donderdag 4 december 2014

دروغ و تهمت ناروائی که پیج فیسبوکی "سپیده دم" در مورد پول گرفتن رضا پهلوی از رفسنجانی مطرح کرد!


در چند روز اخیر پیج سپیده دم در فیسبوک با بیشتر از ٢٠٠هزار عضو مدعی شده که شاهزاده رضا پهلوی از طرف رفسنجانی مبلغ هنگفتی دریافت کرده ...
حتی با شخصی به نام رزم آرا مصاحبه ای انجام داده و در آنجا هم چنین ادعایی مطرح شد
!
از اینکه هر شخص یا گروهی مخالف عقیده و مرامی باشد کاملا طبیعی است و باید هر نقدی را پذیرفت. مخصوصا که ما ادعای آزادیخواهی ایران را داریم باید به اصول دموکراسی تحت هر شرایطی احترام بگذاریم.


اما در این میان اگر دروغ و تهمت ناروایی نسبت به کسی زده شد باید برای ادعایشان سندی ارائه بدهند. آن هم دروغ بزرگی که به حیثیت و شخصیت یکی از دموکرات ترین افراد اپوزیسیون لطمه وارد می شود.
وگرنه هر شخصی براحتی می تواند هر دروغی را به شخص دیگری نسبت دهد. 


چندین بار در کامنت ها از ادمین پیج درخواست سند شده که ایشان قول داده بودند که سند را منتشر خواهند کرد ولی هنوز هیچ سندی ارائه داده نشده است!
اگر قرار است که در کار رسانه ای و اطلاع رسانی اینچنین صداقت و شرافت کاری را زیر پا بگذاریم دیگر چه انتظاری می توان از مردم داشت تا به ما اعتماد داشته باشند؟


 بسیاری از کامنت ها پاک و افراد منتقد بلاک شدند! 

آیا از چنین صفحه ای که اینچنین دست به سانسور می زند اگر روزی قدرتی داشته باشند حذف فیزیکی نخواهند کرد؟!


woensdag 3 december 2014

سایبری ها در نقش اپوزیسیون فعال با ساختن پیج های ضد رژیم در فیسبوک!



یکی از موثر ترین شیوه هایی که تا به امروز رژیم بکار برده تفرقه انداختن بین گروه های اپوزیسیون بوده تا جلوی اتحاد شان را به هر طریقی بگیرد. 
بی شک همه ما می دانیم تا روزی که اتحادی صورت نگیرد هیچ گروه و دسته ای به تنهایی قادر به انجام کار خاصی نیست و رسیدن به آزادی  برایمان تنها یک رویا خواهد بود!
خواه ناخواه باید به این تفکر دست یابیم که به دگر اندیشان احترام گذاشته و حداقل سر مسائلی که هم عقیده هستیم به توافق برسیم. رژیم بهتر از همه ما می داند تا متحد نباشیم آنچنان کار مثبت و تاثیر گذاری نمی توانیم انجام دهیم. 

یکی از تاثیر گذار ترین مکان ها در دنیای مجازی شبکه فیسبوک است و رژیم تمام توان خود را بکار گرفته تا هم میهنان داخل کشور آنچنان در این شبکه فعالیتی نداشته باشند. 
با فیلتر کردن فیسبوک, شایعه ساختن که تمام مشخصات شما را درج می دهد و یا جوان ها را به سمت دیگر کشاندن ( مثل وایبر , اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی ) یا احکام سنگین برای فعالین در فیسبوک ( مثل حکم اعدام سهیل عربی ..)  تمام تلاشش را بکار گرفته تا مردم از محیط فیسبوک بدور باشند. 

هر چند تا حدی در این زمینه موفق هم بوده ولی باز با ساختن پیج های گوناگون که در ظاهر مخالف رژیم هستند و یا با به رنگ گروهی در آمدن اعتماد بسیاری را جلب کرده تا در نهایت اهداف کثیف خود را بکار گیرند. 

 پیج "سپیده دم" یکی از همین پیج هایی است که در ظاهر مخالف رژیم بوده ولی در اصل جز حمله ( تقریبا به همه گروه ها ) هیچ کار خاصی نکرده.... 
از تمسخر مسیح علی نژاد گرفته تا شخصیتی مثل محمد نوری زاد که طی این سالها با تمام وجود صادقانه مبارزه کرده و هزینه زیادی هم پرداخته ... یا حمله به رضا پهلوی که یکی از دموکرات ترین مبارزین اپوزیسیون بوده و ...... 
با انگ زدن های بی مورد و کاملا بدون هیچ منبعی سعی در تخریب شخصیت های فعال اپوزیسیون داشته ! 

براستی تا به کی باید بازیچه دست عوامل رژیم شویم؟ تا به کی باید اجازه دهیم با تمسخر و ادعا های پوچ و واهی به دیگران تهمت بزنند ؟ 
آیا هدف اصلی رهبران فاسد رژیم هستند یا افرادی که با رژیم مبارزه می کنند ولی همفکر و هم عقیده ما نیستند ؟ 

آیا باید حتما افرادی از کره مریخ برای مبارزه با رژیم حضور داشته باشند تا مورد تسمخر و حمله چنین عناصری قرار نگیرند؟! 


zondag 26 oktober 2014

خونواده سربندی حالا راضی شدید که همه از شما به عنوان منفور ترین خونواده ایران یاد کنند؟



تا دیروز خیلی ها از جمله خودم فکر می کردم که آخرین لحظه رضایت میدین . ولی شما به غیر از التماس های خانواده ریحانه حتی التماس و تمنا های کل مردم ایران هم نادیده گرفتید!
به هر حال  دیروز صبح با رضایت ندادن شما حکم ریحانه اجرا شد. 
لطفا سری به دنیای مجازی ( مخصوصا فیسبوک بزنید! ) همه و همه زشت ترین دشنام ها و نفرین ها را نثار خونواده منفور شما می کنند. اگر تا دیروز شکی بود، دیگر بر همگان آشکار شد که سرتون در آخور رژیم منفور اسلامی است . 
دیگر تا ابد در تاریخ از "مرتضی سربندی یک فرد تجاوز کار و انسانی کثیف" یاد می شود. از خونواده شما انسانهای بی احساس و رذل و پست یاد می شود. 
میلیون ها انسان از دیروز فقط شماها را نفرین می کنند. 


آیا واقعا همین را می خواستید؟!


مطمئن باشید روزی تقاص کارتان را پس خواهید داد...

dinsdag 9 september 2014

تصاویری از مشاغل جامعه زنان ایران در گذشته تا خبر امروز: "ممانعت از کار و تشویق به خانه نشینی"!



در جامعه ای که روز و روزگاری " زنان ایران پس از اجرای اصل پنجم انقلاب شاه و مردم در همه کارهای ملی شرکت جستند و به مقاماتی چون وزارت، سفارت، نمایندگی دو مجلس سنا و شورای ملی، استادی دانشگاه‌ها، قضاوت، وکالت دادگستری، شهرداری، مدیریت شرکت‌ها و مقامات کلیدی دیگر رسیدند. با اجرای این اصل مشارکت ملی در همه امور مملکتی و حکومت مردم بر مردم به دست مردم ایران آمد. مردم ایران نمایندگان خود را در تعاونی‌ها، شورای ده، خانه انصاف، انجمن‌های شهر و شهرستان و شوراهای داوری انتخاب کردند. در مرحله بالاتر در رای گیری حزبی و رای گیری برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای ملی و مجلس سنا نیز که برای هر کرسی آن چندین نفر نامزد معرفی می‌شوند شرکت داشتند. از سوی دیگر در گفتن دیدگاه‌های خود از راه سازمان‌های حزبی و از راه وسایل خبری از آزادی کامل برخوردار شدند.... "
حال کار به جایی رسیده که از صدقه سر روحانیون فقط از سال ۸۴ تا ۹۲، ۸۱۶ هزار زن از بازار کار کنار رفته اند!! ( یعنی حدود یک چهارم خانم های شاغل خانه نشین شدند! ) 

                                                                نمایندگان زن مجلس شورای ملی






                           شیرین طهماسب نخستین زن دیپلمات ایرانی است. عکس در سال ۱۳۴۶ گرفته شده است. 

مــــــهناز افخمی و هــــــــــما روحی
{از فعالان پیشرو حقوق زنان در ایران}
                                                              معرفی شیر زنان پیشرو ایران. 

مهر انگیز پیروزعضو اولین گروه دختران چتر باز خاورمیانه در ایران ١٣٤١
بانوان پلیس ایران - دهه ۴۰ و ۵۰
مهمانداران هواپیمایی ملی ایران 
بانوان فعال آن روزگار ...
دانشجویان دختر- اوایل دهه پنجاه خورشیدی 

«سعادت کشور و آینده ملت در دست شما زن‌های ایران است، زیرا شما تربیت کننده نسل آینده این آب و خاک هستید» ( رضا شاه )

*****



برای دیدن بیش از هشت هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:


zondag 20 juli 2014

پرت کردن حواس ها توسط سایتها با مقاله های خاص!




در مقطع زمانی که مذاکرات دولت ایران بعد از دفعات بسیاری باز با شکست روبرو شده و مثل هر بار برای کلاه گذاشتن بر سرغرب و خریدن وقت تمام تلاشش را بکار گرفته ... هر چند که غرب هم خواسته یا ناخواسته برای رسیدن به منافع چشمش را بر روی همه چیز بسته ...
مقاله های پوچی که به یک باره در سایت های مطرح مثل مطلب رجب زاده در مورد تیغ اصلاح شاه ایران یا مطلب مصداقی در مورد مجاهدین خلق در گویا نیوز ... و در بی بی سی مطلب جنجالی محسن نامجو در مورد توهین به رضا شاه شوخی بود و ..... سبز می شوند!
یا دیگر روشنفکرانی(!!) که  تمام هم و غمشان می شود مسائل اسرائیل و غزه ... و ده ها مقاله با آب و تاب می نویسند.

براستی اینها چه اهدافی را در این مقطع حساس زمانی دنبال می کنند ؟

تقریبا میشه گفت هر بار که ایران سر مسائلی به مشکل بر خورده عده ای از مقاله نویس ها به بهترن نحو کارشان را برای پرت کردن حواس ها در مورد گند کاری های رژیم انجام می دهند و صد البته بعضی از سایت ها هم در این زمینه همکاری لازم را دارند!

zaterdag 12 juli 2014

تهدید یا فتوای .... میر فطروس توسط شهریار زرشناس در مشرق!


در سالهای اخیر رژیم برای حذف فیزیکی افراد سیاسی خارج از کشور آنها را متهم به توهین به دین اسلام کرده و به این طریق افراط گرایان اسلامی که در همه جای جهان حضور دارند را تحریک می کند تا جان شخص مورد نظر را به خطر بیاندازند.

علی میرفطروس یکی از برجسته ترین روشنفکران ایرانی است که همیشه با جسارت تمام سعی در روشنگری داشته و مطالبش بر جامعه ایرانی بسیار تاثیر گذار بوده ... از این رو جمهوری اسلامی تابحال بارها توسط عوامل و لابیگرانش تلاش کرده تا به شخصیت و موقعیت کاری او ضربه زده و ترور شخصیتی نماید. با اینکه هزینه بسیاری در این راه صرف شد و از هر طریقی ( مخصوصا سر کتاب آسیب شانسی یک شکست ) حملات فراوانی صورت گرفت ولی نتیجه برعکس و میرفطروس محبوبتر از پیش شد. ( بطوریکه همان کتاب چندین بار منتشر شد )

در نهایت بعد از گذشت سی و پنج سال, حال رسانه های داخلی با آب و تاب می نویسند که میرفطروس در بهار 1357 کتابی به نام «اسلام شناسی» نوشت که تماماً فحّاشی و اهانت به دین مبین اسلام و حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) بود و او بیست سال بعد کتاب اسلام شناسی را در خارج از کشور تجدید چاپ کرد.....

هدف و نیت جمهوری اسلامی از منتشر کردن چنین مطالبی بسیار روشن است و بطور غیر مستقیم مسلمانان فناتیک در غرب را تحریک می کنند تا بخاطر توهینی که به اسلام صورت گرفته دست به کارهای غیر عادی بزنند! مخصوصا که حال بسیاری از افراطیون از غرب برای کمک به گروه تروریستی داعش روانه عراق شدند و آنهایی که هنوز در غرب هستند حاضرند برای مبارزه با مشرکین دست به هر جنایتی بزنند! همانطور که هفته پیش در انگلیس مسلمانان افراطی جان زن خود فروشی را چون در نزدیکی مسجدی مشغول به کار بود گرفتند, می شود که با خواندن چنین مطالبی باز دست به کاری غیر عادی و ترور بزنند که در اصل تمام این نقشه های شوم از طرف رژیم ایران هدایت می شود.


zaterdag 5 juli 2014

بنایی که توسط حکومت ما مخدوش می شود، خارجیها ماکتش را با افتخار می سازند!

با ساخت‌ وساز دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت، حریم درجه دو مجموعه‌ جهانی تخت جمشید را مخدوش شد
http://www.radiozamaneh.com/159159


این هم بنایی که حکومت هیچ ارزشی براش قائل نمیشه ولی خارجیها با افتخار ماکتش را می سازند! 
{ ماکت تخت جمشید ( پارســـــــــــــــه) در پارک مینی سیام تایلند }

 ****

برای  دیدن بیش از هشت هزار عکس دیگر از مکانهای تاریخی و تاریخ معاصر ایران و  به صفحه فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید: 

donderdag 19 juni 2014

قتل ندا توسط ماموران امنیتی... ننگی است بر پیشانی جمهوری اسلامی!



( نــــــدا جـــــــــــان یادت گرامـــــــــی و نامت تا ابـــــــد جــــــــــاودان )

*****

برای  دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد رخداد های تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:


woensdag 18 juni 2014

به یاد هموطنی که آرژانتین تیم محبوبش بود و بخاطر آزادی خواهی جانش را گرفتند!

این روزها که تب فوتبال جام جهانی همه توجه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده، بد نیست به یاد جوانی باشیم که آرژانتین تیم محبوبش بود...
جوانی که در فیسبوک خودش نوشته بود: «خدایا ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام»

{محمد یکی از دو نفری است که در جریان اعتراضات خیابانی سال ۱۳۸۹ در تهران بدست نیروهای رژیم کشته شد.مجید مختاری برادر محمد مختاری، پس از کشته شدن برادرش در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در یک مصاحبه خطاب به نیروهای امنیتی گفت: درد آور است که حتی تابوت برادرم را هم دزدیده‌اند..!!}
*****
                                             ( تاریــــــخ در تصویــــــر)

برای  دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:

zaterdag 14 juni 2014

روزگاری که تماشای ورزش در ورزشگاه برای بانوان ممنوع نبود!

تصویرسمت راست  از دیروز مقابل سالن ۱۲ هزاری ورزشگاه آزادی
تصویر سمت چپ بانوان در حال تماشای ورزش فوتبال در ورزشگاه 

ژیلا بنی یعقوب: فدراسیون جهانی والیبال از جمهوری اسلامی ایران تعهد گرفته بود که به زنان اجازه حضور در ورزشگاه را برای تماشای مسابقات جهانی والیبال بدهد. ما امروز برای تماشای مسابقه ایران- برزیل به استادیوم آزادی رفتیم. تعدادی از دخترها با روسری سفید بودند. برخی از روسری سفیدها چادری بودند برخی با مانتو. مسوولان ورزشگاه اجازه ورود به زنان را ندادند و ما پشت درهای بسته ماندیم. جمهوری اسلامی یکبار دیگر تعهداتش را در باره حقوق زنان نقض کرد. تعداد کمی از زنان که ظاهرا از همسران مقامات و یا وابستگان سفرا و خانواده های والیبالیست های برزیلی بودند توانستند وارد ورزشگاه شوند. هنگامی که چند زن اجازه ورود پیدا کردند، با این پرسش ما روبرو شدند که چرا آنها اجازه دارند ما نداریم که ماموران گفتند:" آنها پاسپورت دارند، پاسپورت برزیلی"...یکی از دوستان ما(میرا قربانی) گفت: ما هم پاسپورت داریم، پاسپورت ایرانی. اجازه می دهید وارد شویم؟...پاسخی نیامد!!!!!!


برای دانستن موقعیت آزادی زنان در ورزش پیش از انقلاب لطفا از ٨ هزار عکس دیده نشده از پیج { تاریخ در تصویر }  بازدید نمایید و در صورت تمایل عضو شوید!





zondag 8 juni 2014

تصاویر و فیلمی که نشان از پیشرفت آن روزگار و پسروی امروز ورزش بانوان دارد!



رییس فدراسیون والیبال: خانمها به هیچ وجه حق ورود به ورزشگاه ندارند!   

از آزادی گذشته تا خفقان امروز در ورزش بانوان ...



برای بزرگ کردن عکس ها و دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:

woensdag 4 juni 2014

شاهزاده رضا پهلوی خاری در چشم سایبری!






سالهاست که رژیم توسط عواملش در صدد ضربه به اعتبار شاهزاده رضا پهلوی هستند. به هر کلک و دروغی متوسل شده تا بلکه بتوانند ضربه ای به شخصیت و عملکرد ایشان وارد نمایند

دولت ایران بهتر از هر شخص یا گروه دیگری از محبوبیت ایشان در بین مردم  اطلاع دارد. در واقع دیگر گروه های اپوزیسیون هم به این امر واقفند و آنچنان که باید و شاید طی این سالها حاضر به اتحاد نشده اند. گاها همانند رژیم درصدد تخریب هم بر آمده اند!  چون بر این باورند که با اتحاد داشتن در زیر سایه ایشان محو می شوند . 

طی این سالها تنها شاهزاده و هواداران پادشاهی بودند که همیشه خواستار رفراندوم و اتحاد بوده اند ولی دیگر گروه ها که در حرف خود را نزد مردم محبوب ترین می دانند از کلمه رفراندوم یا اتحاد با دیگر گروه ها, می هراسند
نکته جالب و حائز اهمیت اینکه شاهزاده رضا پهلوی طی مبارزاتش در این سالها   چنان سنجیده سخن گفتند و با متانت عمل کردند که هیچ گونه آتویی بدست مخالفان نداده و همین امر باعث عصبانیت بیش از حد سایبر رژیم یا مخالفان افراطی ایشان شده است. 

ساعت ها فیلم  مصاحبه هایش  یا مطالبش را بالا و پایین کرده بلکه بتوانند نکته ای پیدا کنند!! در نهایت طبق معمول چون بهانه ای ندارند به مغلطه ... تمسخر .. یا توهین روی می آورند!
 مخصوصا که  مصاحبه آخر شاهزاده در (  برنامه افقبا جناب اولیای فرد به گونه ای بود که اصلا بر مذاق طیف اصلاح طلب خوشایند نبود!

لینک برنامه افق و کامنتهای مخاطبان :


zondag 1 juni 2014

تصویری از شاهزاده رضا پهلوی در حمایت از کمپین آزادی های یواشکی زنان در ایران







آزادی که داشتیم! از دست دادیم! حالا برای بدست آوردنش باید بجنگیم!






روزگاری که در کشور ما به زنان کشور بیشتر از تمام کشور های مسلمان جهان حرمت و ارزش قائل می شدند و تقریبا هیچ فرقی بین زن و مرد نبود!



برای دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکیتاریخ در تصویر } بپیوندید:







woensdag 28 mei 2014

در خراب کردن آثار باستانی دولت تدبیر و امید ادامه دهنده دولت پیشین است!


لوله کشی گاز در نقش‌رستم که باعث کشف و خرابی آثار باستانی آن شد



آقای روحانی که تمام تقصیر های شرایط بد اقتصادی و .... را به گردن دولت پیشین انداخته اید  اما غافل از اینکه خود دقیق در بسیاری از موارد ادامه دهنده دولت پیشین هستید!
آیا نابود کردن هر روزه آثار باستانی کشور هم تقصیر دولت پیشین است ؟
سی پنج ساله در جمهوری اسلامی تمام سرمایه های کشور را به تاراج برده اید... . تمام منابع ملی را از بین برده اید .... . در کل از ایران ویرانه ای بیش نساخته
اید!
آیا بس نیست ؟؟
 
 
 

zondag 25 mei 2014

روزگاری که آزادی ها یواشکی و شادی ها ظاهری نبود!

شادی دختران در شهر بازی تهران
 
 
اردوی تفریحی دانش آموزی سال ١٣٤٠ خورشیدی در روستای تجن گوکه
{ تجن گوکه یکی از روستاهای شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان است}
 
 
 
 
 
 
برای دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 
 
 
 

zondag 18 mei 2014

مصاحبه مطبوعاتی با محمد رضا شاه پهلوی در مکزیک - 13 جون 1979


در ایران امروز، نه حکومتی بمفهوم واقعی آن وجود دارد، و نه دولتی. آنچه امروز در ایران می گذرد، یک جریان ضد انقلابی است بمنظور نابودی همۀ دستآوردهای ملی. بجای آن تمدن بزرگ، که من برای مملکتم خواسته بودم، امروز ایران بجانب وحشت بزرگ می رود، و آنچه من در پایان این راه می بینم، متأسفانه، واقعیتی باز هم وحشت انگیزتر است، یعنی تبدیل ایران به “ایرانستان”
 *****
نخستین بار پادشاه در سال 53 گفته بود : ما وعده تمدن بزرگ را می دهیم و مخالفین ما وحشت بزرگ را نشان میدهند.
آنروزها هیچ کس نمی فهمید وحشت بزرگ چیست. اینجا در مکزیک هم در اوج " بهار ازادی " آدرس وحشت بزرگ را داد بازروشنفکران (!) سیاسی و مردم ساده لوح مفهومش را نفهمیدند. وقتی پادشاه گفت ایران ایرانستان می شود روشنفکران (!) می خندیدند که شاه دچار توهم شده...
امروز همه ما هم وحشت بزرگ را می بینیم هم نزدیک شدن به ایرانستان بودن ایران!! این بود آینده نگری پادشاه ما... اما افسوس...



                                                                        *****


 
برای دیدن بیش از  هشت  هزار عکس دیگر در مورد تاریخ معاصر ایران به  صفحه  فیسبوکی { تاریخ در تصویر } بپیوندید:
 

 














 

zaterdag 17 mei 2014

از هر حرکت مثبتی باید حمایت کرد حتی اگر از سوی شخص غیر همفکر ما باشد!


 

ما ایرانیها عادت داریم تا بیبینم شخصی در زمینه ای موفق شده بجای حمایت به هر طریقی شده سرکوبش می کنیم. مخصوصا که اگر کار مثبت از سوی غیر همفکر ما صورت گرفته باشد.

مدتی است مسیح علی نژاد کمپینی در فضای مجازی براه انداخته به نام" آزادیهای یواشکی زنان در ایران " که بصورت غیر قابل باوری از سوی هم میهنان مورد استقبال قرار گرفته ..  در اصل بعد از سه دهه خفقان و سرکوب علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی چنین پیشنهادی بسیار عالی و بجا بوده ... و همین استقبال نشان داد که مردم واقعا از دست دولت اسلامی با قانونهای زورکیش خسته شده اند.

داشتن آزادی خواست همه ما است و هیچ فرقی نیست که چنین کمپینی از سوی اصلاح طلب ها و یا حتی از سوی خود رهبر انقلاب ( آیت الله خامنه ای ) صورت بگیرد یا چه افرادی پشت این قضایا بوده باشند...  هدف آزادی است و بس!

همگی بر این امر واقفیم که دولت ایران به این راحتی تن به خواسته مردم نمی دهد.  تازه فرض را بر این بگیریم که قبول کنند . خب چه ایرادی دارد ؟  اگر خانمها اجازه داشته باشند بدون روسری در انظار عمومی حضور یابند طبیعتا مانتو و چادر هم کنار می گذارند و رفته رفته خواسته های بیشتری خواهند داشت .  با این عقب نشینی از سوی دولت انگیزه بیشتری در مردم ایجاد میشه تا برای خواسته هاشون بیشتر تلاش کنند . کمپین راه بیاندازند و ......
 
لطفا اگر غرضی در کار نیست بجای حرف های بیهوده از هر حرکت مثبتی از هر شخص یا گروهی پشتیبانی کنید .   نباید گذاشت که دولت ایران توسط عواملش در خارج بین مان تفرقه بیاندازند.

در آخر اینکه باید در نظر داشت به همین خانم مسیح علی نژاد که حال حمله می کنیم در زمان انتخابات جز تحریمی ها بود نه افراد خائنی که مردم را به رای دادن تشویق کرده  و بزرگترین خیانت را به مردم و رهبران جنبش کردند.

 

zondag 11 mei 2014

سی و چهار سال پیش در چنین روزی پرچم جمهوری اسلامی با آرم الله تصویب شد ( ٢١ اردیبهشت ١٣۵٩ )

 

بسیاری بر این باورند که طراح آرم وسط پرچم ایران طرحش را  از" آرم سیکهای هندی " برگرفته... 

 پس از انقلاب سال ۵٧ ، بر اثرعدم آگاهی و دانش نشان شیر و خورشید را یک نشان طاغوتی و نماد شاهنشاهی تلقی شد و در نتیجه نمی‌توانست در دولت انقلابی جایی داشته باشد! بنابراین از گرافیست‌ها و هنرمندان دعوت به عمل آمد تا نشان مخصوص جمهوری اسلامی را طراحی کرده و به دفتر نخست‌وزیری ارائه نمایند.
ظاهرا اولین نشانی که پذیرفته شد، طرحی بود که «در آن یک مشت گره‌کرده به همراه چند ستاره دیده می‌شد. حتی این طرح را بر روی برخی اسکناس‌ها چاپ کردند». ولی در نهایت با آن موافقت نشد.
 
سرانجام طرح «دکتر حمید ندیمی» که با الهام از آیات سوره‌ی  حدید طراحی شده بود مورد پذیرش قرار گرفت. وی اکنون دانشیار دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی است و دارای مدرک دکترای مهندسی معماری از انگلستان است.
 
او در مورد طراحی این نشان می‌گوید:
«قبل از انقلاب در جلسات دکتر شریعتی شرکت می‌کردم. ایده‌ی چنین کاری را در این جلسات و زمانی که تفسیر سوره حدید مطرح بود به دست آوردم. علاقه داشتم برای جهان اسلام یک نشان درست کنم. وقتی 
روح الله خمینی فرمودند که نشان شیر و خورشید باید عوض شود و کشور به نشان جدیدی نیازمند است، به صورت جدی ایده‌ام را پیگیری کردم و به مرور سیاه‌مشق‌های قبلی پرداختم.
دولت در آن سال‌ها، پس از صحبت روح الله خمینی مسابقه‌ای عمومی گذاشت که هرکس تمایل دارد طرح و نشان خود را ارسال کند.»
 
دکتر ندیمی مفهوم و ریشه‌ی طرح خود را به صدر اسلام بازمی‌گرداند: «هلال‌های تعبیه‌شده در این آرم از نقش مبارکی ریشه می‌گیرد که حضرت رسول بارها با شمشیرش به عنوان امضا بر روی شن‌ها ترسیم کرده‌اند.این طرح پنج بخش دارد که نشان‌دهنده پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقة اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمة الله که در ترکیب اصلی آن دیده می‌شود، لااله‌الاالله نیز در آن مستتر است. تقارن‌های این آرم هم نشانة تعادل و توازن است.»
 
 
 روزنامه کیهان ٢١ اردیبهشت ١٣۵٩
 

 



zondag 27 april 2014

چرا باید از تاریخ درس گرفت؟!

 
 
بسیاری ازاشخاص بر این باورند که حال با بودن این همه گرفتاری .. شکنجه , اعدام و بی عدالتی که از سوی جمهوری اسلامی صورت می گیرد نباید به حاشیه پرداخت.
از سویی می توان به این اشخاص حق داد چون مسائل روز به مراتب حائز اهمیت تر هستند ولی به عقیده من باید کمابیش از گذشته هم آموخت تا در آینده دچار اشتباه نشویم!
 
گذشته ای که از هر شخص یا گروهی به نوعی بنا به نگرش فکری تعریف شده ... و از سوی دولت ایران هم طی این سالها کاملا سانسور شده  را  وظیفه داریم با ارائه اسناد به نسل جوانی که هیچ تصویر درستی از گذشته ایران در ذهن ندارند, نشان دهیم.
 
برای همین صفحه ( پیج ) " تاریخ در تصویر " با ارائه بیش از ٨ هزار عکس و سند به روشنگری پرداخته ... از مسائل سیاسی تا اجتماعی و هنری , ورزشی از دوران پیش از انقلاب را به تصویر کشیده ....
 
علاقمندان می توانند با لایک زدن عضو صفحه شده و از تصاویر گذشته بازدید نموده و مطالب را نیز بیاموزند  و حتی در صورت تمایل به دوستان خود معرفی کنند
   (((((((((    تاریخ در تصویر  )))))))))
 

 

woensdag 23 april 2014

سر جعل کردن نام "خلیج فارس" باید با دنیا بجنگیم یا دولت بی لیاقت ایران ؟

 


سالهاست که کشور های غربی به حمایت از اعراب در رسانه ها یا حتی سازمان و نهاد های دولتی به جای نام خلیج فارس گاها از نام جعلی خلیج ع ...ی  استفاده می کنند.
جمهوری اسلامی هم طی این مدت  بر اثر عدم لیاقت و به نوعی باج دادن سکوت را اختیار کرده ... و صد البته در مواقع ضروری از احساسات پاک مردم نهایت سو استفاده را برده است!
مخصوصا در این اواخر که به شکنجه و اعدام های سیاسی  شدت بخشیده چنین خبر هایی بهترین سرپوش برای گمراه کردن اذهان عمومی است. حتی دیروز در رسانه های داخلی باز  بحث فروش جزیره ها را به میان کشیدند!
 
در اینجا این مردم هستند که با تشکیل کمپین های مجازی (  مبارزه با تحریف نام خلیج فارس )  به مبارزه با نهاد ها پرداخته اند و سخت در تلاشند که با جمع آوری امضا شکایاتی داشته باشند.

متاسفانه تارنمای نیروی دریای آمریکا هم از نام جعلی خلیج ع ... ی استفاده می کنند . اما ظاهرا فراموش کردند که تا چندی پیش بر روی سنگ قبر نظامیانشان  که در خلیج فارس جانشان را از دست داده نام  «خلیج فارس»  را حک کرده اند!
 
در حال حاضر وظیفه تک به تک ما است که در این زمینه واکنشی نشان دهیم ولی نباید فراموش کرد تا این حکومت نالایق بر سر ما است هر روز شاهد چنین خبر های ناگواری خواهیم بود. چه بسا با این فاجعه ای که روحانیون  برایمان به ارمغان آورده اند در آینده شاهد از دست دادن ...... باشیم !

پس در وحله اول باید به  دولت نابخرد ایران  فشار آورد و بعد به نهاد هایی که از نام جعلی خلیج ع ...ی استفاده می کنند.
 
       *****
برای اطلاعات بیشتر در مورد تحریف نام خلیج فارس از سوی نیروی دریای آمریکا و راههای شکایت، به این نوشته رجوع بفرمایید: https://www.facebook.com/notes/persian-gulf/1/10152488833406111


کرستن مارتین سرباز دیگر آمریکایی است که در سال ۲۰۰۶ در خلیج فارس کشته شد.