zaterdag 7 januari 2012

سخنی با شاهزاده رضا پهلوی به بهانه گفتگو مسیح علینژاد با ایشان

بعد از مصاحبه مسیح علینژاد با شاهزاده رضا پهلوی شاهد نقد های بسیاری به حق یا به ناحق بودیم .  این مساله باعث شد من هم تا حدی صبرم را از دست داده و به چندین نکته بپردازم.
اول از همه امیدوارم بردباری به خرج داده و متن را تا آخر بخوانید و اگر انتقادی هم بود با کمال میل پذیرا هستم .
در مرحله اول باید بگویم من هم  کمی  از مسیح عزیز انتقاد کردم ! و برایم این سوال پیش آمد که چرا یکی از این مصاحبه های "جسارت" آمیز با رهبران جنبش سبز در مورد قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت و انقلاب فرهنگی و کشتار اقلیت های قومی و مذهبی ایران و بطور کلی عملکرد آنان در دوران "طلایی امام" نکردند و آنان را به "چالش" نکشیدند ؟
یا چرا با آقای  عبدالکریم سروش که در خارج از ایران هستند  و قابل دسترش هم میباشد شروع نکردند ؟!
یا چرا قسمت اول مصاحبه که حدوده نیم ساعت بود را پخش کردند و بعد که احساسات یک عده  جریحه دار شد و عده ای به ایشان ایراد گرفتند ، روز بعد قسمت دوم که چند دقیقه بیشتر نبود را پخش کردند ! ( مظلوم نمایی )
چرا ایشان بعد از مصاحبه اقرار کردند حالا تا به منزل برسم "هواداران شما " بد ترین توهین ها را به من میکنند ! 
آیا میدانستند که نحوه مصاحبه شان خوب نبوده یا هواداران شما را دیوانه فرض کردند که بی جهت به مصاحبه کننده توهین می کنند ؟
البته  با تمام این انتقاد ها از حق نمیگذ رم  و شخصا از ایشان سپاسگزارم و نکات مثبت هم زیاد داشتند و بر این باورم هیچ کس مطلق نیست .
********************************************************************
در مرحله دوم به مساله ای اشاره میکنم که یک عده از این جریانات سو استفاده کرده و هواداران شما را " بی منطق و بی ادب " میدانند !
تا دیروز که بارها شاهد بوده ایم بخاطر کلماتی که طرفداران سامانه پادشاهی به کار میبردند مورد  تمسخر همین عده قرار می گرفتند !
(( برای مثال : درود ، بدرود ، گرامی ، کدبان ، همیهن و و و ...)) حتی از طرز لباس پوشیدن هم ایراد میگرفتند ! کت شلوار و کروات ... ( تیب سلطنت طلبی!)  
به مشروطه خواهان  میگفتند  این جملات ادبیتون ما را کشته ... ( حال یک شبه بی تربیت و بی منطق شدیم ! )
آیا از این چند میلیون هواداری که دارید ، اینها فقط چند نفر تند رویی که خدا میداند قلبا هوادار شما هستند یا نه ، را میبینند ؟
آیا آقای علیرضا رضایی که در فیسبوک شخصی اش هواداران شما را " تخم سگ " مینامد یا بسیاری از افراد حتی شناخته شده از هواداران جنبش سبز که از صبح تا شب در دنیای مجازی به همه مخالفین توهین میکنند را ما باید اینها را تبدیل به چوبی بکنیم و بر سرشان بکوبیم ؟
آیا هنوز به این درک سیاسی نرسیده اند که بدانند رژیم با ارتش سایبری بیکار نمی نشیند !
********************************************************************
در مرحله سوم عده ای بر این باورند که اندیشه شما یا نظام پادشاهی دیگر در ایران جایگاهی ندارد !
از طرفی هم به راحتی بیان میکنند که دیگر ملت خواستار باز گشت به گذشته نیستند ! با اینکه شما بارها اشاره کرده اید اگر نظام هم پادشاهی باشد به صورت مشروطه پارلمانی و به سبک کشورهای مدرن اروپایی ...   
حال از این عده سوال میپرسم با اینکه میدانید و یقین دارید که ملت خواستار پادشاه نیستند ،پس چرا از اینکه شما ۳۰ سال پیش در مراسمی سوگند یاد کردید ، هنوز در ترس و هراسند ؟!
چرا هر روز مطلبی در سایت ها ی معتبر میخوانیم که چرا رضا پهلوی حاضر نیست اعتراف کند من دیگر پادشاه ایران نیستم  حتی در صورتی که در یک انتخابات آزاد با حق رای ملت انتخاب شوم !
اینبار من هوادار شما  با جسارت از این عده می پرسم چرا تابحال یک جمهوری خواه دموکرات نگفته " اگر روزی ملت در آینده نظام پادشاهی پارلمانی "را انتخاب کنند ، من به %10 از خواسته ام  رسیده ام ؟ ولی شما و تمام طرفداران شما هزاران بار در سایتها  ، فیسبوک ، تویتر و و و... اعلام کردند که اگر ملت روزی نظام جمهوری را انتخاب کرد ما به %90 خواسته هامون رسیده ایم !  
حال پیش وجدان خود مقایسه کنند کدام یک از هواداران دموکرات هستند.


با احترام سعید شعبانی 

1 opmerking: