maandag 24 september 2012

تقدیر ویژه هیت داوران جشنواره ملل از فیلم ( فقط یه آرزو ) به کارگردانی : امید آهنگر


امید آهنگر در طی حضورش در کشور هلند 2 فیلم کوتاه با نامهای ( انتظار و فقط یه آرزو ) ساخته که فیلم " فقط یه آرزو" با بازی نوشین خانی و رضا آزادی مورد تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ملل قرار گرفت وی همچنین دوبله یک فیلم نیمه بلند هلندی را به تازگی به پایان رسانده .
                                                     ***

امید آهنگر . متولد مهر ماه 1358 در تهران
 
وی در خوانواده ای کاملا هنری زاده شد . پدر او مدیر تهیه مجموعه های سینمایی و تلویزیونی بوده و مادرش در کار گریم . خواهرش در حرفه صحنه و لباس و بازیگری و برادرش کاوه آهنگر هم در رشته بازیگری مشغول به فعالیت میباشند .
امید بازیگری را از سن خیلی پایین در 4 سالگی شروع کرد وبه سرعت توانست خود را به عنوان بازیگر کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون ایران معرفی کند . در واقع او اولین بازیگر سینمای کودک ونوجوان بعد از انقلاب است که به طور مستمر به کار بازیگری ادامه داده است .
اولین کار امید در سریال عید دیدنی بود که به عید سال 1362 بر میگردد و پس از آن در فیلم تلویزیونی بچه مردم به کارگردانی منصور کوشان بازی میکند وبعد از آن درمجموعه "علی کوچولو" به کارگردانی امیر قهرایی ایفای نقش میکند . مجموعه ای که در دوران جنگ ساخته شد و مردم امید آهنگر را به واسطه آن مجموعه میشناسند و خاطرات خوبی از آن دارند .
 
در طول 29 سال فعالیت او در تلویزیون، سینما و تئاتر ایران وی از خود حدود 80 اثر بجا گذاشته است.
کارهای سینمایی :
( حریم مهر ورزی به کارگردانی ناصر غلامرضایی) ( تحفه ها به کارگردانی ابراهیم وحید زاده ) ( علی و غول جنگل - بیژن بیرنگ و مسعود رسام ) ( بهترین بابای دنیا - داریوش فرهنگ ) ( راز چشمه سرخ - علی سجادی حسینی ) ( شنگول و منگول - پرویز صبری ) و غیره . . .
مجموعه های تلویزیونی :
( علی کوچولو - امیر قهرایی ) ( تپلی - مرضیه برومند ) ( فصل زرد - زهتابی ) ( چشم چشم دو ابرو - ایری ) ( خط شکن - مسعود تکاور ) ( بافته های رنج - مجید بهشتی ) ( خاطره ها - داریوش مودبیان ) ( مداد پاک کن - ایرج طهماسب ) و غیره . . . .
 
در طول این سالها امید 2 بار نامزد دریافت جایزه بازیگری از جشنواره بین المللی فیلم کودک ونوجوان شد . یک بار هم برای جشنواره تئاتر فجر برای تئاتر سه جلد به کارگردانی رسول نقوی .
او پس از پیمودن دوران نوجوانی وارد هنرستان صدا و سیما میشود و در رشته نمایش مشغول به تحصیل میشود . پس از آن وارد دانشگاه آزاد در رشته ادبیات دراماتیک میشود .
امید آهنگر در سالهای اخیر به فیلم سازی روی آورده وبیش از 10 فیلم کوتاه و نیمه بلند ساخته. او یک سریال مستند داستانی هم برای تلویزیون ایران ساخته است. امید همچنین در طول این سالها در زمینه نویسندگی و تدوین هم مشغول بوده است .
 وی اکنون همراه با همسرش خانم نوشین خانی که از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است در کشور هلند زندگی می کند .      
                                                                                                             
منبع خبر از سایت : http://iraania.com/?p=20054

Geen opmerkingen:

Een reactie posten