dinsdag 28 augustus 2012

مقاله ای افترا آمیز، تحریف و خصومت درباره مصاحبه داریوش مجلسی با تلویزیون میهن







خانم یا آقائی که نام واقعی خود را قید نکرده در مقاله ای از وبلاگ الف نگار که 26 اگوست در سایت بالاترین انتشار داد بطرزی بی سابقه و تحریفی آشکار آنچه را که داریوش مجلسی در مصاحبه تلویزیونی خود با تلویزیون میهن گفته بود تغییر داده و عالماً و عامداً مطالبی را به وی نسبت داده که او حتی هرگز بزبان نیاورده.
شورای ملی تبدیل به مطلب بحث برانگیزی شده که می توان درباره آن بنحوی منطقی و متمدنانه به بحث مخالف و موافق پرداخت بدون اینکه لزومی به تحریف، دروغگوئی و نوشتن مطالبی باشد که در سطر سطر آن خصومت و تحریف گفته های دیگران بچشم بخورد.

 ظاهرا خبر در راه بودن فراخوان شورای ملی چنان این جمع را به هراس انداخته که از فرط عجله حتی بخودشان هم آنقدر زحمت نداده اند، آنچه را که می نویسند اقلا با یوتیوب مصاحبه ای که در پائین مقاله منتشر کرده اند مطابقت دهند تا دچار تناقض و تحریف نگردند.
در اینجا به چند نکته آشکار از تحریف های این نویسنده ناشناس که مقاله اش مورد استناد آقای بهبهانی در تلویزیون میهن نیز قرار گرفت اشاره میکنم:
 در صدر مقاله نوشته شده " اظهارات مهم و ضد و نقیض داریوش مجلسی در نقش سخنگوی شورای ملی و جزئیات تازه از اسامی و بروز اختلاف در هیئت موسس شورای ملی"

 داریوش مجلسی در هیچ کجا خود را حتی عضوی از کمیته هماهنگی هم معرفی ننموده چه رسد به سخنگوئی! حتی مجری برنامه در اول مصاحبه او را پشتیبان شورای ملی معرفی نمود، سخنگو کجا و پشتیبان کجا؟

داریوش مجلسی چندین بار در این مصاحبه اظهار داشت که نقشی در این شورا بعهده ندارد و اطلاعات او از راه دور است و بهمین دلیل هم از اسامی افراد و نام اکثر گروههای شرکت کننده بی اطلاع است. حالا این را مقایسه کنید با آنچه که الف. نگار در صدر مقاله اش نوشته. حتی آنجائی که مصاحبه گر از او می پرسد که چرا در نقشی در کمیته هماهنگی ندارد اظهار میدارد که کمیته هماهنگی اکثرا از نمایندگان گروهها تشکیل شده و وی نمایندگی گروهی را بعهده ندارد.

واقعا تعجب آور است که داریوش مجلسی اظهار می دارد در کمیته هماهنگی شرکت ندارد ولی نویسنده مقاله، آنهم در صدر مقاله اش، او را سخنگو معرفی میکند!
نویسنده از اختلافی که بین آقایان زینالی و نادری فر در جنبش آذربایجان بوجود آمده سوء استفاده نموده و آن را تبدیل به اختلاف در شورای هنوز تشکیل نشده شورای ملی می نماید. من هرچه به مصاحبه میهن تی وی با داریوش مجلسی گوش دادم هیچ جا نشانی از اینکه داریوش مجلسی نامی از زینالی، نادری فر و خوشنامی و پاکی آنها برده باشد بگوشم نخورد!
 
این را می گویند دروغ در روز روشن. بخصوص اینکه زینالی و نادری فر ناگهان تبدیل به مشاورین شاهزاده در تشکیل شورای ملی میگردند. آنجا که داریوش مجلسی اشاره به پاکی و صداقت مشاورین شاهزاده نمود، در جواب نکته ای بود که مجری برنامه با استناد به نامه همین نویسنده یکی از مشاورین شاهزاده را فردی بدون سابقه سیاسی و بی تجربه معرفی نمود و مجلسی دقیقا به پاکی و صداقت این دو مشاور اشاره نمود بدون اینکه اصولا اشاره ای و یا نامی از شخصی و اشخاصی ببرد که خود نویسنده دقیقا می داند منظورش چه کسی است و ربطی به دو شخصیتی که نامشان اینجا برده شد ندارد.
داریوش مجلسی شاهزاده را تشکیل دهنده شورای ملی ننامیده. آنچه که من از گفته هایش درک نمودم حمایت و یاری شاهزاده از پیشبرد و تشکیل این شوراست.
داریوش مجلسی برعکس ادعای نویسنده از جواب درباره اسامی درگیر این طرح طفره نرفت و چندین بار بطور مشروح پاسخ داد که به ضم او فراخوان امضاء کننده نخواهد داشت و حتی به فراخوان اتحادیه جمهوریخواهان، که خود از امضاء کنندگان آن بود، اشاره نمود که بعد از انتشار، تمام علاقمندان و شرکت کنندگان زیر آنرا امضاء نمودند و در اینجا هم بعد از انتشار همه می توانند آن را امضاء کنند. من هرچه فکر میکنم اشکالی در این گفته مجلسی نمی یابم که گفت حدود ده روز صبر کنید تا هم متن را مشاهده کنید هم امضاء کنندگان را و اگر مایل بودید خودتان هم میتوانید به امضاء کنندگان بپیوندید.

بقدری تحریف و دروغ در این مقاله یک صفحه ای زیاد است که هر سطر آن نیاز به تصحیح و اصلاح دارد. من نشنیدم که مجلسی بگوید حزب دموکرات کردستان، کومله، حزب مشروطه و سکولارهای سبز در همان ابتدا انصراف خود را از این شورا اعلام نمودند. وقتی بسخنان او گوش می دهیم می گوید حزب دموکرات و کومله تا مدت زیادی بر سر مسئله ذکر فدرالیسم بعنوان یک شرط، بحث و گفتگو نمودند و با وجود اینکه تمرکز زدائی و عدم تمرکز در متن فراخوان بطرز مشروحی بیان شده زمانیکه موافقتی در اینمورد حاصل نشد با کمال تاسف گفتگو ها را ترک نمودند
و همینطور حزب مشروطه و سکولار های سبز که تا مدتی بحث بینشان ادامه داشت.
تاسف اینجاست که نویسنده مقاله گفته های مجلسی بعنوان یک ناظر هوادار از راه دور را بعنوان سندی برای کوبیدن شورای ملی بکار میبرد!
من، شما، مجلسی و هر شخص دیگری که چشم امیدی به موفقیت این شورا بعنوان راه حلی برای حل معضل تکروی و از هم گسیختگی دوخته میتواند برداشت و اطلاعات خود را در جواب هر مصاحبه کننده ای ابراز دارد. حال اگر کسی بخواهد در اثر کمبود مدرک و سند برای کوبیدن شورای ملی این گفته ها را بعنوان سندی برای مخالفت با شورا بکار ببرد در وحله اول به آشکار نمودن چهره واقعی خودش پرداخته تا افشاگری درباره شورای ملی.
نویسنده در چند جا کوشش نموده که داریوش مجلسی را بعنوان مشاور و همکار نزدیک شاهزاده معرفی کند در حالیکه خود وی صریحا گفت من نه مشاور و نه همکار نزدیک ایشان هستم بلکه از راه دور همکاری دارم و از ایشان پشتیبانی میکنم. حجم تحریف ها بقدری زیاد است که میتوان سطور زیادی را به افشای آنها اختصاص داد. امیدوارم به مصداق مشت نمونه خروار برای نشان دهنده درجه صداقت و یا عدم صداقت نویسنده همین اندازه هم کافی باشد.
جای تاسف است که عده ای حرفه ای(!) در این لحظات حساس که کاری در شرف انجام است اقدام به ... پراکنی می کنند.
براستی چه اهدافی را دنبال می کنند ؟
 

به امید موفقیت برای عزیزانی که درست اندر کار برپائی شورای ملی می باشند.
 پاینده ایران


 مقاله انتقادی دروبلاگ الف نگار :
http://alefnegar.blogspot.nl/2012/08/blog-post_1645.html 

1 opmerking: