vrijdag 3 mei 2013

خطاب به منتقدین شورای ملی که حضور شاهزاده رضا پهلوی را در دنیای سیاست تحمل نمی کنند


 
با برقراری شورای ملی بسیاری از هم میهنان با سنگ اندازی یا انتقاد های بی مورد تلاش در تخریب شخصیت شاهزاده رضا پهلوی نمودند. البته نقد درست و سازنده نه اینکه هیچ ایرادی ندارد بلکه کاملا مؤثر واقع می شود اما در این چند روزه بقدری حملات شدت داشته که تا حدی غیر طبیعی به نظر می رسد!
 
از شما خواننده گرامی خواهشمندم اینطور تجسم کنید که محمد رضا شاه پهلوی هیچ فرزندی نداشته و بعد از انقلاب سال پنجاه و هفت از خاندان پهلوی و همینطور طرفدارانش تا به امروز هیچ شخصی وارد دنیای سیاست نشده است.
با خوشبینانه ترین حالت به کل مخالفان نظام پیشین که تنها خواسته شان (( آزادی )) بوده می نگریم. آزادیخواهانی که در مقطعی از زمان همگی دست اتحاد به سوی هم
دراز کرده  و با قیامشان نظام پیشین را شکست داده تا به دموکراسی برسند. آیت الله خمینی را رهبر خود برگزیدند و بعد از مدت زمان کوتاهی پی به ماهیتش بردند که این شخص روحانی، تنها نیتش سو استفاده از دیگران بوده تا به اهداف شوم خود برسد. عده ای از دیگر آزادیخواهان به مخالفت پرداختند و به شدت سرکوب و عده زیادی هم مجبور به ترک وطن شدند تا در یک فضای نسبتا باز به فعالیت های خود بپردازند.
از بین همان عده ( جبهه ملی ، مجاهدین خلق ، فداییان خلق ، حزب توده و ....که همه خواستار جمهوریت بودند) که بعد از پی بردن به ماهیت آیت الله خمینی، همراه نشده و سالیان سال به مبارزه با جمهوری اسلامی پرداختند.
براستی عملکرد گروه های نامبرده آزادیخواه در طی این سالها چه بوده ؟ کجا و چه زمانی همه در کنار یک دیگر قرار گرفتند ؟ این همه افراد پر مدعای روشنفکر چه گلی بر سر ما زدند ؟ کدامین شورایی که در برگیرنده تمام نگرش های فکری بوده از سوی اینها شکل گرفت ؟
در چند سال اخیر که عده ای به نام اصلاح طلب از بدنه نظام جدا شده و در خارج از کشور سکونت گزیدند، با این همه امکانات رسانه ای چه حرکت مثبتی انجام دادند ؟ کجا صحبت از اتحاد ، رفراندوم و انتخابات آزاد کردند ؟ آیا پذیرای همه نوع نگرشی بوده اند ؟ آیا ٢ نماینده آقایان موسوی و کروبی «مجتبی واحدی» و «اردشیر امیر ارجمند» حتی توانستند در کنار هم به فعالیت خود ادامه دهند ؟
آیا از این تعداد افرد اپوزیسیون جمهوری خواه ... که براحتی می شود نام صد ها نفر را برد توانستند کنار هم بنشینند؟ 
 
حال با تمام این دانسته ها... آیا رضا پهلوی یا "شورای نو پای ملی" مقصر شکل نگرفتن اتحاد بوده ؟ اینها باعث شدند که طی این سالها آزادی و دموکراسی در کشور شکل نگیرد که حال دشمن اصلی ( جمهوری اسلامی ) را فراموش کرده یم که شبانه روزی عده ای مغرضانه از پیش و پا افتاده ترین مسائل ایراد های بنی اسرائیلی می گیریم ؟ 
 
در آخر اینکه تنها آرزویم شکل گرفتن اتحاد همه گروه های ایرانی با هر گونه نگرش فکری است که به جای ایراد گرفتن و بهانه تراشی از هم به فکر ملتی باشیم که هر روزشان بد تر از دیروزشان است. بلاخره باید به این درک و خرد رسید که یا با هم ایران را آزاد خواهیم ساخت یا با تک روی و حذف دیگری تا ابد حسرت آرزوی آزادی ایران بر دلها خواهد ماند.

2 opmerkingen:

  1. moshkel montaghedin iran va azadi nist, vaghat donbale ghodrat hastand .
    hameh montaghedin az in rejime aghab oftadeh defah kardand , hala bad az 33 sal bazam darand az rejim hamayat mikonand ba sang andazi dar mothaed shodane opotition.
    khalkhali namayandeh ryasat jomhori hezbe todeh boodeh
    khomeyni namayandeh mojahedine khalgh boodeh.
    hal khodeton ghezavat konid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. مخالفین شورای ملی‌:
    ۱-مزد بگیران و جیره خوران رژیم آخوندی از جمله اصلاح طلبان که بند نافشان به گونه‌ای به آخوند‌ها وصل است
    ۲-باقی‌ مانده کمونیست‌ها و دسته‌های چپ گرا که از سقوط کمونیسم روسی و اروپایی و همچنین از دگردیسی کمونیسم چینی‌ درس نگرفتند و هنوز در مبارزه طبقاتی هستند. در نتیجه جز خودشان کسی‌ را قبول ندارند.
    ۳-مصدقی‌ها که بر سر دو راهی‌ مانده‌اند. از یک طرف در گردنه ۲۸ مرداد گیر کرده‌اند و نمی‌‌توانند از آن دل‌ بکنند، و از طرف دیگر در مقابل یک آلترناتیو دمکراتیک هم بی‌ دفاع شده اند. در نتیجه چاره خود را فقط در مخالفت می‌بینند.
    ۴-"باری به هر جهت ها" گروهی که برای این که بگویند ما هم هستیم به دون آن که خود راه حلی برای نجات ایران داشته باشند جز سنگ اندازی و نق زدن کار دیگری از دستشان بر نمی‌آید

    BeantwoordenVerwijderen