dinsdag 4 september 2012

خیانت مهاجران ایرانی به دیگر مهاجران ایرانی

بنا به شرایط دشوار مملکت ما چه از لحاظ سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی در سالهای بعد از انقلاب اسلامی چندین میلیون نفر ایرانی مجبور به ترک وطن شدند.
بیشتر این عده به کشور های اروپا ی غربی ، امریکا ، کانادا و استرالیا مهاجرت کرده و بعنوان پناهنده اجتماعی یا سیاسی پذیرفته شده اند. هر چند که در سالهای اخیر تنها مورد سیاسی وجود داشته و تقریبا شخصی بخاطر مساله اجتماعی به عنوان پناهنده پذیرفته نشده. برای پناهنده سیاسی شدن هم احتیاج به یک سری دلایل ومدارک قانع کننده که بتوانید شرایط خود را توضیح داده که به چه دلیل قصد ترک وطن داشته یا احیانا چرا جانتان در خطر بوده، لازم است.
 
در این سالها بسیاری که حتی  کوچکترین فعالیت سیاسی نداشته اند با جعل اسناد یا متوسل شدن به دروغ برای خود کیس های پناهندگی جور کرده و توانسته اند از کشور مورد نظرشان اقامت بگیرند.
افرادی که در تحریف ها زندان بوده ، شکنجه شده و یا حکم مرگ داشته اند و ...
تا اینجای کار شاید ایرادی نتوان گرفت و طبیعی است که هر انسان برای زندگی بهتر یا منافع شخصی دست به اقداماتی هر چند خارج از عرف بزند.
 
در این میان نکته ای وجود دارد که کامل بوی خیانت می آید و آن هم برگشتن اشخاص به ایران است که به دروغ کیس پناهندگی داده و بعد از پذیرفته شدن، بدون در نظر گرفتن جوانب کار به سفارت ایران در کشور مورد نظر رفته و امضاء زیر نامه "عفو از جمهوری اسلامی"... گرفتن پاسپورت ایرانی... و هر ساله سفر به ایران...!
 
 
متاسفانه این روند هر ساله تکرار می شود و عده ای که در حقیقت برای آرمانهای خود فعالیت کرده و بخاطر آزادی  ملت خود جانشان را به خطر انداخته اند، گاها در این میان قربانی دیگر منافع طلبانی می شوند که خود را به جای چنین افرادی جا زده اند.
اداره مهاجرت روز به روز بی اطمینان تر از قبل نسبت به پناهندگان ایرانی، پرونده هایشان را بررسی می کند و شاید طبیعی باشد که گاها نتوانند راست را از دروغ تشخیص داده و در مورد پرونده ای نا عادلانه تصمیم بگیرند که متاسفانه چنین اتفاقی در این سالها هم افتاده است.
برای مثال : بردیا طاهر پور وبلاگ نویس و فعال سیاسی است که در چند سال اخیر حقیقتا فعالیت داشته و مطالب زیادی علیه حکومت و همینطور در نقد دین قلم زده و کلا در دنیای مجازی کاملا شناخته شده است. چنین شخصی جواب منفی از اداره مهاجرت هلند دریافت می کند!
  شخصی که به محض رسیدن به ایران بطور حتم انتظار دستگیری و احتمالا بخاطر مقاله های ضد دینش بعنوان یک شخص محارب حکمش اعدام است.
 بعد از رخ دادن چنین اتفاق ناگواری ،  طبق روال همیشگی, ایرانیها اداره مهاجرت را مقصر می دانند ولی باور ندارند که خود مقصر بوده و چنین شرایطی را بوجود آورده اند تا سازمان اداره مهاجرت نتواند بدرستی تشخیص و تصمیم بگیرد.
 
در اینجاست که باید گفت مهاجرانی که به دیگر مهاجران خیانت کرده اند.
 
                                                             سخنرانی بردیا طاهر پور
 
 
 وبلاگ بردیا ( مجبتی ) طاهر پور
 

4 opmerkingen:

  1. دوستان باور کنید کە خود جمهوری اسلامی نقشی اساسی در این بی اعتمادسازی دارد و افراد بسیاری را بە نام پناهندە سیاسی روانە خارج کردە کە از آنها فقط بە عنوان عمال خود در شرایط لازم استفادە میکند، البتە همە حکومتها چنین کارهایی میکنند اما جمهوری سلامی مانند بسیاری دیگر از کارهای نا متعارفش در این زمینە هم بە سیم آخر زدە و بی پروا هر آشغالی را بنام پناهندە سیاسی میفرستد، هم برای سوءاستفادە از آنها و هم برای بی اعتبار کردن جامعە مناهندگان.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. دوست عزیز بر اساس قوانین پذیرفته شده بینالمللی پناهندگی حق همه افراد است که در شرایط سخت و دشوار قرار دارند بنابراین ایرانیانی که بهر دلیلی از جهنم جمهوری اسلامی فرار کرده و میخواهند مثل سایر انسانها آزاد و بی نگرانی زندگی کنند بایستی حق پناهندگی داده شود و آنها را بپذیرند!
    در مورد مطلب شما اینکه در مقصر بودن افرادی که بعد از قبولی به ایران سفر میکنند هیچ شکی نیست ولی بنظرم مقصر اصلی اداره مهاجرت آن کشورها هستند و نه بقیه ایرانیان پناهنده بطور عام!
    دلیلش هم بسیار ساده است! آنهم اینکه وقتی کسی درخواست پناهندگی میدهد و میگوید جانش در خطر است اگر بعد از قبولی به ایران سفر کند خود بهترین دلیل و مدرک را برای آن اداره مهاجرت کشور خارجی فراهم نموده که لااقل حالا جانش در خطر نیست و لذا میبایست فورا تابعیت و پناهندگی آنگونه افراد باطل شده و آنها را از کشورشان به ایران برگردانند! نه اینکه با استدلال شما هر کسی درخواست پناهندگی داد به بهانه دیگران او را آزار داده و سالها نگهدارند و بعد دیپورتش نمایند این منتهای بیعدالتی و تبعیض است! گناهکار آن افراد خائن هستند نه افراد متقاضی پناهندگی!
    در چنین شرایطی امکان بیعدالتی و تبعیض به پایین ترین حد خود میرسد و افراد خیانتکار دیگر جرات برگشت به ایران را نخواهند داشت و ادارههای مهاجرت هم بهانهای برای آزار و اخراج متقاضیان جدید نخواهند داشت.
    کاک هیوا

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 99% az in panahandehaa ye mosht aadame laashie avazian ke faghat maayeye aaberoo rizie iraanian, man ke hich hamdardi bahashoon nadaaram. age casesh dorost baasheh reject nemisheh. man omidvaaram bishtar reject shan aslan, khaste shodam az in khazbaaziaaye inaaa

    BeantwoordenVerwijderen