woensdag 1 mei 2013

خطاب به شاهزاده رضا پهلوی ( سخنگوی شورای ملی )


 
بعد از نشست و جلسه پاریس و مصاحبه های شما با رسانه ها .. یک سری از مسائل برایم نامفهوم و جای پرسش است که با مطرح کرنش امید دارم جوابی قانع کننده بگیرم.
شاهزاده گرامی می دانم مدت هاست که تمام تلاشتان را صادقانه برای اتحاد گروه ها، حول محورهای مشترک کرده اید و بزرگترین دغدغه فکرییتان آزادی میهن است. اما تابحال شما و دیگر افراد اپوزیسیون آنچنان موفق نبوده اید. عده ای افراد شناخته شده سیاسی با نگرش های متفاوت که طی این سالها فعالیت داشتند قرار را بر همکاری با شورای ملی گذاشتند ولی در نیمه راه بنا به دلایلی نامفهوم راهشان را جدا ساختند و عده ای هم بر غیر دموکرات بودن افراد شورا .. تآکید داشتند  و  یا بطور کل این شورا را ملی ندانستند!
در برنامه افق، سیامک دهقانپور از شما در مورد همکاری نکردن بسیاری از افراد شناخته شده اپوزسیون سوال کرد که متاسفانه جواب قانع کننده ای ندادید و فرمودید که از آنها سؤال شود. ( با اینکه بسیاری از چهره های شناخته شده در چندین ماه اخیر دلایلی را بر غیر دموکرات بودن شورا مطرح کردند! )
زمانی که شما اعلام می کنید مبنای کار ما با شفاف سازی آغاز می شود بنظرم باید پاسخ چنین سوالی را می دادید.
از طرفی مشتاقم بدانم چرا به دیگر سران اپوزیسیون برای همکاری در شورای ملی درخواست مشارکت نکردید. یا اگر دعوتی از سوی شما صورت گرفته و جواب آنها برای همکاری منفی بوده، چرا بطور علنی نبوده ؟ یا بهتر نبود که مقابل دوربین چنین مسائلی صورت می گرفت تا حرف و حدیثی باقی نمی ماند؟ ( تنها مهم بود که بدانیم چنین مساله ای از سوی شما که خواستار اتحاد گروه ها هستید صورت گرفته یا خیر  ؟ )
در جای دیگری مطرح کردید که هدف و اساس از برقراری شورای ملی این بوده که صدای ملت ایران باشید و برای برقراری یک انتخابات آزاد در کشور تلاش می کنید. اما تابحال جایی مطرح نکردید که چگونه و یا چه راهکارهایی را برای رسیدن به رفراندوم در نظر گرفتید.
در نشست پاریس تمام وقت سر بند بند منشور شورا و رای گیری ها ... بود و هیچ به راهکارها اشاره ای نشد!
... و باز در قسمتی از مصاحبه فرمودید که در قطار به سوی همگان باز است و این قطار در هر ایستگاه برای سوار کردن نیرو می ایستد. حال می خواهم بدانم برای جذب نیرو... آن هم نیروی مخالف انیشه ما چه اقداماتی صورت گرفته ؟
متاسفانه در نشست پاریس اکثر افراد هم اندیشان ما بودند، با اینکه هدف اصلی شورا این بوده که کاملا (( ملی )) باشد. آیا به عقیده شما بهتر نمی بود که تمام تلاشتان را می کردید که از هر طیف فکری مخصوصا شناخته شده های خوشنام را گرد هم می آوردید؟
با این شیوه ... که در این ٣٤ سال عمل شده، مطمئنا نه ما و هیچ گروه دیگری به پیروزی دست نخواهیم یافت و تنها به آهنی سرد چکش زده ایم.
هدف از تمام نقد ها سرد کردن شما و دیگر یاران نیست و به صداقت و میهن دوستی شما کاملا ایمان دارم و اگر اینچنین پرسش هایم را مطرح نمودم این بوده که همه چیز کاملا شفاف سازی شود. شاید درسی برای منتقدین شما باشد که بدانند ما در راس هر کاری به آداب و اصول دموکراسی کاملا احترام می گذاریم.
 
با ارادت فراوان سعید شعبانی

Geen opmerkingen:

Een reactie posten