dinsdag 26 maart 2013

ما جز شورای ملی چه داریم ؟


 
 
جمله ای قبل از فوت زنده یاد داریوش همایون در زمان شلوغیهای سال ٨٨ : ما جز جنبش سبز چه داريم؟
 ایشان خواستار این بودند که همه هم دل و هم صدا به جنبش بپیوندند. در حقیقت هم شاهد بودیم که اکثر افراد یا گروه ها با نگرش های متفاوت، از چپ تا راست و مذهبی و غیر مذهبی سبز شدند و جنبش را در حد توان خود یاری رساندند. حال بماند که مقصر اصلی از بین رفتن جنبش از رهبران بود یا از جای دیگر ... بحث ما چیز دیگری است. اینکه برای اولین بار نشان دادیم با اتحاد داشتن هر کاری از دستمان ساخته است. از طرفی تجربه نشان داده " هیچ سازمانی " به تنهایی قادر به هیچ گونه اقدام مثبتی در راه رسیدن به آزادی و دموکراسی نبوده و شاید همه  امتحانشان را بارها پس داده باشند. بنا براین تنها چاره کار باز با هم بودن است. ( البته اگر قلبا خواستار آزادی و دموکراسی باشیم )
اگر زنده یاد داریوش همایون حال در قید حیات بودند بی شک اعلام می کردند که 
ما جز شورای ملی چه داریم ؟  از همه فعالین سیاسی می خواستند که به شورا ی ملی بپیوندند و در حد امکان یار و یاور شورا باشند. در واقع با این بحرانی که در داخل کشور بوجود آمده، مردم به حدی در خفقان و سانسور با بد ترین وضعییت اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی زندگی می کنند که دیگر توان تحملشان بسر آمده و شاید تنها چشم و امید شان همین اوپزیسیون تا حدی ناقص است و بس !
در داخل اگر حرفی بزنند به بد ترین وجه از سوی رژیم برخورد می شود، به کشورهای خارجی ( غرب تا شرق ) هم نمی شود هیچ چشم امیدی داشت چون آنها به تنها چیزی که هرگز فکر نکردند مساله آزادی، آسایش و رفاه ملت ما بوده و منافع خودشان را تحت شعاع هر چیزی قرار داده اند.
بنابراین نتیجه می گیریم که تنها فعالین سیاسی خارج از کشور باید راهی بیابند و آن هم جز با هم بودن در زیر چتری.. یا شورایی کار کردن، هیچ راهی باقی نمانده است.
 
فراموش نکنیم ما از کشور جهان سومی هستیم و نباید در شروع کار انتظار مطلق را داشته و مسائل شورا را با کشور های اروپایی مقایسه کنیم . چنین چیزی میسر نخواهد بود. توقع ما از اکثر روشنفکران و فعالین سیاسی این است که در کار با یک دیگر گذشت داشته و چنین انتظاری که همه چیز بر وقف میل شان باشد را نداشته باشند. تجربه بارها ثابت کرده که هر شخصی هر حرفی یا نظری بدهد در بهترین وجه چهل نفر مخالفند! امری که باعث شده تا کنون حتی یک شورای موفق هم شکل نگیرد.
در حال حاضر این وظیفه هر ایرانی میهن دوستی است که با هر گونه نگرشی از چنین فرصت طلایی نهایت استفاده را کرده و به شورای ملی بپیوندد تا با مشارکت   خدمتی به مردم کرده باشد. باید روشنفکران و فعالین برای یک بار هم که شده با عملکرد صحیح سرمشق مردم داخل کشور باشند. باید در عمل  نشان دهند که اگر سالها در کشورهای دموکرات زندگی کردند از آداب و اصول دموکراسی به حد کافی آموخته اند.
تا شکل گیری شورای ملی زمان زیادی باقی نمانده و باز هم برای بار چندم تکرار می کنم مردم تنها چشم و امیدشان به شماست. پس دیگر نشستن و بهانه آوردن جایز نیست. باید باور داشته باشیم که دیگر راهی باقی نمانده است.

 

zondag 24 maart 2013

عکسهای نایاب و قدیمی از هنرپیشه های دوران معاصر ..

شهلا ریاحی ( هنر پیشه )

او در همه محافل اجتماعی و هنری ایران بعنوان یک هنرمند بزرگ و قابل ستایش نام می برند. متولد ۱۸شهریور۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمده است.
 
حسن خیاط باشی ( هنرپیشه )

نام اصلیش حسن خیاط باشی است ولی در سراسر ایران او را به نام ( مهندس بیلی ) می شناسند. مهندس بیلی چهره تلویزیونی اوست با یک شخصیت انتقاد گر. با لباس اسموکینگ و سبیل مربع شکل و کلاه سیلندر و تعلیمی ..متولد تهران است.
 
فروزان ( هنر پیشه )

فروزان یل از موفق ترین ستارگان سینمای ایران در دهساله بین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ است که درخشانترین موقعیت بر پرده سینمای ایران هنر نمایی کرده و محبوبیت کم نظیری بین مردم کشورش بدست آورده و برنده بهترین جوائز سینمایی شده است.
 
سعید راد ( هنر پیشه )

سعید حق پرست راد که در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شده و تحصیلات خود را در این شهر پایان داده است. در دوران تحصیل از جمله قهرمانان بولینگ، بسگتبال و فوتبال بود.
 
ایرن ( هنرپیشه )

ایرن زازیانس یا ستاره چشم عسلی ایران فرزند کنار دریای خزر شهر بابلسر است.

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۰ با بازی در تاتر آغاز کرد و ( بادبزن خانم و یندر میر) یکی از شاهکار های تاتری اوست.
 
منوچهر سخائی ( خواننده و هنرپیشه )

منوچهر از سال ۱۳۲۷ با خوانندگی از طریق رادیو ایران کار هنری خود را آغاز کرد و بعد از سه سال به سینما روی آورد.

منوچهر سخائی دانشکده حقوق و دوره روزنامه نگاری را با موفقیت طی نموده و برای بازی در فیلم و اجرای کنسرت تاکنون به بسیاری از کشور ها ی جهان سفرکرده است.
 
 
مری آپیک - یوسفیان ( هنرپیشه )

مری آپیک یکی از درخشانترین چهره های هنری تلویزیون ملی ایران بود.

در سال ۱۳۳۳ از مادری هنرمند بدنیا آمد که خود هنرپیشه سینما بود. او به پیانو و گیتار بسیار علاقه داشت و از پانزده سالگی به عضویت گروه باله ملی ایران در آمد.
 
زری خوشکام ( هنر پیشه )

زری متولد سال ۱۳۲۶ در اصفهان متولد شده و دوران تحصیل خود را در تهران و لندن گذرانده است.
 
پوری - بنائی (هنرپیشه)

پوری بنائی در ۱۹ مهر ۱۳۱۹ در اراک متولد شد و دیپلم ادبی خود را همراه با دیپلم خیاطی و گلسازی و طباخی از تهران گرفته و بازی را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد.
 
*****
 سینمای ایران در عصر پهلوی
تهیه شده در سازمان فیلم و تماشا - 1350
 
 
 
و باقی عکس ها را  از این آلبوم میتوانید از صفحه فیسبوکی (( تاریخ در تصویر )) تماشا کنید.
 
 



                   

 



 

dinsdag 19 maart 2013

آقای اوباما ما را خر فرض نکن پیام تبریک نخواستیم !




جناب اوباما چند سالی است که همه جوره به سران رژیم جمهوری اسلامی با مماشات کردن ها ... حال اساسی داده اید. حال برای ما ملت پیام نوروزی میفرستید؟! این حرف های قشنگ قشنگ را کی به شما یاد داده ؟ «دلیل خوبی وجود ندارد که مردم ایران از فرصت‌هایی که مردم کشورهای دیگر استفاده می‌کنند محروم باشند، همان‌گونه که ایرانیان شایسته برخورداری از آزادی‌هایی هستند که مردم همه جا از آن برخوردار هستند.»
کدوم فرصت ؟ ما شایسته برخورداری آزادی هستیم ؟ همان آزادی که همه مردم دنیا برخوردارند ؟
اصلا مگـــــــــــــر گذاشتیـــــــــــــد ؟؟
{ فراموش نکردیم اون زمان همین طیف شما صد ها میلیون دلار به آقای خمینی رهبر شیعیان جهان در نوفل‌لوشاتو کمک کردید تا ما به دموکراسی برسیم !! }
حالا چــــــــــــی ؟ جونتون در میاد به اوپزیسیون کمک کنیــــــــــد ؟ تحریم آبدوخیاری شما هم تنها به ملتی صدمه زد که خود شماها باعث بدبختی شان شدید.
حالا هم انتظار دارید به نعمت ها بیاندیشیم! کدام نعمت ؟ نکنه منظور شما از نمعت، جمهوری اسلامی است و ما بی خبریم ؟
والله تا دیروز اگر تنها محمود احمدی نژاد را جز پررو ترین افراد دنیا میشناختیم، حالا شما هم راه ایشان را در پیش گرفتید و دست کمی از او ندارید.
بقول رهبر معظم انقلاب : اورین اورین ..
در آخر به شما اعلام میکنم تا زمانی که نخواهید به فکر ما ملت ایران باشید و تنها بخاطر منافع خودتون با هر کس و نا کسی بسازید، تبریک شما را نمی خواهیم . لطفآ خجالت نکشید و پیام تبریک را از طریق فکس خصوصی برای بیت رهبری ارسال نمائید.
واسلام نامه تمام

maandag 18 maart 2013

خطر دیپورت سید عزت الله رشمی از سوئد به ایران



چند سالی است که از طریق دنیای مجازی با سید عزت الله رشمی در ارتباط و از فعالیت گذشته اش وهمینطور فعالیت های چند سال اخیرش کاملا با اطلاع هستم. کمتر روزی است که از این شخص در همین فضای مجازی مطلبی ندیده باشیم. در اکثر گرد همایی های سیاسی حضور داشته وهرگز منافع كشورش را فداي منازعات شخصي و گروهي نكرده است.
حال در کمال ناباوری می شنویم که ایشان توسط اداره پلیس سوئد بازداشت و امشب در اداره پلیس jönkoping نگه داشته و فردا به فرواد اداره مهاجرت جهت دیپورت به جهنم جمهوری اسلامی منتقل می شود!
 
در واقع اگر چنین فاجعه ای از سوی اداره مهاجرت سوئد رخ دهد تنها باید در روزهای آتی منتظر خبر " مرگ " سید عزت الله رشمی از سوی رژیم جمهوری اسلامی باشیم .
جای تعجب است که چطور اداره پناهندگی سوئد چنین تشخیصی را نمی دهد و براحتی با جان افراد فعال سیاسی بازی می کند!
 
امید به اینکه هر چه زودتر در مورد پرونده دیپورت سید عزت الله رشمی تجدید نظری صورت گیرد وگرنه تا چند روز آینده شاهد خبر مرگ ایشان از معتبر ترین خبر گذاری ها خواهیم بود و همینطور شاهد اعتراض ایرانیان مقیم سوئد علیه این بی عدالتی ...

مد و عبادتگاه مسلمین! مسجد





از عکس های منتشر شده در شماره ی دسامبر سال ۱۹۶۹ (آذر ۱۳۴۸) مجله ی «وگ» - WOG Magazine.
برگرفته از صفحه فیسبوکی : " تاریخ در تصویر"
 

zondag 17 maart 2013

مسولیت پذیری درقبال آینده کشور




٣٤سال است که رژیم جمهوری اسلامی با زور و استبداد بر کشور ما حکومت کرده و وضعیت کشور روز به روز بحرانی تر از دیروز می شود. در این سالها اپوزیسیون در حد و توانش به مبارزه پرداخته ولی در عمل پیروز نبوده ... همگی بر این امر واقفیم که تنها معضل جامعه ما نداشتن اتحاد و شکاف میان نیروهای مخالف رژیم بوده است. ( بیشتر روشنفکران سیاسی به جای حکومت، دیگر مبارزین را نشانه گرفتند! )
در واقع هرگز رژیم تا به این حد ضعیف و آسیب پذیر نبوده و باید باور داشته باشیم که حال اگر تمامی نیروهای مخالف دست اتحاد به سوی یکدیگر دراز.. و سر حداقل ها به تفاوق برسیم، شانس پیروزی و رسیدن به آزادی زیادی خواهیم داشت. 
 بیشتر مردم کشور که از وضع حال ( مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ) ناراضی و انتظار شخصی را می کشند که سوار بر اسب و شمشیر در دست بیاید و ناجی ملت شود! ، آگاهیم که چنین چیزی هرگز میسر نیست.
 
باید به نیروی خود باور و تک به تک احساس مسولیت پذیری در قبال آینده کشور داشته باشیم. نه اینکه همانند سالهای گذشته تنها از وضعیت موجود ناراضی بوده و مدام تکرار کنیم "من" که کاری از دستم بر نمی آید و تصمیم گیرنده دیگران هستند. ( جمله ای که شاید بارها شنیده باشیم )
اگر قرار بر این باشد که همان تفکر و راهی که در این سالها پیش گرفته ایم را باز تکرار کنیم، مطمئنا به هیچ کجا نخواهیم رسید و باید منتظر فاجعه های ( حمله از سوی دیگر کشور ها ...) بیشتری از سوی رژیم باشیم.
بیاییم برای یک بار هم که شده همه و همه برای آزادی کشور مشارکت نماییم . برای مثال انتخابات نمایشی رژیم را تحریم کنیم. در انتخابات شورای ملی که از سوی دموکرات ترین افراد در خارج از کشور متشکل شده شرکت و نمایندگان حقیقی خود را انتخاب کرده تا به دنیا نشان دهیم که ما خواستار دموکراسی هستیم. چنین حرکتی نه خطری در پی و نه هزینه ای به همراه دارد.
 رژیم به حدی در هراس بوده که بارها خواسته با توطئه برای خنثی کردن برنامه فرایند تشکیل شورای ملی ایران اقدامی نماید.

حال که بعد از سالها چنین شورایی از تفکرهای گوناگون تشکیل شده و در را به سوی همه مبارزین راستین باز گذاشته تا با انتخاب مردم تعیین شوند، باید با جان و دل از آن حمایت کنیم تا به هدف اصلی ( رسیدن به آزادی ) برسیم.
 
 
 فراموش نکنیم که بزرگترین دشمن ملت ایران بیتفاوتی است.
 
 
مجمع عمومی موسس شورای ملی ایران
۷ و ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
۲۷ و ۲۸ آپریل ۲۰۱۳
پـــــــــاریس
 

 
 

woensdag 13 maart 2013

رژه دختران دانشجو دانشگاه طهــــــــــران

 
رژه دختران دانشجو دانشگاه طهــــــــــران
 

                   عکس بر گرفته از صفحه فیسبوکی " تاریخ در تصویر "

                                                 http://www.facebook.com/#!/TarikhDarTasvir

 

 

dinsdag 12 maart 2013

گامی ساده و بزرگ در آستانه ی نوروز


در زندگی روزهایی هست که نداری همسایه ات ننگ تو است، سرافکندگی تواست. درزندگی روزهایی هست که تا سفره ی همسایگان پر نباشد، تا شادی و لبخند در چهره ی دختران، پسران، مادران و پدران کوی و برزنت نباشد، دلت می خواهد نباشی. درزندگی روزهایی هست که از ایرانی بودن به خود میبالی و میدانی با آنچه میکنی، با آنچه میورزی، ایران و ایرانیان نیز به تو می بالند.
گرد گیتی بگرد بدین خرمی جشنی نمی یابی. میدانی، هم میهن برتر از جانم، که امسال یا جشنمان همگانیست و یا جشنی نداریم!
همسایه ام تویی، همسایه ات منم! باهم برمی خیزیم و سفره ی هفت سینی به بزرگی ایران در هر گوشه از سرزمین اجدادمان پهن میکنیم و لبخند، اعتماد، شادی، نیروی مردمی و آزادی را باهم تقسیم میکنیم.
برای نه‌ گفتن به این جنایتکارانی که ایرانمان را ویران کردند سالی که پایان می گیرد را، روز ٣١ اسفند، باهم، درکنارهم و بیرون از چاردیواریهای تنگ و کوچک و درخانه راستین بزرگمان می گذرانیم و سال نو را با زایشی دیگر، آغازمیکنیم. ...
چرا روز چهارشنبه ۳۰ اسفند از ساعت یک به بعد همزمان و هماهنگ باید در پارکها، اماکن عمومی و برابر زندانها، سفره هفت سین پهن کرده و به استقبال نوروز برویم؟
۱- چون با این کار( مردم تهیدست )، کسانی‌ که نان مزدوری نمی خورند ,مشکلات مالی دارند و شرمنده خانوادهایشان هستند را تنها نمی‌‌گذاریم و با آنها ابراز همدردی می‌‌کنیم و همراه وُ همدل با آنها نشان می‌‌دهیم که حتی با دست خالی‌ نیز می‌‌توان به پیشواز نوروز، این جشن باستانی ایرانی،‌ رفت.
۲- چون حکومت اسلامی نمی‌‌تواند حضور همزمان و سراسری مردم را در خیابانها و اماکن عمومی را ممنوع و سرکوب کند.
۳- این حرکت ابتکاری و سراسری بدون کمترین هزینه است. مردم می توانند قدرت خود را به حکومت اسلامی نشان دهند و هم به آنها بفهمانند که دیگر نمی‌‌توانند از نجابت و صبوری مردم سؤ استفاده نمایند.
۴- با این حرکت نشان می‌‌دهیم که ما مردم ایران در ‌غم و نداری همدیگر شریک هستیم مصداق بنی آدم اعضای یکدیگرند..
چو عضوی بدرد آورد روزگار.... دگر عضوهارا را نماند قرار.
تو کز محنت دیگران بی غمی......نشاید که نامت نهند آدمی
۵- با این حرکتِ همدلانه و سراسری، می‌‌توانیم به زورگویان و اختلاس گران و قدرت طلبان بگوییم که بر خلاف برداشت آنها مردم ایران بی‌ تفاوت و ناامید نیستند و همدل و همراه با خانواده زندانیان سیاسی و همۀ اسیرانِ بی دفاع در بیدادگاههای حکومت اسلامی، هستند.
نویسنده : ویکتوریا دولتشاهی

ای کاش شجاعت ما ایرانیها در حد موش بود!

امروز با دیدن عکس و خواندن مطلبی از سایت "دویچه دوله" که در باغ‌ وحش شهر هانگ‌ژو چین، موش‌های زنده را به‌عنوان غذا به درون قفس مارهای سمی می‌اندازند. این موش وقتی هم‌نوع‌اش طعمه مار شد، برای نجات او به مار حمله کرد. هرچند که این حمله بی‌فایده بود و خود او نیز لحظاتی بعد طعمه مار دیگری شد. شدیدا به فکر فرو رفته و در دل گفتم اگر ما ایرانی ها ( که "من" هم جزئی از "ما" محسوب می شوم ) دل و شجاعت موش را  داشتیم حال دچار چنین سرنوشتی نبودیم و یا اینکه حداقل دیگر اعدامی در ملاء عام صورت نمی گرفت!
 
 
 
تماشای اعدام انسان توسط جوانان غیور هموطن!
 
 
 


woensdag 6 maart 2013

خطاب به مادر ستار بهشتی !

مادر جان امروز در خبر ها خواندم که گفتید: خون فرزند من فروشی نیست. نمی دانم چرا می خواهند با پیچیده ترکردن پرونده آن را مشمول مرور زمان کنند من نسبت به این برخوردها نگران و ناراحتم. تصور میکردم پس از اینکه پذیرفتند فرزندم زیر شکنجه کشته شده حداقل به پرونده او رسیدگی می کنند. اما متاسفانه دلیل این رفتارها را نمی توانم درک کنم و اعلام میکنم اگر به خواسته ما توجه نکنند؛ من مقابل دادگاه خودم را خواهم کشت.
                                                *****
 
باور کنید چند ساعتی است که شدیدا در فکر فرو رفته ام و بد جور شرمنده شما هستم اما مادر جان نباید انقدر هم از ما انتظار داشته باشید!
 
درسته که ستار یک زمانی پا به پای ما اینجا مبارزه می کرد و حتی در یک سری از مواضع همفکر هم نبودیم و یک بار هم به مطلبش رای منفی دادم اما باید در نظر داشته باشید ما کارهای بسیار مهمتری داریم ! 
 
مادر عزیزم فعلا ترجیح می دهیم در گذشته سیر کرده و به همه ثابت کنیم که ایراد کار از ما نیست و تمام این بدبختی ها تقصیر دیگری بوده... باید به همه ثابت کنیم که افرادی همانند مصدق آنقدر هم بت نبوده و کلی ایراد داشتند .. باید همه بدانند بنی صدر چه عجوزه ای بوده .. باید بدانند که رجوی تروریست چطور مغز جوانهای ما را شستشو داد. باید بدانند که مقصر اصلی تمام این بدبختی ها شاه خونخوار بوده .. باید بدانند که کمونیست های بی وطن چه خیانتهایی که نکردند. بله مادر جان باید حالاحالا ها خیلی چیز ها بدانند . مادر من در این ٣٤ سال گفتنی ها کم گفته شده و حالا زمانش نیست که بخواهیم به آینده بنگریم. مادر عزیزم شما و دیگر مادران داغ دیده باید کمی صبر داشته باشید تا ما مردم را روشن کنیم و بعد که زماش شد به حق و حقوق شما و ستار هم خواهیم پرداخت و به موقع ترتیب جمهوری اسلامی را هم خواهیم داد.
 
در آخر اینکه  مادر عزیزم اگر هم چند ماه پیش مشاهده کردید که ما ایرانی های دنیا، ستار ستار می کردیم و چند روزی هم احساسات مان جریحه دار شد و عکس پروفایل مان را تغییر دادیم اون هم که حتما می دانید تا به چه حد ملت جو گیری هستیم.
لطفآ دیگر احساسات ما را جریحه دار و از ما خواهش نکنید که همیشه صدای مظلومیت ستار باشیم چون حالا زمان روشنگری است..!
 


 

maandag 4 maart 2013

تونیا ولی اوغلی عضوسابق تیم ملی شنای ایران میهمان برنامهٔ بزرگداشت روز جهانی زن



 
تونیا ولی اوغلی، از اولین ورزشکاران زن در رشتهٔ شنا و عضو تیم ملی ایران، مربی و کارشناس بین المللی شنا، میهمان برنامهٔ بزرگداشت روز جهانی زن در شهر دلفت هُلند بود. در این مراسم از تونیا ولی اوغلی به جهت فعالیتهایش تقدیر گردید.
 


 




 
 
 همینطور روز جهانی زن سال ۲۰۱۳، در شهر دلفت در هُلند از ۲۰ زنِ فعال در کشورهای مُختلف جهان که سهمی در فعالیت های گوناگون داشته اند، تقدیر شد.
 
 
 
                                                         
 
 
سازمان دهندگان برنامه:
                                                  کُمیتهٔ زنان
                                   کانون دوستداران فرهنگ و هُنر
                                کانون دانش آموختگان ایرانی در هُلند
 
 
 
 

zaterdag 2 maart 2013

ندانستن فرق من و ما !



یکی از بزرگترین معضلات جامعه سیاسی ما این بوده که هنوز بسیاری از افراد فرق "من و ما" را بدرستی درک نکرده اند. اکثر فعالین سیاسی از واژه "ما" به جای "من" استفاده نموده اند!
 
همین امر تا امروز به اختلافات دامن زده و با چنین اندیشه ای همیشه سعی شده "من" جای "ما" تصمیم بگیرد. تقریبا بیشتر فعالین سیاسی براین باور بوده اند که  اکثریت  آنطور می اندیشند که آنها می اندیشند! بنابراین تصمیم خود را تصمیم ملت و در واقع خود را با شعور تر و همینطور فهیم تر از دیگران می دانند.
 
بارها مشاهده شده که شخصی پیغامی را از طرف کل ملت ایران منتشر کرده و اگر گله ای شود بصراحت بیان می کند که شما در جریان نیستید و کل ملت خواستار ... هستند ! جالب اینجاست که چنین امری از طرف بسیاری از صاحبان رسانه ها  و حتی افراد شناخته شده سیاسی هم مشاهده  می شود.
 
بسیاری از افراد مهم بی شک طرفدارانی دارند که شاید روزانه بیش از هزار پیغام از سوی هواداران خود دریافت کرده و مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند، اما باز این دلیل نمی شود که چنین بیاندیشند که کل ملت هم نگرش شان باشند.
چنین افرادی به واژه همه پرسی ، نظر سنجی یا رفراندوم آلرژی دارند. در اینجا اگر سوال شود چرا شمایی که علم بر یقین دارید اکثریت همتفکر شما هستند، باز از همه پرسی می هراسید؟ معمولا در جواب طفره می روند.
 
در واقع می توان نتیجه گرفت که اکثریت جامعه سیاسی ما در دنیای بسته خود سیر می کنند.

vrijdag 1 maart 2013

برنامه چینی برای چهار شنبه سوری ...




بتازگی چندین خبر متفاوت از سوی جوانان داخل میهن بمناسبت چهارشنبه سوری مشاهده شده است. آنها پیشنهاداتی داشته اند که به نظرم کاملا عقلانی و موثر خواهد بود. با اینکه شخصا تا به امروز هرگز چنین اجازه ای به خود نداده ام تا از بیرون  کشور به جوانان داخل میهن خط بدهم اما اینبار تلاش می کنم حداقل صدای آنها بوده و کمی از نظرات خود را بیان کنم.
 
تا به امروز جمهوری اسلامی هیچ گونه حق اعتراضی به ملت نداده و چهار شنبه سوری فرصت طلایی است که باید نهایت استفاده را از چنین روزی برد. تنها روزی است که تمام مردم مقابل منزلشان مراسم آتش بازی را اجرا می کنند و مامورین رژیم به هیچ وجه مقدور به کنترل کل شهر نخواهند بود. مخصوصا که هنگام تاریکی در کنار دود آتش براحتی می توانید با رنگ پاشیدن و شعار نویسی به زبان فارسی و انگلیسی بر روی دیوار.. و بعد اینکه با عکس و فیلم گرفتن و ارسال به رسانه ها و سایتهای آزاد  صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانید.
 
باور داشته باشید اگر چنین حرکتی از سوی چندین هزار نفر صورت بگیرد تاثیر بسزایی خواهد داشت. ایرانیان مقیم خارج می توانند خبر ها را در رسانه های خارجی و حتی سایت سی ان ان در قسمت گزارش گر پوشش خبری دهند.
 
رژیم آنچنان از این روز هراس دارد که هنوز هیچ نشده هشدار جدی برای سرکوب مردم  داده است!
بنا براین اگر چنین طرحی که از سوی جوانان داخل میهن ارائه شده را می پسندید لطفآ از حالا اسپری رنگ تهیه و در آخر فراموش نکنید که احتیاط شرط اول است.
 
به امید پیروزی برای شما جوانان با غیرت داخل میهن که همیشه باعث سر افرازی ما بوده اید.
 
پاینده ایران و ایرانی