maandag 20 februari 2012

شاهزاده گرامی محبوبیت شما از کجا آمده ؟

در مطلبم اول از هر چیز شایان ذکر است  که هر گروه سیاسی موافق و مخالف خود را دارد و افراد بنا به منطق و خرد خود از گروه مورد دلخواهشان  پشتیبانی میکنند .
در اینجا میخواهم صریح و شفاف مساله ای را در مورد محبوبیت شاهزاده رضا پهلوی عنوان کنم که چرا شاهزاده تا این حد در این سالها نزد "عده ای از هم میهنان" محبوب بوده اند  .
بی شک موافقان نظام پیشین یا افرادی که سیاست های شاه فقید را در آن برهه از زمان میپسندیدند و یا به هر دلیلی نظام پادشاهی را به دیگر نوع حکومتها  ترجیح میدادند در این سالها هوادار یا پشتیبان ایشان بوده اند .  شاهزاده ای که از نوجوانی به اجبار در غربت  بود هم در این سالها بیکار ننشست  و راه  تحصیل را در پیش گرفت و در حد توان خود به مبارزه پرداخت  تا اینکه بعد از سه دهه شاهد  یک فرد با سواد ، با تجربه ، کاملا دموکرات و همینطور انسانی با شخصیتی والا، هستیم.
این را هم میدانیم در سالهای اخیر یک عده بنا به شخصیت و اندیشه ایشان هوادار یا پشتیبانشان شدند ولی مساله ای که شاهزاده تحت هر شرایطی  نباید فراموش کنند اینست که محبوبیت اولیه خود را مدیون پدر و پدربزرگشان هستند و باز هم نباید فراموش کنند که انسانهای خدمتکار و میهن دوست بودند که پدر ایشان را یاری میکردند تا حدی که ایران به آن درجه به اوج رسید .
حال ایشان به افرادی منتقد هستند که حتی در لحظه اعدام خود (سپهبد مهدی رحیمی ) باز تا اسم شاه فقید را شنیدند سلام نظامی دادند!
فکر میکنم در سال ۲۰۱۲ در کشوری دموکرات  نشستن و انتقاد از ۴ یا ۵ دهه پیش کردن بدون در نظر گرفتن اون شرایط کاری پسندیده نباشد . نباید منکر شویم که اگر پیشرفتی بود در سایه امنیتی بوجود آمد که حال تمام کاسه کوزه ها سر آنها شکسته میشود !
حداقل شاهزاده دلایل انقلاب را به مراتب بهتراز ما میداند که چند درصد مخالفین حقیقی نظام پیشین  و چند درصد که به دنبال زندگی مرفه تر (آب و برق و نفت مجانی ) بودند در انقلاب نقش داشتند و چند درصد هم جنگ غرب و شوروی و و و ... در انقلاب ایران موثربود.  
شاهزاده گرامی میدانند که روزی خبر گذاری رویتر تعداد زندانیان سیاسی را ده ها برابر بیشتر نوشتند و باز ایشان میدانند که در خبر گذاریها ی خارجی درهمان زمان در  مورد سازمان امنیت بسیار ناعادلانه مینوشتند و قضاوت میکردند .

آیا به یاد دارند عده ای قصد دزدیدن ایشان را داشتند ؟ یا چه افرادی ازایشان حمایت کردند ؟  
آیا نباید انتظار داشته باشیم که با صداقت کارهای مثبت و منفی آن زمان را کنار هم بگذارند و قضاوت کنند ؟

Geen opmerkingen:

Een reactie posten