maandag 31 augustus 2015

پاسخ آرتا پارسیان به یغما گلرویی و سانسور و حذف پاسخ از طرف ایشان!


 *****
...و اما پاسخ آرتا پارسیان که از سوی یغما گلرویی در صفحه فیسبوکش حذف شد!

آقای یغما که می فرمایید تجاوزهای بسیاری در ایران صورت گرفته و کودکان ناخواسته ای شکل گرفته اند باید به عرض برسانم که اصلا نیاز نیست برای دفاع از شعرهایتان اینگونه خودزنی تاریخی بفرمایید که بی شک ممکن است خودتان نیز در زمره همین کودکان قرار بگیرید!!
این موارد در همه فرهنگها و سرزمینها بوده است و خود یونان و جهان عرب نیز بارها مورد تعرض دیگر سرزمینها قرار گرفته اند اما اگر از دید ژنتیکی بخواهیم بررسی کنیم باید بگویم که در طول زمان تغییراتی در سطح DNA اتفاق می افتد و این تغییرات حداقل چهار بار در هر نسل هست به عبارتی این تغییرات زیاد است و اصلا نمی توان خلوص یا عدم خلوص نژادی را بررسی کرد و باید بگیم که همه ما نیاکان مشترکی داشتیم.
اما اگر از دید فرهنگی بخواهیم به ایرانیت و آریایی نگاه کنیم به جد می توان گفت هیچ سرزمین و فرهنگی به اندازه ایران و ایرانی وجود نداشته که در طول تاریخ مورد آماج حملات دشمن قرار بگیرد و باز وجود و عصاره و اصالت و فرهنگ خود را از زیر خاکستر بیابد و طرحی نو براندازد و ظرف اصلی خود را حفظ کند
یکی از اصلیترین شاخصه های فرهنگ ایرانی که اغلب ایرانشناسان و مورخان به آن اشاره کرده اند بحث تداوم فرهنگ ایران است تا جایی که دشمن را در برابر خود به زانو درآورده و فرهنگ دشمن را در فرهنگ خود ذوب کند حتی در مورد حمله اعراب به صورت علمی ثابت شده که شکست ایرانیان فقط ظاهری بود و عرب ها ناچار شدند در بسیاری از موارد اصول سابق را حفظ کنند. 
سنت ایرانی در بین برخی طبقات همچنان محفوظ ماند.نه تنها آنچه بعد از فتح باقی مانده بود، بلکه آنچه بر اثر جنگ تخریب شده بود، اثری عمیق در خاطره فاتحان نهاد
این که ما الان ایرانی هستیم و فارسی حرف می زنیم نه الزاما که از ژن و نژاد و خون اقوامی چون ماد...پارس و پارت باشیم و ادعایی هم بر این نداریم اما در جای جای فرهنگ ما می توان فرهنگ مختص ایرانی و با دوره بازگشت چندین هزار ساله به عهد نیاکان را یافت.
زبانمان همچنان فارسی است که ریشه آن به زبان پارسی باستان و پهلوی بر می گردد ... نوروز همچنان پابرجاست ... یلدا و چهارشنبه سوری هنوز زنده اند و خیلی از رسومات فرهنگی دیگر.
اینها همه امتیاز هستند و یک ایرانی راستین هرگز معتقد نیست نژادش برتر است یا هیچ تمدنی غیر از تمدن او نبوده است و اگر هم در تاریخ گذشته خود کنکاش می کند از این رو می باشد که یک انسان وطن پرست، تاریخ مملکتش را باید نیک بداند و از آنچه که بر سرش آمده مطالعه کند تا بتواند دوست را از دشمن و حقیقت را از دروغ تشخیص دهد.
هر مردم و جماعتی برای سرفرازی و بقا و ادامه حیات و استقلال و خودباوری و زنده ماندن روح ملی به خوراکی نیاز دارند بنام بازیافت و بررسی تاریخ و این هرگز به معنای در گذشته درجا زدن نیست بلکه پیوستگی حلقه های یک هویت و فرهنگ چون زنجیری می باشد که بررسی تک تک حلقه های گذشته استحکام تاریخ پیش رو و آینده آن مردمان را تضمین می کند.
در پایان به جناب آقای یغما گلرویی بگویم که هر انسانی که از سلامت روح و روان برخوردار باشد طبعا به سوی ارزشهای ملی و وطن دوستی گرایش دارد و اگر جایی هم از آریایی ( صورت کهن ایران ) یا کوروش یا داریوش یاد می کنیم منظور هویت ماست و دوست داشتن ایران یعنی ميراث خود را از بين نبردن، و از زبان پارسى و یاد نیاکان را كه از اركان هويت ملى است پاسداری نمودن و از همه مهمتر به گذشته خود دهن کجی نکردن و آن را خوار نشمردن است که امیدوارم نیت شما نیز جز این باشد و بدانید که رمز بهروزی ما در شناخت و آگاهی مان از هویت و کیستی ملی مان و از پیشینه سرزمین مان و مهرورزی به مرز و بوم مان می باشد که نوید بخش آینده ای درخشان در راستای پیشرفت خواهد بودچرا که منافع تک تک ما همان منافع ایران است و امیدوارم این مهم را برای ارجمند شدن و هویت بخشیدن به شعرهایتان لحاظ کنید.
اي وطن اي مادر تاريخ ساز
اي مرا بر خاک تو روي نياز )

zaterdag 16 mei 2015

این همه سانسور و تبعیض قائل شدن بین کاربران برای چی ؟!




 سالهاست که مردم از دست سانسور و تبعیض ها در جمهوری اسلامی به ستوه آمده و  با رژیم جمهوری اسلامی مبارزه می کنند . یکی از موثر ترین راه ها روشنگری از طریق فضای مجازی است. سایت بالاترین هم یکی از این سایت هایی است که به هر شخصی اجازه داده طبق قوانین مطالب خودش را منتشر کرده تا دیده شود. 
اما در بین کاربران فرق زیادی قائل می شوند و عده ای از افراد را نمی گذراند تا لینک هایشان داغ و دیده شود! حتی لینک مورد نظر رای کافی هم گرفته اما به سلیقه مدیر یا بالایار ها سازگار نیست. 

همه می دانیم اکثر این لینک ها ( یعنی بالای ۹۰% ) توسط گروه های فیسبوکی داغ می شوند و بیشتر از ده ها گروه وجود دارد که حتی خود مسوولین هم کاملا آگاه هستند!
حال برای چه دست به سانسور می زنند ؟  اگر در این فضا نتوانیم محیط سالم و بدور از تبعیض بوجود بیاوریم چگونه می خواهیم با سانسور های رژیم مبارزه کنیم ؟! 
هر چند این مطلب هم سانسور می شود و یا احتمالا نمی گذارند داغ و دیده شود ولی وظیفه ام بود که حقایق را باز گو کنم. 

با مهر سعید شعبانی 


zondag 15 maart 2015

۲۴ اسفند، زاد روز بزرگ مردی که تاریخ نوین ایران را رقم زد!

مجسمه رضاشاه سوار بر اسب
(میـــدان تـــــوپخــــانه تهــــران)



دانشگاهی که رضاشاه ساخت... 


*****
تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

vrijdag 13 maart 2015

شب عیدی کودکان کار را فراموش نکنیم!


بد نیست یاد آوری و حتی از شما سروران خواهش کنیم شب عیدی به فکر کودکان کار هم باشید!
نگذاریم آیندگان با منتشر کردن چنین تصاویری بگویند آن زمان که حکومت به فکر مستمندان نبود مردمش هم بیخیال و عاری از احساس بودند ....

***

تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر


donderdag 12 maart 2015

تبلیغ منفی رژیم در مورد پهلوی و عکس العمل جالب مردم!

تصویر از دفتر کار محمد رضا شاه پهلوی - تهران

در یک گزارش خبری از کانال 3sat آلمان، خبرنگار در مورد محل اقامت پادشاه و خانواده اش در کاخ‌ شاهنشاهی صحبت کرد که قصد حکومت ایران با نشان دادن تجملات در کاخ ها، بدبین کردن مردم نسبت به پهلوی ها بود. ولی در حال حاضر این مکان برای ایرانی‌‌ها مثل زیارتگاه شده و بسیاری از ایرانی ها برای ادای احترام به آنجا می روند!!



*****
تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 


--------------------------------------------------------------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=QdFXNAbXHyQ


.

woensdag 11 maart 2015

بیستم اسفند سالروز بقتل رسیدن یکی از اندیشمندترین افراد قرن توسط اسلام گرایان


.
روشنفکری که حدود ۷۰ - ۸۰ سال پیش گفت: ما یک حکومت دینی برای شناخت روحانیون و خرافه زدائی... به آخوند ها بدهکاریم!

احمد کَسرَوی، تاریخ‌نگار، زبان‌شناس، پژوهش‌گر، حقوق‌دان و اندیشمند ایرانی بود. وی استاد ملی‌گرای رشته حقوق در دانشگاه تهران و وکیل دعاوی در تهران بود. احمد کسروی در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۲۴ و در سن ۵۷ سالگی، در اتاق بازپرسی ساختمان کاخ دادگستری تهران به ضرب «گلوله و ۲۷ ضربه چاقو» توسط گروه اسلام‌گرای «فدائیان اسلام» به طرز وحشیانه ای ترور شد. احمد کسروی در حوزه‌های مختلفی هم‌چون تاریخ، زبان‌شناسی، ادبیات، علوم دینی، روزنامه‌نگاری، وکالت، قضاوت و سیاست فعالیت داشت. وی بنیان‌گذار جنبشی سیاسی-اجتماعی با هدف ساختن یک «هویت ایرانیِ سکولار» در جامعه ایران، موسوم به جنبش «پاک‌دینی» بود که در دوره‌ای از حکومت پهلوی شکل گرفت.

احمد کسروی خواستار مبارزه با «واپس‌ماندگی فکری و علمی» و روشن‌گری در تمامی وجوه زندگانی بود. وی با انتقاد از «اوضاع زندگی، خرافه‌گرایی و آداب اجتماعی» مردم ایران، خواستار «پالایش زبان فارسی» از هر گونه واژه عربی و سره‌نویسی در زبان فارسی بود.


*****
تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

zondag 8 maart 2015

تصاویری به مناسبت روز زن و حقوق از دست رفته زنان ایران!


روزگاری که بانوان در جامعه از موقعیت و مقام خاصی برخوردار بودند 
((بریده هایی از روزنامه ها در مورد پیشرفت زنان در دوران پهلوی..))

بانوانی که پیش از انقلاب به دنبال روح الله خمینی وعدل اسلامی بودند، بعد از اندک مدتی برای برابری و عدالت و آن حق و حقوقی که پیش از انقلاب داشتند، دست به اعتراض زدند!!

چه زود زنان ایران حقوقی که در دوران پهلوی داشتند را از دست دادند.هنوز جمهوری اسلامی به رای گذاشته نشده بود که قوانین مربوط به حمایت زنان - خانواده لغو شدند، 
۱۶ اسفند ماه ۱۳۵۷:«امام خمینی: زن‌ها باید با حجاب به وزارتخانه‌ها بروند»
و تظاهرات ۱۷ اسفند ۵۷, روز بسیار سردی با بارش برف که حتا عدّه‌ای زنان چادری و مردان نیز در آن شرکت داشتند.
-------------------------
شعارها :
حجاب ما پاکی ماست
نه روسری نه تو سری 
ما با استبداد مخالفیم-حجاب اجباری نمیخواهیم
----------------------
عدّه‌ای به زنان با پرتاب سنگ حمله کردند ، تعدادی از بانوان زخمی شدند. زنان بی‌ حجاب به عنوان طرفداران رژیم شاهنشاهی تلقی‌ شدند .چند نفری از جمله سیمین دانشور و آیت الله طالقانی جو را آرامتر کردند. اما مخالفت و خشونت با زنان بی‌ حجاب در ادارات و جامعه ادامه یافت ( نمونه : کوبیدن پونز به پیشانی زنان بی‌ حجاب!! ) تا اینکه حجاب تحمیلی کم کم همه جأ گسترده شد.


((بخشی از سخنان محمد رضا شاه پهلوی در روز زن)) 


*****



تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

zondag 1 maart 2015

تصویری از پیش از انقلاب و بعد از انقلاب ( ایرن ) یکی از زیباترین هنرپیشه های آن دوران..


https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?fref=photo                                  



ایرن یکی از زیباترین هنرپیشه های پیش از انقلاب بود که بعد از انقلاب در ایران ممنوع الکار شد!
او برای گذران زندگی خود سالن زیبایی ایجاد کرد و بیشتر عکس های خود در زمان اوج را زینت بخش دیوارهای سالن کرد...
.
{تصویر سمت راست : سال ۱۳۸۵خورشیدی}
{تصویر سمت چپ : سال ۱۳۵۵خورشیدی }



*****



تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

خدمات و توجه رضا شاه به آثار باستانی و میراث فرهنگی ایران



رضا شاه که خود را میراث دار کوروش بزرگ می دانست، اهمیت بسیاری به آثار باستانی ایران که میراث بشریت محسوب می شود قائل می شد . به فرمان وی تخت جمشید که سالها در زیر خرابه ها و تله ای از خاک قرار داشت بازسازی و ترمیم شد . این حرکت با حضور باستان شناس بزرگ جهان صورت گرفت. پس از تخت جمشید دهها آثار باستانی دیگر ایران ترمیم و بازسازی شد و به ترتیب ثبت نمودن آنها و حفاظت از آنها نیز انجام شد .

رضا شاه به دلیل عشق به ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی فرمان برپایی آرامگاهی باشکوه برای فردوسی بزرگ داد . آرامگاه فردوسی در شهر توس را به مناسبت هزار سالگرد فردوسی با حضور مشهورترین فردوسی شناسان جهان ساختند و به بهره برداری رساندند . در همین راستا آرامگاهی باشکوه برای حکیم عمر خیام نیشابوری فیلسوف بزرگ مشرق زمین ساخته شد . سپس برای عطار و چند تن دیگر از بزرگ مردان ایران نیز این امر صورت گرفت . 

-
در زمان محمد رضا شاه پهلوی برای شناساندن آثار باستانی و میراث فرهنگی ایران به کل دنیا بسیار تلاش شد. بطوریکه دهه ۵۰ خورشیدی اکثر غربی ها آرزوی بازدید از تخت جمشید و دیگر مناطق ایران را داشتند . ایران در آسیا یکی از امن ترین و توریستی ترین کشور ها محسوب می شد و تمام اینها حاصل زحمات رضا شاه و پسرش محمد رضا شاه پهلوی بود. 


*****


تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

zaterdag 21 februari 2015

بهترین قضاوت در مورد افراد تنها با گذر زمان میسر است!





یادم میاد تا چند سال پیش اگر شخصی کوچکترین نقدی علیه محمد خاتمی می نوشت زودی چنان هیاهویی به پا می شد که نقد کننده از نوشتن خود پشیمان می شد!
براستی رهبر اصلاح طلب (محمد خاتمی) چنان با حقه و نیرنگ توانست با احساسات مردم بازی کند که بسیاری وی را ناجی می دانستند یا به عبارتی پلی به سوی دموکراسی ...
اما همان انسان محبوب طی این سالها چنان چهره کریهی از خود نشان داد که نزد اکثر مردم به یک انسان کاملا رذل و پست شناخته شد. 
بطور کل جنبش اصلاح طلبی که با خاتمی شکل گرفت با روحانی به بد ترین وجه از بین رفت و حال اصلاح طلبان جز منفور ترین چهره های سیاسی روز شناخته می شوند.
در این اواخر باز رژیم  با ممنوع التصویر کردن خاتمی خواست تا حدی وجه وی را بالا ببرد و با تمام نیروی سایبری که در اختیار دارد به این امر  پرداختند ولی غافل از اینکه دیگر حنایشان برای مردم رنگی ندارد. 

تصاویری از آرامگاه رضا شاه و تخریبش به دست خلخالی با همراهی انقلابیون!

                        https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl



رضا شاهی که با اون همه خدماتش، زمان ترک ایران، تنها مشتی از خاک با ارزش ایران زمین را با خود برد... 
---------------------
دکتر شاپور بختیار در زمستان ۵۷ آن گاه که همه مسحور فریب خمینی شده بودند، در یک جمله هشدار بسیار مهمی‌ داده بود:

«این‌ها ماموریت دارند که ایران را به نابودی ببرند»

خلخالی عامل تخریب آرامگاه رضا شاه و ناصر الدین شاه در حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری است. خلخالی همچنین قصد داشت تخت جمشید را با خاک یکسان کند ...
او علاوه بر قبر رضا شاه، قبر علیرضا پهلوی ( آخرین فرزند رضا شاه پهلوی) و حسن علی‌ منصور را نیز از بین برد.
---------------------
خلخالی در گفتگو با نیو یورک تایمز در سال ۱۹۹۹ گفت «هر کاری که من در دوران مسوولیتم کردم، زیرنظر مستقیم امام بود، من تنها کارهایی را می‌کردم که خمینی از من می‌خواست»




*****


تصویر و مطلب برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

vrijdag 20 februari 2015

به یاد بزرگ مردی که حتی در برابر جوخه اعدام با ترس بیگانه بود!


به یاد بزرگ مردی که حتی در برابر جوخه اعدام با ترس بیگانه بود و شهامت و وفاداری را تمام و کمال معنی بخشید!

.
رفتاری که تیمسار رحیمی و تیمسار خسروداد در برابر جوخه اعدام داشتند رفتاری بسیار شجاعانه بود. تیمسار رحیمی سلام نظامی داد و «جاوید شاه» گفت و همچنین «پاینده ایران». و تیمسار خسروداد گفت چون من در اینجا ارشد هستم خودش حکم تیر خودش را به خودش صادر کرد. هیچ‌کدام اجازه ندادند چشم‌هایشان را ببندند.

رحیمی بسیار دلاورانه جان داد؛ به گونه‌ای که بعدها روح الله خمینی از او به عنوان یک نمونه یاد می‌کرد و می‌گفت که اگر قرار است کسی بمیرد حداقل مثل او شجاعانه بمیرد. تیراندازی انجام شد و کسی که صورتش را پوشانده بود به آنها تیر خلاص زد. ساعت نزدیک چهار صبح بود که گفتند آقا آمد. او آمد روی پشت بام و به جنازه‌هایی که روی برف بی‌جان و با بدن‌های پر از گلوله افتاده بودند نگاه کرد.

( دست نوشته های علی‌رضا نوری‌زاده در خصوص مشاهدات خود از لحظه اعدام تیمسار رحیمی )
-----------------------
بنا به روایتی انقلابیون به حدی از این رفتار سپهبد رحیمی کفرشان در آمده بود که حتی قبل از مرگ نخست دستش را از کتف ( همانگونه که در عکس پیدا است ) جدا ساختند. زیرا وی زمانی که نام شاه را می آوردند به احترام پادشاه سلام نظامی می دهد و می گوید ایشان که اینجا نیستند، بهتر است نام ایشان را نیاوریم!
---------------------
سپهبد مهدی رحیمی آخرین فرماندار نظامی تهران بعد از تیمسار اویسی بود. وی از افسران مشهور زمان پهلوی بود که ریاست فدراسیون کشتی را نیز به عهده داشت و جز نخستین اعدامی‌های بعد از انقلاب به شمار می‌رود.


*****




{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

woensdag 18 februari 2015

کاریکاتور طنز در دوران پهلوی سانسور میشد یا حالا در سایت بالاترین ؟




تفاوت آزادی بیان در دوران پهلوی را  با سایت  بالاترین مقایسه کنید!

کاریکاتور طنز در مورد امیر عباس هویدا در سومین سال نخست وزیری او...



میان ماه من تا ماه گــــردون / تفاوت از زمین تا آسمان بود!





تصویر راست: سال ۱۳۵۳ خورشیدی
تصاویـر چپ : سال ۱۳۹۳ خورشیدی



*****

تصویر و فیلم برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 


{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl

dinsdag 17 februari 2015

خاطره ای از ژنــــرال نـــادر جهــانبانی به نقل از فرزندش !




                                      https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl
                                      



نگهبان زندان از من پرسید : چه نسبتی با آن سپهبُد جهانبانی داری ؟
گفتم : انوشیروان ، پسرشان هستم ؛
نگهبان ، سکــــــوت کرد ...
پرسیـــــدم در زندان ، پــــدرم را دیدید ؟
گفت : بله ، من نگهبانش بودم ...
پرسیـــــدم : چه طور بودند ؟
گفت : من تا حالا ، آدمی به این شجــــــاعی ندیدم !
او مثل ، سنــــگ بود ...




*****
تصویر و فیلم برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 



{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl

بیست و هشتم بهمن، تصویری به مناسبت زاد روز صادق هدایت


                                       https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl
صادق هدایت نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از محققان، رمانِ «بوف کور» او را، مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند شهرت عام هدایت نویسندگی است، اما آثاری از نویسندگانی بزرگ را نظیر ژان پل سارتر، فرانتس کافکا و آنتون چخوف نیز ترجمه کرده‌است. حجم آثار و مقالات نوشته شده دربارهٔ نوشته‌ها، نوع زندگی و خودکشی صادق هدایت بیان‌گر تأثیر ژرف او بر جریان روشنفکری ایران است.


هدایت در بیگانه ستیزی و به ویژه عرب‌ستیزی، پرستش نژاد ایرانی، ضدیت با اسلام به عنوان یک دین غیر ایرانی و همچنین پرستش ایران باستان و ایران دوره ساسانی همه و همه بر ایدئولوژی متفاوت وی به عنوان یک نویسنده دوره مشروطه تاکید دارند.
---------------------
صادق هدایت در جوانی گیاه‌خوار شد و کتابی در فواید گیاه‌خواری نیز نوشت. او تا پایان عمر گیاه‌خوار باقی‌ماند. بزرگ علوی در این باره می‌نویسد: «یک بار دیدم که در کافه لاله‌زار یک نان گوشتی را که به زبان روسی بولکی می‌گفتند، به این قصد که لای آن شیرینی است، گاز زد و ناگهان چشم‌هایش سرخ شد، عرق به پیشانی‌اش نشست و داشت قی می‌کرد که دستمالی از جیبش بیرون آورد و لقمه نجویده را در آن تف کرد.»

او معتقد بود اگر انسان بخواهد دست از جنگ بردارد باید اول دست از کشتن و خوردن حیوانات بردارد.




*****
تصویر و فیلم برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 



{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl

zondag 15 februari 2015

تصویر قهقهه زدن مردی هنگام انقلاب برای پاره کردن پول شاهنشاهی!


براستی این مرد سال ۵۷ وقتی عکس خمیمنی را جای عکس شاه گذاشته بود می دانست که همان هزار تومانی معادل ۱۴۳ دلار ارزش داشت و امروز ارزشش تنها به ۲۳ سنت دلار (حتی کمتر از نیم دلار) می رسد که آنچنان از ته دل قهقهه می زد ؟!


*****
تصویر و فیلم برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 

{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید } 

https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl


آه و فغان مسؤلین کشور از مستند های شبکه من و تو! ( انقلاب ۵۷ ) .


پنج قسمت "مستند های انقلاب ۵۷ " که از شبکه من و تو منتشر شد بقدری روی نسل جوان تاثیر گذار بود که حتی صدای مسئولین هم دراومد!!
***************************************
غلامحسین الهام٬ سخنگوی دولت دهم گفته مستند «انقلاب ۵۷» با «شبهات قوی» توانسته بسیاری از جوانان ایران را تحت تاثیر قرار دهد.
آقای الهام پس از تماشای مستند «انقلاب ۵۷» پخش شده از شبکه ماهواره‌ای «من و تو» در تازه‌ترین سخنرانی خود تلاش کرده درباره ضرورت انقلاب سال ۱۳۵۷ توضیحاتی ارئه دهد.
سخنگوی دولت دهم در توضیح این اقدام خود گفته مستند مذکور بسیاری از جوانان {حزب‌الله خیلی فعال را هم} تحت تاثیر قرار داده است.
الهام اضافه کرده همه مدارک و مستندات این مستند از آرشیو نهاد‌های جمهوری اسلامی استخراج شده است.
شبکه تلویزیونی «من و تو» چندی پیش مستندی پنچ قسمتی درباره انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران پخش کرده که در این مستند تصاویر و صحنه‌های دیده نشده‌‌ای از آن وقایع به نمایش درآمده است.

این مستند با خشم گروهی از محافظه‌کاران تندرو در ایران نیز مواجه شده به طوری که اداره سیاسی سپاه پاسداران هم اعلام کرده اسناد این مستند از یک نهاد اطلاعاتی خارج شده است.
این مستند پنج قسمتی به قدری بر مردم ایران به خصوص جوانان تاثیر گذاشته که هفته گذشته احمد علم‌الهدی هم گفته جوانان نسل سوم درباره «حقانیت» انقلاب سال ۱۳۵۷ دچار «تردید» شده‌‌اند.
علم‌الهدی افزوده در حال حاضر این فکر به ذهن جوانان خطور کرده که «شاید» پهلوی حکومت «بر حقی» بوده است.
مستند «انقلاب ۵۷» بوی بهائیت می دهد/ جعل ۱۰۰ موضوع تاریخی در مستندی که بوی بهائیت می‌دهد
*************************
(( لطفا در منتشر کردن این مستند ها کوشا باشید ))
دانلود پنج قسمت با کیفیت اصلی:




zondag 8 februari 2015

چرا در بالاترین ازهمه چیز میشه انتقاد کرد به جز بی عدالتی مسولین سایت؟



سالهاست که عضو سایت بالاترین هستم . رک بگم بارها به علت باند بازی و جناحی عمل کردن بالایار ها شاهد بی عدالتی بودیم . شاید براحتی بتونم ده ها مورد را نام ببرم که احتمالا خود آقای یحیی نژاد کاملا بی اطلاع هستند.
اما  دفعه آخر که حسابم بسته شد دیگه  واقعا بی عدالتی را به اوج رساندند!!
بخاطر شخصی که لینک خبر دروغ را منتشر کرده بود و" گزارش خبر غیر واقعی" رد کردم حسابم را ۲ هفته بستند!!
اصلا ۲ هفته بستن حساب موردی نیست ولی باید بدانیم سطح سواد و دانش افرادی که برای گزارش ها تصمیم می گیرند تا به چه حد است ؟
من اینبار قضاوت را به مردم میسپارم و آدرس لینک مورد نظر را اینجا میگذارم تا همه از جریان پشت پرده و قضاوت های سایت بالاترین مطلع باشند.

http://www.balatarin.com/permlink/2015/2/7/3794909

zondag 1 februari 2015

زمان انقلاب فقط خمینی نبود که دروغ میگفت!

                                     https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir?ref=hl
  

 بسیاری از نویسندگان نشریات و مجلات نیز، در تعریف از خمینی ای که با احساس " هیچ " آمده بود و اغراق از او و تضعیف بختیار با هم مسابقه گذاشته بودند،
هوشند اسدی، در روزنامه کیهان به کارکنان : ما این آزادی بیان را نه فرش قرمزی جلویِ پایِ بختیار، بلکه تبدیل به گلوله سرخی به سینه او خواهیم کرد!
و این حالت به تمام نشریات دیگر نیز سرایت کرد!
از همه حیرت بر انگیز تر نوشته علی‌ اصغر حاج سید جوادی، نویسنده، روشنفکر و حقوقدان، نشریه جنبش:
امام می‌آید، با صدای نوح، با طیلسان و تیشه ابراهیم، با عصای موسی، با هیأت صمیمی عیسی و با کتاب محمد و دشت‌های سرخ شقایق را می‌پیماید و خطبه رهایی انسان را فریاد می‌کند. وقتی امام بیاید دیگر کسی دروغ نمی‌گوید. دیگر کسی به در خانه خود قفل نمی‌زند، دیگر کسی به باجگزاران باجی نمی‌دهد، مردم برادر هم می‌شوند و نان شادی‌شان را با یکدیگر به عدل و صداقت تقسیم می‌کنند. دیگر صفی وجود نخواهد داشت، صف‌های نان و گوشت، صف‌های نفت و بنزین، صف‌های مالیات، صف‌های نام‌نویسی برای استعمار، و صبح بیداری و بهار آزادی لبخند می‌زند. باید امام بیاید تا حق به جای خودش بنشیند و باطل و خیانت و نفرت در روزگار نماند.

و ۱۲ بهمن ۵۷، امام آمد!

-----------------------



با تصاویری که به صحت سخنان آیت الله خمینی در بهشت زهرا در روز ورودش به ایران ( ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ) پی می برید!!

هم آب، برق، گاز، نان و ایاب و ذهاب مجانی شد و هم پول نفت عادلانه سر سفره ها تقسیم شد...

*****
تصویر و فیلم برگرفته از پیج فیسبوک تاریخ در تصویر 

{ برای دیدن بیش از پنج هزار عکس و سند از تاریخ معاصر میتوانید با لایک زدن عضو صفحه تاریخ در تصویر شوید }