woensdag 11 januari 2012

ترس یا آینده نگری ؟!



                                                                              



متاسفانه به تازگی  در سایتها مطالبی از نویسندگان معتبر مشاهده میکنیم  که از حالا برای آینده ایران " نسخه " میپیچند وهزاران برهان و استدلال مختلف می آورند و با مراجعه به تاریخ که فلان نوع  نظام  بهتر یا بد تر است، قصد توجیه دیگران را دارند  !
 حال سوال اینست، آیا مگر پدری مرده که از حالا شور ارث و میراثش را میزنید ؟
چرا با استدلال بیهوده  نظام جمهوری یا پادشاهی را میکوبید ؟ آیا نظام جمهوری یا پادشاهی  خوب و یا بدی  نداریم ؟
آیا در آینده ایران بخشی از ملت خواستار پادشاهی مشروطه نیستند ؟ یا بخشی از ملت خواستار جمهوری دموکرات نیستند ؟
آیا ما هواداران یا مخالفان پادشاه هنوز توانسته ایم سر "کودتاه یا قیام" ۲۸ مرداد به جایی برسیم ؟  یا باید سالها بجنگیم ؟
چرا همگی مدعی هستیم که بهتر از دیگران میفهمیم ؟ چرا ؟!
امروز در سایت گویا نیوز به مطلبی از آقای علی کشتگر بر خوردم که نوشته بودند چرا  آقای رضا پهلوی که خود را وارث تاج و تخت پادشاهی می داند، و قانون اساسی مشروطه را هم می پذيرد، از هم اکنون در سياست مداخله میکند !
آیا ایشان هنوز به این درجه از بلوغ فکری نرسیده اند که تشخیص دهند در حال حاضر آقای رضا پهلوی به عنوان یک شهروند برای آزادی ایران تلاش میکند ؟ 
 سوال من از آقای علی  کشتگر اینست که اگر روزی  آقای رضا پهلوی  پادشاه شدند و شما با ایشان در قایقی در دریا شناور باشید و  دزدان دریایی قصد دزدین قایق را داشته باشند، آیا آن زمان هم می گویید شما که پادشاه هستید  این مساله به شما مربوط نمیشود یا انتظار همیاری دارید؟ 
یعنی اینقدر از لحاظ درک پایین هستیم که حتی نمیتوانیم موقعیت ها را تشخیص دهیم ؟
بهتر نیست به جای صرف انرژی بیهوده و مغرضانه همدیگر را متهم کردن، فعلا به فکر آزادی میهنمان باشیم و هر نوع حق انتخابی را در آینده آزاد ایران از نوع نظام گرفته تا رهبرو و و... به ملت بسپاریم ؟
فکر نمیکنید ملت بعد از سه دهه زجر کشیدن از دست جمهوری اسلامی، به درجه ای از فهم و خرد رسیده باشند که خوب را از بد  تشخیص دهند؟ 
 براستی دموکرات بودن را در چه میبینید ؟ در اینکه هر چه من می اندیشم صحیح است ؟
   آخرین سوال من از شما  آزادیخواهان دموکرات اینست که اگر روزی ملت آن چیزی را برگزیدند که شما خواستارش نبودید ، آیا به این درجه از بلوغ فکری رسیده اید که به خواسته اکثریت احترام بگذارید ؟ 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten