zaterdag 30 november 2013

تصاویری از شهریار شفیق

شهریار شفیق افسر ارشد نیروی دریایی ارتش شاهنشاهی ایران و فرمانده تیم ازاد کننده جزایر ایرانی خلیج فارس.
 
 
 
 
 
     *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 
 

دیدار ملکه هُلند و پادشاه از معبد چغازنبیل 3200 ساله شوش در خوزستان - ١٣٤١

 
 
     *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 

 

zaterdag 23 november 2013

باز هم بی عــــــــدالتی در بالاتریــــــــن!

 
 
 
دیروز لینکی از طریق وبلاگ محکستان در سایت بالاترین ارسال کردم که از چند صفحه کتاب عکس گرفته بودم و آن عکس ها را در وبلاگ گذاشتم !
از بین گزینه ها "نوشته ، سیاست و عکس" را انتخاب کردم .
اگر عکس نبود میتوانستم از نوشته های داخل وبلاگ کپی بگیرم و در خود بالاترین در قسمت توضیح منتشر کنم  ولی چون عکس بود در توضیح نوشتم : (( مطلب در عکس ))
تا اینجای کار هیچ ایرادی نداشت ولی با گزارش های فله ای از طرف ..... بالاترین بدون بررسی یک هفته حسابم را بست!

آیا این عــــــدالته ؟ آیا در سایتی که روزانه خودش صد ها لینک علیه نقض حقوق بشر و نا عدالتی های کشور ما میاد و یک جورایی قراره پلی برای رسیدن به آزادی و دموکراسی  باشه باید اینچنین خودش نقض قوانین عمل کنه ؟ اگر بالایار ها حاکمان کشور ما بودند قرار بود اینچنین به قضاوت بپردازند ؟

امید به اینکه  بالایار نگاهی به لینک ارسالی بیاندازد و عادلانه قضاوت کند.
 

روزگاری که هر کی به فکر خویشه! (از غرب تا شرق )





سران رژیم ایران می دونند که به هیچ وجه پایگاه مردمی ندارند ولی از آنجاییکه خوب میدونند چه بلایی طی این سالها با سرکوب کردن سر مردم آوردند، خیالشون از هفت دولت راحته که کله گنده های ناراضی هم به بهترین وجه ماست ها شون را کیسه کردند!!

فقط اینجا باید خیالشون بابت تهدید ها و نیروهای نظامی خارجی راحت می شد که شکر خدا اون هم کم کم داره با رضایت غرب  برای داشتن نیروگاه و... جور میشه و دیگه هیچ گونه مشغله ذهنی براشون نمی مونه و با خیال راحت اون میلیارد ها دلار ثروت را نوش جان می کنند و  گور پدر ملت و هفت جد و آبادش هم ...

 از طرفی ما جهان سومی ها هم که اصلا جز بشر محسوب نمیشیم تا دولت های بشر دوست به فکر حقوق ما باشند و سر اینطور قضایا درست و حسابی به دولت گیر بدن..

خلاصه اینکه با تثبیت شدن عمر بیشتر رژیم همه جوره خوش بحال جمهوری اسلامی و لابیگرانش در خارج شد!


 
کلیدی که برای حفظ نظام بکار آمد!
 


woensdag 20 november 2013

تصاویری که حسرت بر دل نسل من گذاشت!

 برای دیدن هر تصویر باید از اینجا وار دشوید : 

به تصاویر دهه پنجاه خورشیدی که نگاهی می اندازیم (البته منظور تا قبل از انقلاب سال پنجاه و هفت!) همه چیز شیک و مرتب و یک جورایی انگار داریم به حالای اروپا می نگریم!
بقدری تصاویر شفاف و دل زنده هستند که آدم واقعا روحیه میگیره ..


هر انسانی با دیدن این تصاویر و مقایسه آنها با حال و روز زنان و مردان ایران، بدون شک متوجه شکاف و پسرفت عمیقی در زمینه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، تکنولوژی و همچنین جهانگردی می شود. اما افسوس که ایران ما قربانی جنگ سرد میان کمونیسم و کاپیتالیسم و ساده پنداری و عقاید خرافی و مذهبی گروهی شد که بهای بسیار گزافی برای اعتماد به آنها پرداختیم.
 
                                    *****
در صورت تمایل برای دیدن چند هزار عکس از تاریخ معاصر ایران عضو صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } شوید:  https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 
 
 
                                                          ( تاریخ در تصویر )

https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir

maandag 18 november 2013

عکس تک و دیده نشده از گُلپا و زنده یاد غلامرضا تختی


                                  *****

 برای دیدن بیش از سه هزار عکس تک و دیده نشده از تاریخ معاصر ( سیاسی ، اجتماعی ، هنری ، ورزشی و ...) ایران با لایک زدن ( پسند کردن ) عضو صفحه - پیچ فیسبوکی {{ تاریخ در تصویر}} شوید!
 https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir

zaterdag 16 november 2013

اگر قرار بود کره شمالی بشیم همان بهتر که انقلاب دزدیده شد!


 
 
چند روز پیش خبر کشتن ٨٠ نفر در کره شمالی توسط دولتش آن هم بخاطر اینکه آنها کانالهای تلویزیونی کره جنوبی را تماشا کرده بودند، دنیا را شوکه کرد!
از آن روز همش در این فکر بودم که اگر ایران بعد از انقلاب سال پنجاه و هفت به دست کمونیست ها و آن هم حزبی مثل حزب توده که در سر تا سر کارنامه اش بوی خیانت و سیاهی است، می افتاد چه سرنوشتی  پیدا می کردیم ؟

با اینکه جمهوری اسلامی خودش منشاء  تمام  جنایات ها بوده و هست ولی باز در برابر احزابی مثل توده باید برایش سر تعظیم فرود آورد!
بر حسب اتفاق از طریق دوستی کتاب " خانه ی دایی یوسف" (خاطرات از سازمان فداییان خلق ) نوشته ی اتابک فتح الله زاده بدستم رسید که تا چند ساعت پیش تموم کردم و بقدری از اینکه حکومت بدست چنین احزابی نیفتاد شکر کردم که حد و حساب نداره ...!!
واقعا باید این کتاب را خواند و دید که چنین تفکری چه بلایی بر سرشان آورده و هویت اشخاصی مثل فرخ نگهدار را خوب دانست و آن زمان از ته دل شکر کرد که حکومت به دست آنها نیفتاد .
با اینکه تمام احزاب نقاط مثبت و منفی خودشان را داشتند و حتی باید صادقانه اعتراف کرد حکومت پهلوی با آن همه خدماتش و دادن آزادی اجتماعی آن هم بطور صد در صد باز در بعضی از مسائل بی‌نقص نبود  ولی  حزبی مثل توده خیانتش تمامی نداشت، چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب! و با دیگر احزاب اصلا قابل مقایسه نیست.
در این
وبلاگ پر از اسناد معتبر و موثق از خیانت حزب توده است که میتوانید مشاهده کنید.

vrijdag 15 november 2013

تصاویری که برای حفظ آبرو بدردم خورد!

نمایشگاه گل و میوه در تهران { دهه 50 خورشیدی }

                                                                           *****
 
معمولا ما ایرانی ها وقتی با یک فرد خارجی (اروپایی) هم صحبت می شیم تا حد امکان سعی می کنیم  برتری خودمون را نسبت به دیگر کشور های اسلامی از لحاظ فرهنگ نشون بدیم مخصوصا دوست داریم که متفاوت بودنمان  با دیگر افراد خارجی که از کشور های اسلامی عربی ( مراکشی ) ترکیه ای ، پاکستانی ، عراقی، افغان و ....را ثابت کنیم!
در حرف ها بیشتر مثال می زنیم که ما همانند دیگر مسلمان ها اهل نماز و روزه نیستیم. بیشتر ایرانی های مهاجر خودشون را به محیط اروپا وفق دادند و گوشت خوک یا مشروبات الکلی مصرف می کنند و از لحاظ پوشش مخصوصا خانم های ایرانی خیلی مدرن هستند و اینکه ما ایرانی ها اهل مسجد رفتن و اینطور مسائل نیستیم ودیگر مثال های اینچنینی ....
بعد هم تا میتونیم از زیبایی های ایران تعریف میکنیم و اینکه در گذشته زندگی لوکسی داشتیم ( البته بسیاری در این موارد قلو می کنند! ) و اگر اینجا هستیم تنها برای مساله سیاسی است و بس!!
در کل خوشمون نمیاد با دیده تحقیر به ما بنگرند یا اینکه فکر کنند از روی گرسنگی و فقر برای کار کردن اینجا هستیم .


من هم مثل اکثر هموطنانم چند سالی است در شرکتی که کار می کنم طوری از ایران و ایرانی و مدرن بودنشان برای همکارام تعریف و تمجید کردم که حد  و حساب نداره ... از اینکه در خفقان ایران با بودن حکومت اسلامی مردم در تلاشند مدرن زندگی کنند. اینکه با ممنوع بودن نوشیدن مشروبات الکلی، بیشتر از یک کشور آزاد مردم تمایل به نوشیدن الکل دارند و یا سبک زندگی کردن و جشن ها و ...... ، از طبیعت زیبای ایران هم تا تونستم تعریف کردم و اینکه در دنیا اولین کشور مسلمان هستیم که در حقیقت کمترین مسلمان را داریم!! یعنی اگر روزی انتخاب مذهب اختیاری باشه، تعداد زیادی دوست دارند بی دین باشند و همینطور بسیاری به زرتشتی بودن یا مسیحی بودن بیشتر افتخار می کنند.
خلاصه مطلب سعی داریم خودمون را تافته جدا بافته نشون بدیم!

 


امروز همکارم نمیدونم  از کدام شبکه تلویزیونی مراسم عزاداری ما را دیده بود و اینکه ملت چطور بر سر و کله اش می کوبد و داشت جلوی دیگر همکاران با آب و تاب تعریف می کرد که حسابی حرصم گرفته بود. همون لحظه از طریق تلفن همراهم وارد فیسبوک شدم و حدود نیم ساعت عکس های ایران از پیچ " تاریخ در تصویر " را نشون دادم و تا حدی آبرو خریدم. ( هر چند که اکثر عکس ها از پیش از انقلاب بود! )
                                                  *****
اگر شما هم تمایل دارید از ایران و ایرانی با افتخار یاد کنند حتما عکس های این صفحه را نشان دوستان خارجی خود بدهید تا تصویر بهتری از کشور و فرهنگ ما در ذهنشون داشته باشند.
 
                        (((  تاریـــــــــخ در تصویـــــــــر )))
 
 

 

dinsdag 12 november 2013

ثروت خامنه ای : 285000000000000 تومان !



ماشالله هزار ماشاالله ثروت  آغای ما 2850 تریلیون یعنی 1/350 برابر بودجه دولت در سال ١٣٩٢است !!
حدود ٢ ساعت داشتم حساب کتاب می کردم ببینم 95 میلیار دلار چند تومان میشه ولی حتی ماشین حسابم هم برای تعداد صفرها جا کم آورد که مجبور شدم برای حساب و کتاب از دوستان کمک بگیرم!
البته حق رهبر معظم انقلاب که براحتی حدود ٧٠ الی ٨٠ میلیون نفر را براه راست هدایت می کنند به مراتب بیشتر از اینها است ولی از آنجاییکه رهبر ما به ساده زیستی عادتی دیرینه دارند، دیگر در پی مال و اموال دوزی نبوده و براستی هرگز برای مادیات ارزشی قائل نبوده اند...
 
خداوند منان انشاالله به ایشان که عدل علی (ع)  را تمام و کمال به اجرا گذاشتند خیر و برکت بدهد و سایه اش را از روی سر اطرافیانش و همینطور جناب رییس جمهور محبوب بنفشمان کم نکند. مخصوصا اطرافیانی که سخت معتقدند حساب و کتاب آقا بسیار پاک است و حتی یک نقطه خاکستری هم در زندگی شان وجود ندارد!


به هر حال ما  امت همیشه در صحنه  که راضی هستیم و امید داریم این طفلان معصوم هم از آغا راضی و قدردان باشند و در آینده طوری از خجالتش در بیان که واقعا در خور شخصیت بزرگوار ایشان باشد..!!
...و من الله توفیق
 
آغا خیلی خیلی مو چکریم!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



maandag 11 november 2013

تصویر "لبیک یا حسین" بر روی اتوبوس ها در کشور انگلیس برای همدلی با ...!

هدف از گذاشتن این عکس ها  توهین یا تمسخر مذهب نیست ولی این پرسش به ذهنمان می رسد چرا آنها یک بار عکس از بدبختی های کشور ما ( زندانیان سیاسی ، شکنجه ها ، تجاوز ها ، اعدام ها ، فقر ها و هزاران درد دیگر ... ) که تا حدی خودشان مسببش بوده اند را برای همدلی بر روی اتوبوس ها نمی گذارند؟
*****

برای دیدن بیش از سه هزار عکس تک و دیده نشده از تاریخ معاصر ایران با لایک زدن ( پسند کردن ) عضو صفحه - پیچ فیسبوکی {{ تاریخ در تصویر}} شوید!   https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir

zondag 10 november 2013

مجمعه های غذا برای روحانیون و بازاریان متحصن در سفارت انگستان / سال ۱۲۸۵خورشیدی




        مجمعه های غذا برای روحانیون و بازاریان متحصن - سفارت انگستان!   { هفتم امرداد ۱۲۸۵ خورشیدی }

برای دیدن بیش از سه هزار عکس تک و دیده نشده از تاریخ معاصر ایران با لایک زدن ( پسند کردن ) عضو صفحه - پیچ فیسبوکی {{ تاریخ در تصویر}} شوید!
https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir

zaterdag 9 november 2013

اقدام بسیار جالب نماینده زن ترکیه ای برای اعتراض به سیاست اردوغان با نشان دادن تصویراز گذشته و حال ایران !

عکس برگرفته از سایت عصر ایران  + روزگار نو
 
 بنازم به درک و خرد نماینده مجلس ترکیه از حزب لاییک که  در اعتراض به سیاست های دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان با یک پلاکارد در جلسه مجلس حاضر شد و خواست با مقایسه حجاب زنان ایران در سال 1960 و سال 2013 دو تصویر متفاوت از ایران دوران پادشاهی محمد رضا شاه پهلوی و زمان حاضر را به نمایش بگذارد و در زیر آن نوشته است: ترکیه ایران نخواهد شد!
 
ای کاش نمایندگان مجلس ما کمی بیاموزند و به جای پسرفت هر روزه... همانند گذشته به فکر پیشرفت و مدرنیزه شدن کشور باشند.
 
منبع خبر از  نامه نیوز به نقل از سی ان ان ترک
 
برای مقایسه کردن ایران دوران پهلوی با زمان حال می توانید به صفحه ( پیچ فیسبوکی )" تاریخ در تصویر" مراجعه کنید!
 

vrijdag 8 november 2013

تا به کی باید غبطه گذشته را بخوریم؟ مقایسه با شما...!

                                                                    تصویر از شهرزاد نیوز

 
طبق معمول هر روز که از سر کار به منزل میام اول سراغ خبر های روز ایران میرم تا از اتفاقات خاص روز با خبر بشم.  با اینکه آنچنان امیدی هم به آینده نیست آن هم با این اوضاع و شرایط .. ولی خبر خوندن هم مثل سریال دنبال کردن معتادی خودش را داره ..! 
امروز در بین خبر ها تیتر خبری از شهرزاد نیوز  توجهم را به خود جلب کرد این بود که { عکس گرفتن از بازی زنان بسکتبالیست با حجاب هم ممنوع شد! }

واقعا با خوندن این خبر آن هم در این برهه از زمان خشکم زد و افسوس خوردم  که چرا بجای اینکه روز به روز کمی پیشرفته تر و مدرنتر باشیم تا به این حد در حال پسرفت هستیم !!
 

من و امثال من که از گذشته چیزی به یاد نداریم وقتی در این صفحه ( پیچ فیسبوکی ) به چند هزار عکس از ورزشکاران زن از چند دهه پیش می نگرم  در اعماق وجودم می سوزم که چرا باید نسل من اینچنین سرنوشت شومی برایش رقم می خورد ؟ براستی چرا ...؟
                                                                        *****
 
برای اینکه شما هم بتوانید درک درستی از گذشته ایران داشته  و بدور از هر گونه تعصب با دیدن این تصاویر تک و دیده نشده به قضاوت بپردازید، لطفا  صفحه - پیچ  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } را لایک بزنید. ( پسند کنید )