول نام خواننده محبوب (گوگوش) را به عنوان صاحب تلویزیون معرفی کرد؟ با اینکه چنین چیزی هرگز صحت نداشته .. و یا مضحک ترین شایعه ای که مخالفان ساختند این بوده هزینه شبکه از طریق باند رفسنجانی یا از جریان مشکوک مافیایی دولت های غربی فراهم می شود. هر چند که تا مدتی پیش این شبکه را وابسته به خاندان پهلوی می دانستند!!

تقریبا میشه گفت سی و پنج ساله که مدام هر دشمن قدری را برای ضربه زدن و تشویش اذهان عمومی یا به غرب و اسرائیل و ... وصل کردند.
البته باید یاد آور شد شبکه من و تو با پخش برنامه و مستندهایی که طی این مدت پخش کرد, توانست واقیعات بسیاری از رخدادهای  تاریخی که سالیان سال توسط مخالفان بدروغ تحریف شده بود را نشان دهد و همین امر برای جمهوری اسلامی اصلا خوشایند نبود. مخصوصا وقتی دیده شد چنین برنامه هایی تا به چه حد تاثیر گذار هستند.
خوشبختانه  تا به امروز با موجی که برای تخریب و لطمه زدن به حیثیت این شبکه راه انداخته شده  در اصل بهترین تبلیغ بوده چون مردم ایران عادت دارند که همیشه بر خلاف ادعای جمهوری اسلامی و عواملش در خارج از کشور را باور کنند.
  
*****
 
 
             یکی از کثیف ترین کارها نسبت دادن ارمیا ( خواننده جوان محجبه )  به سازمان مجاهدین یا خود رژیم بود!
 
*****
 
مستند از تهران تا قاهره و مستند رضا شاه مستندهایی که بی شک برای رژیم  زلزله ١٠ ریشتری بودند!
 

برف و ترافیک سنگینی در جاده ابعلی - تهران در سال ١٣۵٢

برای دیدن بیش از چهار هزار عکس دیگر از گذشته ایران  به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر }بپیوندید:   https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 

 

vrijdag 27 december 2013

تفــــاوت تا به چــــه حــــــــد ؟

 
 
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در ایران تابلوی مسافت شرعی در اتوبان نصب می کنند و نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی را «نقطه عطفی» در تاریخ اسلام می دانند.
شهردار قم صالحی‌منش اظهار امیدواری کرده که این حرکت به عنوان ابتکاری جدید، نقطه تغییر و تحول در ارتباط با موضوع‌شناسی احکام فقهی در تاریخ اسلام به وجود آورد.

حدّ ترخّص در اصطلاح فقه به مکانى اطلاق مى‌شود که مسافر با رسیدن به آنجا دیوار خانه‌هاى شهر را نبیند و اذان را نشنود.
از شرایط مشروعیت یافتن تقصیر نماز و افطار روزه براى مسافر، رسیدن او به حدّ ترخّص است؛ چنان که هنگام بازگشت از سفر، حدّ ترخّص، نقطه پایان مشروعیت قصر نماز خواهد بود.

حال در چند هزار کیلومتر آنطرف تر در کشور (هلند)  که از لحاظ مساحت حدود ٤٧ بار از ایران کوچکتر است شرکتی ابداع جاده های هوشمندی را بر عهده گرفته که با امکاناتی همچون خط کشی های شب تاب، نقاشی داینامیک، چراغ واکنشگر و باند حق تقدم الکتریکی.
خط کشی های مشخص کننده ی لاین های اتوبان که از رنگ شب تاب تهیه شده و نور را ذخیره می کنند نخستین تجهیزات تا پایان سال جاری در جاده های هلند به کار برده خواهند شد. این خط کشی ها در طول روز نور را جذب می کنند و شبهنگام می درخشند، اینچنین رانندگان می توانند حتی در هوای بارانی و مه آلود مرز باند را ببینند.  در مسیرهایی که به خط کشی های شب تاب مجهز می شوند، گونه ای پودر خاص شب تاب بکارگرفته می شود که موجب غیرضروری شدن چراغ کاری بیش از اندازه می گردد، چرا که جاده های مجهز به شب تاب که در روز شارژ می شوند، ۱۰ ساعت در شب روشنایی دارند.
همچنین یک ابزار نقاشی مانند ابداع کرده اند که در مقابل تغییرات دمایی واکنش نشان می دهد و نام آن را "نقاشی داینامیک" گذاشته اند. زمانیکه دمای هوای محیط به زیر درجه ی یخ زدن می رسد، این ابزار پویا بر سطح جاده نقش کریستال های یخ یا دانه های برف را بوجود می آورد که به رانندگان نشان می دهد جاده ممکن است یخزده یا لغزنده باشد.
اما بدون شک، برترین دستاورد شان  باند شارژینگ در جاده های هوشمند است که رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی ضمن حرکت بر آن به سوی مقصد خود، اتومبیل هایشان را شارژ می کنند.
 

 

استفاده وزارت اطلاعات از مهره های سوخته اپوزیسیون برای تفرقه انداختن بین گروه ها..


 

سران رژیم جمهوری اسلامی بخوبی می دانند که در داخل و یا خارج از کشور تا به چه حد طرفدار و مخالف دارند و بی شک بر این امر واقفند که تعداد مخالفان به مراتب بیشتر از طرفداران است.
 
برای مقابله با مخالفان خود دست به هر ترفندی می زنند و یکی از رایج ترین ترفند ها این بود که مستقیما وارد عمل نشده  و درقالب گروه ها و شخصیت های سیاسی که چندان وجه ای در بین مردم ندارند, به نام اپوزیسیون به چهره هایی که به شدت از آنها می ترسد حمله کنند.
 
 نمونه اش در قالب چهره طرفداران آقای بنی صدر , میر حسین موسوی و یا در نقش هواداران جبهه ملی با عکس مصدق, ظاهر و با ادبیات مخصوص(!) خود به اپوزیسیون واقعی که تنها دغدغه شان آزادی و دموکراسی برای ایران است حمله ور شده و سعی در تفرقه دارند.
 
باید تمامی طیف های مبارز سیاسی که خواستار آزادی ایران هستند در برابر سایبری کاملا هشیارانه برخورد کرده و براحتی بازیچه دستشان نشوند.
به امید اتحاد بین تمامی نیروهای آزادیخواه که با هم در مقابل دولتی که طی این سالها هیچ ارزشی برای مردمش قائل نبوده و کشور را درسته به باد فنا داده و چندین میلیون ایرانی را آواره غربت کرده, بایستند.
 

dinsdag 24 december 2013

تبلیغ قدیمی از فروشگاه فردوسی‌ سال ۱۳۴۷ ( این فروشگاه در زمان خودش یکی‌ از بزرگترین، و شیک‌ترین فروشگاه‌های خاور میانه بود)

 
برای دیدن بیش از چند هزار عکس دیگر از گذشته ایران می توانید عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 

روزگاری که به افراد بی بضاعت کارت مجانی برای مراجعه به پزشک می دادند!

در دورانی بسر میبریم که بسیاری از هموطنان ما بخاطر مشکلات مادی به پزشک مراجعه نمی کنند. بسیاری جانشان را بخاطر مخارج بالا  از دست دادند!
حال باید از آقایان پرسید دوران طلایی چه زمانی بوده ...؟
 
                                                                      *****
 
                                                 ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن بیش از چند هزار عکس دیگر از گذشته ایران می توانید عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 

zaterdag 21 december 2013

بالایارهای گرامی لطفا کمی روی کاربران نظارت داشته باشید!

 
مدتی است که بسیاری از کاربران به علت  نارضایتی دست از فعالیت کشیدند و سایت بالاترین تا حدی افت کرده که واقعا حیف سایت پر بازدید کننده ای است که چنین سرنوشتی را پیدا کند.

تعدادی کاربر کاملا مشخص که شما بالایارهای گرامی خوب می شناسید و همیشه هم آنلاین هستند زیر لینک ها به حد زیادی اسپم میکنند و بد ترین توهین ها را با کلمات بسیار نا شایاست بکار می برند! دیگر کلمه ای مثل : بی شرف و حتی خیلی بد تر در کامنت ها کاملا عادی شده !!

درسته که قصد اصلی شما رعایت اصول دموکراسی است ولی برای همین دموکراسی هم باید خط قرمزی باشد وگرنه جو بطور کل ملتهب می شود.
در حال حاضر نظراتی از هر طیف فکری (!) دیده می شود که بسیار شرم آور است. مطمئن هستم اگر به همین شیوه پیش بره در آینده بسیار نزدیک شاهد افت زیادی در همین سایت خواهیم بود.

معمولا اشخاصی که  خبرهای سایت را دنبال می کنند از قشر روشنفکر جامعه هستند و پسندیده نیست که آنها شاهد چنین کلماتی از کاربران باشند.
امید به اینکه یک فکر اساسی در این زمینه انجام بشود.

dinsdag 17 december 2013

بازگشت به دوران قاجار توسط دولت تدبیر و امید!

 
 
در دوران حکومت رضا شاه وقتی که مکتب خانه ها به مدارس تبدیل شد, صدای اعتراض روحانیون را همه شنیدند. روزی که بخاطر بهداشت مردم, حمام خزینه ای برچیده شد و به جایش از دوش حمام استفاده شد, باز هم روحانیون اعتراض کردند. گویا پیغمبر اسلام در زمان حیاتش روشی برای غسل کردن با دوش ابداع نکرده بود!
در دوران حکومت محمد رضا شاه پهلوی وقتی سپاه دانش توسط دولت به تمام روستاها و مناطق محروم برای سواد آموزی فرستاده شدند, دیگر روحانیون تاب نیاوردند و لب به شکایت گشودند . روحانیون آن زمان پی بردند که با این شیوه رسما در دکانشان تخته می شود. چون سواد و علم هیچ سنخیتی با مذهب نمی توانست داشته باشد.

برخلاف ادعای روشنفکران که بر این باور بودند که پادشاه بیش از حد به روحانیون بها داد, در اصل در هیچ پست و مقام دولتی آنچنان سمت رسمی نداشتند.
رفته رفته روحانیون تشخیص دادند که هر چه کشور پیشرفته و مدرنتر و ملت روشنتر شوند به همان مقدار دیگر جایگاهی در نزد مردم نخواهند داشت.
مدرنیزه کردن ایران توسط حکومت پهلوی که به ظاهر روی خوشی به روحانیون نشان می داد ولی در اصل نیتش از بین بردن خرافات و بی رنگ کردن مذهب بود, مذهبی که هزاران سال در تار و پود مردم رخنه کرده و همیشه باعث پسرفت و عقب ماندگی بود را نمی شد براحتی از بین برد مگر اینکه دولت خودش مشوق تحصیل و آموختن دانش جوانان می بود که بود! تحصیل از دوران ابتدائی تا هر سطحی بصورت رایگان و حتی نخبگان در بهترین دانشگاههای اروپا و امریکا با هزینه دولت تحصیل می کردند.


زمان گذشت و گذشت تا اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک و غرب و شرق و روشنفکران پر مدعا و مردم ساده عشق نفت و برق مجانی به کمک و یاری روحانیون شتافتند و چنین سرنوشتی را برایمان رقم زدند که بعد چند دهه از گذشت حکومت پهلوی در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی باز شاهد سپردن آموزش و پرورش زیر نظر روحانیون حوزه علمیه قم هستیم!!
در این برهه از زمان که دنیا در فکر زندگی در کرات دیگر هستند بسی جای تاسف است که دولت تدبیر و امید نظارت چنین جایی را به روحانیون می سپارد.
امید به اینکه از افرادی که برای این دولت همه جور تبلیغ کردند , امثال بهنود ها ... فرخ نگهدار ها و ...شاهد واکنشی باشیم .
 
 

 

zondag 15 december 2013

بــی فرهنگ نبودیم، بــی فرهنگمان کردند!


 خانم فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید کامنت‌های توهین و تهدید‌آمیز ایرانیان قرار گرفته بود در گفتگو با فرانس۲۴ گفت: "هر فردی مسئول فرهنگی ست که در آن زندگی می کند!"
ایشان حتی  از ایرانی ها  پوزش خواستند و قول دادند در آینده در چنین برنامه هایی نوع پوشش مناسبی داشته باشند.
 
هر چند که با شنیدن این خبر عده بسیاری از هموطنان از دست دولت سانسورچی و حرکت زشت جوانان بی فرهنگمان خجل زده شدند ولی فقط جهت اطلاع خانم فرناندا لیما باید عرض کنم تا چند دهه پیش اینگونه طرز پوشش در کشور ما کاملا عادی و جا افتاده بود.
متاسفانه بعد از انقلاب ننگین اسلامی اصالت‌هاي فرهنگي مان را تا حدی از دست دادیم و عده ای از جوانان تنها چیزی که از رهبران نالایق اسلامی به ارث بردند بی اخلاقی و فساد بود.
 
با دیدن این عکس ها براحتی میتوان پی برد که جامعه ما پیش از انقلاب از لحاظ فرهنگ در چه سطحی بوده و حال به کجا رسیده .... که برای چنین پوششی واکنش نشان می دهند! 

 
 
برای دیدن بیش از چند هزار عکس دیگر از گذشته ایران می توانید عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 

zaterdag 14 december 2013

سرخوردگی و افسردگی فعالین سیاسی!

 
بیش از سه دهه است که نالایق ترین افراد بر کشورمان حاکم هستند. کشوری که بعد از انقلاب سال پنجاه و هفت روز به روز ویرانتر شده و این ویرانی ها و فشار زندگی چنان تاثیر منفی بر روحیه مردم گذاشته که گاها به کرامت انسانی و اخلاقیات پایبند نیستند.
با این همه فشار سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و ... در کشور, بسیاری که تقریبا میشه گفت بالای  %٩٠ ترجیح می دهند در کار سیاست دخالتی نداشته  و به اینگونه مسائل نپردازند!
استدلال عام ملت برای دوری از سیاست این است که سیاست پدر و مادر ندارد. یا برای چه زندگی مان را به خطر بیاندازیم ؟ برای اکثر ایرانیهای خارج از کشور ترس از بازگشت به ایران و از این قبیل استدلال های ...
در این میان عده بسیار کمی نتوانستند  براحتی از کنار این همه بی عدالتی حاکمان و زجری که بر ملت وارد است, چشم پوشی کنند. این عده کم دارای نگرش های گوناگون هستند. بی شک اکثر آنها آرزوی سرافرازی و آبادانی ایران و ایرانی را دارند ولی برای رسیدن به آرزوهایشان از مسیرهای  کاملا متفاوتی عبور کرده  که متاسفانه تا به امروز نتیجه مثبتی به دست نیامده است!

شاید یکی از دلایل عمده که سیاسیون نتوانستند آنچنان برای رسیدن به هدف اتحاد داشته باشند, تجربه تلخ سال پنجاه و هفت باشد. پیش از انقلاب یک بار همه به هم اعتماد کرده و بعد از پیروزی بد جور از جناحی که حمایت کرده  رو دست خوردند. 

 ناگفته نماند که دولت ایران هم با امکاناتی که در اختیار دارد همیشه به اختلافات جناهات دامن زده و جلوی هر گونه اتحادی را تا حدی گرفته ...
البته  قشر سیاسی ما هم دارای ضعف بسیار است. مخصوصا ایرانیان خارج نشین که سالها در کشور دموکرات زندگی کرده ولی از دموکراسی آنچنان که باید و شاید نیاموخته اند. در حرف همه دموکرات ولی در عمل ...!

بطور کل تمام سیاسیون با همفکران خود نشست و برخاست دارند و در جلسات و اتاق های فکر تشکیل شده  از هم چنان و به به و چه چه می شنوند که به نوعی به خود بزرگ بینی و تکبر دچار شدند. به باور بنده بسیاری دشمن اصلی که همانا سران رژیم باشند را فراموش کرده و برای گروه مخالف دسیسه چیده و برای حذف دیگری افتخار هم می کنند!

در این سالها بسیاری برای آزادی ایران از دست روحانیون  دلسوزانه قدم در این راه گذاشته و خواستند مفید واقع شوند ولی بعد از مشاهده چنین مسائلی حسابی دلسرد و گاها افسرده شده تا اینکه کاملا کناره گیری کردند. از قشر سیاسی که تقریبا روشنفکر ترین قشر جامعه است و خود را جز عام نمی داند به مراتب بیشتر از این انتظار می رود.
به هر حال باید از گذشته درس گرفت و اگر قرار بر این باشد که همان روش را ادامه دهیم  مطمئنا هرگز به پیروزی دست نخواهیم یافت.
 

تصاویر قدیمی به مناسبت زاد روز ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران



امروز ۲۳ آذر، سالروز تولد ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران است.
 
 
  ناصر خان - ستار - علی پروین 
منابع عکس ها از آلبوم و مجلات قدیمی است.
 
  
     *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 
 
 
 

 

 
          

zondag 8 december 2013

نگاه محبت آمیز مادر و فرزندی ( شهبانو و رضا پهلوی )

شاهزاده رضا پهلوی در این عکس حدودا  ۵ - ۶ ساله بنظر می رسند . تاریخ این عکس حدود ۱۳۴۵ - ۱۳۴۶ می باشد.
 
  
     *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 
 
 
 

donderdag 5 december 2013

یک مقایسه کوچک در تصاویر از "دیروز تا امروز / از غرور تا تحقیر" در دنیای ورزش


 
 متاسفانه باز هم امروز شاهد خبر تحقیر آمیز حذف مسابقات کاتای دختران ایران بودیم.  تیمی که نباخت اما حذف شد!
حکومتی که سی پنج ساله بطور مداوم باعث تحقیر شدنمان شده و هر روز با قوانین دست و پا گیر اسلامیش سدی برای پیشرفت ورزشکارانمان می شود. حکومتی که با عملکرد نا درستش بیشترن آمار معتاد در منطقه را دارد, بطوریکه روزانه هشت نفر جانشان را از دست می دهند.
ملتی که هر گونه خوشی برایش سلب شده و شدیدا تحت فشار است دیگر به چه دلخوش باشد؟
حیف از کشوری که پیش از انقلاب اسلامی خودش مشوق جوانان بود و به ورزش بیش از حد اهمیت میداد و ورزشکاران ما در دنیا دارای آبرو, اعتبار و از منزلت  خاصی برخوردار  بودند. 

  چرا باید قسمت ما چنین می شد و نسل من شاهد اینگونه تحقیرها  باشد؟
برای مقایسه یک نگاه سطحی  به تصاویر بیاندازید تا خود به تفاوت ٢ زمان پی ببرید و بدانید که از کجا به کجا رسیدیم!!
 
 
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)
برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید : ( تاریــــــخ در تصویــــــر)

  
     *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 
 
 
 

رهبرانی که با خیانت عده ای فراموش شدند!

 
مدتی است که دیگر آنچنان  باید و شاید صحبتی از رهبران جنبش نمی شود! رهبرانی که بخاطرش چندین میلیون انسان به خیابان آمد و پشتیبانش بود. همان پشتیبانانی که در آن روزها شعار می دادند وای به روزی که موسوی دستگیر شود..!
براستی چه شد ؟ آنها چه می خواستند ؟ ما چه می خواستیم ؟ پشتیبانان واقعی شان چه افرادی بودند؟

اگر خاتمی و خاتمی ها بودند, پس در دماوند چه می کردند ؟ اگر اصلاح طلبانی همانند برادر خاتمی  بودند که از حقشان در سال ٨٨ گذشتند ! اگر آنهایی بودند که در انتخابات ملت را تشویق به حمایت روحانی کردند, پس چرا حالا روزه سکوت گرفتند ؟

ملتی که تا دیروز موسوی عکس پروفایل فیسبوکش بود حال عکس ظریف را می زند!

افرادی همانند جنتی بد ترین توهین  و تهدید ها را نثار رهبران جنبش  کردند ولی صدا از کسی به حمایت از آنها در نیامد!!
براستی مدافع حقیقی آنها چه کسانی هستند ؟ آیا روحانی که به قول و وعده هایش عمل نکرد را باز باید حمایت کرد؟

تنها میتوان گفت ننگ بر ما که براحتی اسیر عده ای خائن شده ایم  که  هر از گاهی هر طور  بخواهند با ما بازی می کنند.
 


 

maandag 2 december 2013

حراج خاک و ناموس توسط دولت تدبیر و امید!


 
هر انتظاری از دولت تدبیر و امید حجت السلام والمسلمین حسن روحانی می رفت به جز حراج  گذاشتن ناموس و خاک میهن...؟!
به گفته خبرگزاری های خودش سالانه ٣٢٠ هزار خانوار به زیر خط فقر سقوط  می کنند و همین امر باعث شده  بسیاری از دختران جوان به علت  فقر مجبور به مهاجرت به کشور های عربی برای تن فروشی شوند که البته مافیای قاچاق دختران همیشه تحت نظر خود دولت بوده است.
امروز هم خبرگزاری فارس رسما اعلام کرد جمهوری اسلامی آماده گفت‌وگو با عربستان درباره یکی از این جزایر به نام «ابوموسی» است! یعنی رسما واگذاری خاک ...
دولتی که در مورد مسائل حقوق بشری به مراتب بد تر از دولت احمدی نژاد عمل کرده و حتی درمورد توافق ژنو هم عهدنامه ترکمانچای دیگری بستند و این ننگ تاریخی تا ابد بر پیشانیش خواهد ماند.
 
براستی دیگر حمایت کنندگان دولت روحانی و لابیگرانش چه حرفی برای گفتن دارند؟