woensdag 28 december 2011

پناهندگان فرصت طلب !

در سالهای اخیر بخصوص بعد از انتخاب ۸۸ بسیاری از هموطنان که  فشار زیادی بنا به شرایط سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی متحمل شده بودند مجبور به ترک وطن و در کشورهای غربی تقاضای پناهندگی دادند . این عده از هموطنان مجبور بودند برای دریافت اقامت خودشان را "پناهنده سیاسی" معرفی کنند ! (البته  افراد  سیاسی هم بودند ولی اکثرا بخاطر مسائل  اجتماعی و اقتصادی ...! ) 
شاید طبیعی باشد که هر انسانی برای آینده بهتر متوسل به دروغ شود یا حتی خود من هم در زندگی مجبور به دروغ گفتن شده باشم  ! ولی مساله ای که به شدت من را رنج داده این است که عده ای از حرکت هموطنانی که در شلوغی های ایران، هیچ نقشی نداشتند  و فقط با یک یا چندین عکس و فیلم کیس پناهندگی شان را تکمیل کردند !
سو استفاده از آرمانهای برادران و خواهرانی که برای گرفتن حق بها دادند . شهید شدند . زندان ، شکنجه ، تجاوز و و و ... متحمل شدند !
از اینکه  باید همه برای زندگی بهتر تلاش کنند  شکی نیست ولی وجدان را زیر پا گذاشتن و با پستی و رذلی خود را جای فرد دیگری جا زدند هم دور از انسانیت است .
بودند افرادی که کیس خود را باور کردند ! بودند افرادی که تمام دغدغه فکریشان بر این بوده که بین افراد اپوزسیون اختلاف بیاندازند و با خوش خدمتی دل اربابان خود را بدست آورند !
همینقدر میدانم در قرن بیست یکم که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا به فکر پیشرفت و تکنولوژی هستند ، عده ای از همیهنانمان هنوز  به فکر خیانت و منافع شخصی خود هستند  !
حال پناهنده سیاسی شدن با کیس دروغ جای خود ، دیگر ادعای سیاسی بودن افرادی که حتی الفبای سیاست را نمیدانند بیش از هر چیز زجر آورتر است .  
به امید روزی که هر شخصی در جایگاه خودش باشد ، نه اینکه کبابی دیروز ...سیاسی امروز شود !

8 opmerkingen:

  1. این اشغال ها باعث شدند که ویزای دانشجویی من را استرالیا تمدید نکند و مسول پرونده ام به من گفت که شما ایرانیها دروغگو (بصورت غیر مستقیم) هستیدو من هم چیزی نداشتم بگویم. برای همین این روزها در وبلاگم بر علیه دروغ و دروغگویان می نویسم تا رژیم اخوندی.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ببین عزیز دل که دلت هم پره .ایرانی ها دروغ گو هستند ی بله دروغ گو هستند اما اینکه مسئول پرونده حضرت عالی فقط به همین دلیل پرونده شما را ریجکت کرده باشه هم دروغ بعدیه یا واحد های حداقلت را نگذروندی یا بی دلیل مرخصی گرفتی و یا اینکه شهریه دانشگات پرداخت نشده و یا هزار دلیل دیگه اگر مسئول پرونده شما همچین جسارتی کرده کیس شما ریسیسم است و شما می توانید از این آدم شکایت کنی نگو نه می تونی اینها همه حرفه و اونها هم نمی آیند همچین جسارتی کنند و در ضمن اون بدبختی که به هزار بدبختی یا با هزار شانس دست زن و بچه اش را گرفته که بتونه آینده بهتری برای بچه هاش درست کنه ممکنه اشتباه می کنه که دروغ می گه ولی به هموطنت آشغال نگو اگه تو به انها بگی آشغال بقیه چه باید بگویند و در باب شخصی که این مطلب را درج کرده بگویم حضرت والا یا مبارزه کردید یا نه اگر مبارزه کردید من هم کردم من سهمم را از ازادیم می خواستم که اومدم تو خیابون مشت گره کردم نه از بقیه مردم به من و شما چه که مردم فرار می کنند و بعضا کیس درست می کنند مطمپن باش که کسی که جلای وطن کرده زخمی است کسی که حتی برای زندگیش دروغ می گوید درد دارد من اخلاقا درست نمی دانم که این بیچاره ها دروغ بگویند ولی وقتی می بینم طرف هیچ راهی ندارد متاسفانه سکوت می کنم و کمی با خودم فکر می کنم بله دروغگو هایی که خود را به دروغ جا می زنند راه را برای آنهایی که واقعا نیاز مند پناهندگی هستند می بندند اما اکثرا لو می روند با چهار تاه عکس به کسی پناهندگی نمی دهند .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. کشورهای غربی از شما بهتر میدانند در آن سگ دونی زندگی کردن چه فاجعه ای هست که به اکثر ایرانیها پناهندگی میدند این آقای ویزای تحصیلی هم از آقا زاده ها باید باشه که با ارز آمده استرالیا تحصیل کنه پس نوش جان شما بفرمائید سوریه اونجا به زبان حاج آقا درس بخوان. مردم ایران هم که برای زنده بودن باید با هر کلکی شده خودشان را از هر چی ملا و ملازاده رها کنند به امید خدا بزودی تازی پرستان مثل سگ بیرون رانده خواهند شد و مردم ایران به وطن خود سالم بر میگردند مرگ بر ملا و ملازاده

    BeantwoordenVerwijderen
  4. اتفاقا من کسی بودم که از تحصیل محروم بودم .
    و نقطه جالت اینکه انهایی که پناهنده شده اند هر سه ماه سری هم به خانواده در ایران می زنند که مبادا والدین محترم هم دلتنگشان شود.و تا جایی که من از خودشان پرسیدم از ان خانواده هایی هستند که از رژیم اخوندی هم می خورند.
    بقول معروف هم از اخور می خورند و هم از توره.
    و در پاسخ به کسی که گفته در سوریه درس بخواند...
    می گویم که چرا نه؟؟؟ من در ایران نمی توانم درس بخوانم . و حاضرم اگر در افغانستان هم شده درس بخوانم.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. چه رابطه ای بین ویزای تحصیلی و پناهندگی هست ؟ چرا دروغ میگویید. بگو پناهندگی تو رد شده ، چون ایرانیها دروغ میگویند و تو هم به خاطر اینکه جواب بگیری داری زور میزنی.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ربطه اش این است که اقایون تمام مدارکشون را جعلی تشریف فرماییدن... از گواهی نامه رانندگی گرفته تا سابقه کار و وبلاگهای به اصطلاح ضد رژیم و ...
    و اینها هم به ایرانیها اطمینان ندارند.
    در ضمن با وصاطت دانشگاه و با حمایت کارفرمایم مشکل من حل شد البته با 6 ماه دوندگی.
    ....
    و شما هم زیاد سنگ اینها را به سینه نزن چون چندتاشون که من را می شناختند از من عذرخواهی کردند.
    و از کرده خودشان هم پشیمان هستند چون خیلی راحت می توانستند که ویزای مهارت شغلی بگیرند البته با یک کمی زحمت...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. بچه ملا حرفات مثل اربابت سر و ته نداره عربی بنویس ، فکر کنم ساندیس سیستمت کم شده، بزن به بدن ، رو بیای، آخه مدرک تحصیلی ملا چی هست که حالا جعلش هم بکنی،اینها کونشان سوخته چون میخواهند بگویند که ایرانیها همه شیفته ی رژیم خامنه ای کفتار هستند ولی این شش میلیون پناهنده ریدن به ادعاشون۰ گوه به قبر خمینی جلاد هندی با حرامزاده های بسیجی

    BeantwoordenVerwijderen