zaterdag 24 december 2011

آگاهانه و صادقانه قضاوت کردن!




در ماه های اخیر که شاهزاده رضا پهلوی فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر و علنی تر کرده ، رژیم جمهوری اسلامی و لابیگرانش در خارج از کشور سخت مشغول شده اند که شخصیت وی را زیر سوال ببرند ! و چون نتوانستند کوچکترین لکه سیاهی در کارنامه ایشان پیدا کنند ، تمام تلاششان بر این بوده که با تعریف دروغ از زمان گذشته لطمه ای به شخصیت ایشان بزنند !
بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل شروع به انتقاد کردن از گذشته کردند !
به عقیده من درس گرفتن از گذشته بد نیست ولی در مورد انتقاد باید هر رژیم و نظامی را با زمان خودش مقایسه کرد .
محمد رضا شاه پهلوی در سال ۱۲۹۸متولد شدند . ( ۹۲ سال پیش )
زمانی که ایشان ۱۸ سال داشتند و تقریبا شخصیتش شکل گرفته بود (۷۴ سال پیش ) باید دید ملت اون زمان چگونه اندیشه و تفکری داشته اند .
زمانی که ایشان ۵۰ سال داشتند (۴۲ سال پیش ) باز باید خوب تحقیق کرد و بعد سنجید در آن برهه از زمان ملت تا چه حد اندیشه سیاسی داشته اند .

باید سنجید نسبت به پدرش رضا شاه چقدر تفکراتش مدرن تر و دموکرات تر بوده ... ؟

زمانی مخالفان
، که اکثرا کمونیستها و مجاهدین بودند و شیوه مبارزاتی آنها : ترور دیپلماتهای آمریکایی ، آتش زدن بانک ها ، غارت کردن و و و ...بوده ! چگونه باید با آنها رفتار میشده ؟

باید سنجید پادشاه چگونه تفکری داشته که حتی شخصی که قصد جانش را کرده بود را بخشید !

باید سنجید که پدر و پسر ( رضا شاه و محمد رضا پهلوی ) کشور را از قاجارها چه تحویل گرفتند و زمان انقلاب سال ۵۷ چه تحویل دادند !

باید با کشورهای منطقه اون زمان سنجید که از لحاظ پیشرفت و آبادانی در چه سطحی بوده ایم !

باید وضعیت حقوق زنان ایران را در آن برهه از زمان با تمام کشورهای اسلامی سنجید !

باید سنیجد ایران با داشتن همسایگانی همچون شوروی ، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس که هیچ زمان چشم دیدنمان را نداشتند ، وزارت اطلاعات چه وظیفه سنگینی را برای امنیت ... بر دوش داشته !

باید سنجید پدر بزرگان ما در آن برهه از زمان چگونه تفکری داشته اند !

باید سنجید چرا ملت بعد از انقلاب تا حد بسیار زیادی از کرده خود پشیمان شدند !

حال در سال ۲۰۱۱ نشستن و اوضاع زمان گذشته را با شرایط فعلی مقایسه کردن ، منطقیست ؟

آیا همان گروه های مخالف ( کمونیستها ، فداییان ، هواداران خمینی ، جبهه ملی و مجاهدین و و و ...) هنوز همان تفکر زمان گذشته را دارند ؟؟؟

آیا آقایان موسوی ، کروبی ، بنی صدر ، مسعود رجوی و رهبران چپها ... هنوز دارای همان تفکر سابق هستند ؟!

بهتر نیست شرافت اخلاقی و صداقت را زیر پا نگذاشته و با دیدی آگاهانه به قضایا بنگریم .






مردی برای تمام فصول میهن پرستی
"در تمام مدت پادشاهی ام ، من فقط به خاطر این آرمان بزرگ زیستم و کوشیدم ، آرمانی که در شرف تحقق یافتن بود .
برای رسیدن به این آرمان بزرگ به سختی کوشیدم، با دشواریها و موانع بسیار مبارزه کردم با توطئه ها و تحریکات فراوان مواجه شدم ،
ممکن است من در طی سلطنتم اشتباهاتی مرتکب شده باشم . اما کوششم برای عظمت واعتلای ایران هرگز خطا نبود"

2 opmerkingen:

  1. درود سعید جان؛ نوشته هایت ستایش انگیز وپرمعنی و منطقی است؛ ولی برخی از ما به تغییر شرایط و رشد وتکامل روزافزون فرهنگی ایرانیان ستمدیده ی داخل کشور وتوجه قشرجوانان داخل به دنیای مجازی و اطلاع یافتن آنها از برقراری روشهای سیاسی ابن دهکده ی جهانی باور نداریم که چنین داوریهای همگانی
    . ارائه می دهیم
    در خارج زندگی میکنیم؛ ولی دیده ی بصیرت خود رابر اختلافات عقیدتی نمایندگان پارلمانهایشان بسته ایم که چگونه بیرون از پارلمانشان که عقاید کروهی از مردمانشان رارهبری میکنند؛ با یکدیگر محترمانه و دوستانه رفتار می کنند. به تکامل رفتارهای آنها و رشد فرهنگ روز افزونشان در سده های مختلف توجّهی عمیق مبذول نمیداریم.
    یک مثال ابتدایی قابل ذکر است وآن اینکه اگر در یک مغازه ی اروپایی پر ازدحام واردشده وسپس خریدی نماییم بهنگام پرداخت خریدمان در صفّ میایستیم؛ ولی بالعکس آن در یک مغازه ی آسیایی داخل اروپا برسرو کول هم سوار میشویم. در مورد سیاست هم همینیم و نمی خواهیم به یادگیری ورشد فرهنگی خود ودرک شرایط زمان ومکان و مطالعه ی بیشتر بپردازیم و همواره پر ادعاییم. این را بدانیم که انقلاب مشروطه امان هم سزچشمه گرفته و تقلیدی از روش حکومتی کشورهای اروپایی بویژه فرانسه بوده است که همچنان نیمه کاره مانده است د ویکدیگر را باور نداریم؛ چه برسد به اینکه خودمان را باورکنیم. همه
























    چیز را همگان دانند. پاینده ایران وایرانی در شرایط کنونی ایران وسپس تمام جهان

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ظاهرا حرف های قبلی من به مذاق شما چندان خوش ننشسته است. پس بگذارید این را بگویم و دیگر مزاحم وبلاگ جنابعالی نشوم. برای من مثل روز روشن است که اگر چنانچه - تنها بر فرض- رضا پهلوی قدرت بگیرد ، دیر یا زود همان خواهد رفت بر مملکت که در آن سال ها رفت . یعنی همان داستان شاه بازی و شاید هم دوباره انقلاب و همان بدبختی ها . بس نیست ؟

    BeantwoordenVerwijderen