dinsdag 31 juli 2012

عده ای که در تلاش بودند "ماه " را تا ابد پشت " ابر " نگه دارند!


مدتی پیش در جلسه اسکایپ با یکی از افراد سر شناس و محبوب سیاسی صحبت می کردم و من دلخور از اینکه که چرا بعضی ها فقط به فکر حمله و انتقاد هستند و حتی برای یک کار حقوق بشری و مثبت هم که انجام می دهیم  باز هزار جور حرف و حدیث هست!
شخص مقابل در جواب گفت اگر کاری علیه رژیم  کردی و حرف و حدیثی نبود بدون کارت تاثیر گذار و مثبت نبوده ... و باید خوشحال باشی وقتی ببینی برای کارت عوامل رژیم این همه دست پاچه و حاضر به واکنش نشان دادن هستند.
حال در مورد "مستند از تهران تا قاهره"  که این همه جنجال به پا کرده به حدی  مخاطب بسیار بالایی داشته و مورد پسند اکثر ملت بوده بطوری که حتی فیلم ابراز نظراتش هم بیرون آمده که این قضیه را عوامل رژیم تحت هیچ شرایطی نتوانست تاب بیاورد.
فیلمی از نظرات مردم داخل ایران در مورد مستند
 سی سه ساله که رژیم  سی و سه هزار دروغ را از آن دوره سر و هم کرده و به خورد ملت بدبخت داده ولی حالا مستند ( بقول خودشون آبکی ) بقدری تاثیر گذار بوده که در این چند روزه از طرف مخالفین صد ها مقاله ( البته اگر بشود اسمش را مقاله گذاشت ) در این مورد نوشته و در سایت ها گذشته اند!
حتی عقل و شعور شان هم قد نمی دهد هر چیزی را که بخواهند نزد ملت منفی جلوه دهند، دقیقا  برعکس عمل می کند و ملت آن را مثبت تلقی می کنند. ( در اصل در حال تبلیغ کردن هستند )
کلا با نقد کردن مخالف نیستم  و چه بسا می تواند تاثیر گذار هم باشد ولی وقتی افرادی که برای کوبیدن رژیم سابق به کتاب تاریخ جمهوری اسلامی رجوع می کنند و توقع دارند که هنوز ملت همان ملت خام و ساده سال ۵۷ باشند که عکس آقا را در ماه ببینند، دیگر فکر میکنم زیادی قابل ترحم باشند. 
 ای کاش منتقدین کمی مطالعه کنند تا اگر ایرادی از گذشته می گیرند بر مبنای واقعیت تاریخ باشد. 
باید بدانند که نمی توان "ماه" را برای ابد پشت " ابر" نگاه داشت . 

maandag 30 juli 2012

آگهی هواپیمایی ملی ایران (هما) در مجله آلمانی، دهه پنجاه خورشیدی

*****

زمانیکه ایران مقصد رویایی برای سپری کردن ایام تعطیلات بود!
                                                      (عکس برگرفته از سایت هزار واژه )
آگهی هواپیمایی ملی ایران (هما) در مجله آلمانی، دهه پنجاه خورشیدی. در این آگهی از ایران به عنوان یک مقصد رویایی برای سپری کردن ایام تعطیلات نام برده می‌شود.
 هما به عرضه خدمات کامل از پرواز با هواپیماهای جت ایران ایر، هتل و اقامت مبتنی بر علاقه مسافران و ارائه سفرهای گردشگری به مناطق باستانی می‌پردازد: «هما، این پرنده افسانه‌ای ایرانی، که به عنوان آورنده خوشبختی مورد ارج و احترام می‌باشد و ایران ایر آن‌ را به عنوان نشانه خود برگزیده است، شما را همچون دانایی مجرب در سفرهایتان همراهی می‌کند: چه در تعطیلات و چه در جهانگردی و آشنایی با سایر کشورها.»
در ادامه این آگهی از امکانات ایران ایر و پروازهای روزانه به تهران، آبادان و خلیج فارس و همچنین پروازهای ارتباطی (ترانزیت) از طریق ایران به مقاصد کابل، کراچی، بمبئی که توأم با مهمان‌نوازی خاص و سنتی ایرانی است، سخن رانده می‌شود.

                                          *****

فیلم تبلیغات هواپیمایی هما را میتوانید از اینجا تماشا کنید:  
http://www.aparat.com/v/506f84cd779606cf07cf34cf59f1794575401

vrijdag 27 juli 2012

ماجرای حمله دانشجویان به سفارت ایران در هلند، سال ۱۹۷۴/ کنفدراسیون، شور و شعار تا شعور

                                دانشجویانی که خواستار آزادی کابیز روستا و دیگر دوستانشان شده بودند.

 (Bron: Nationaal Archief)

کنفدراسیون، شور و شعار تا شعور و پروژهٔ فراخوان ملی

    ‌در سال ۱۹۷۴ چند تن‌ از دانشجویان ایرانی‌ به سفارت ایران در هلند حمله و آنجا را اشغال کردند. آنها پس از تماس با مطبوعات و کندن عکسهای مستقر به نصب عکسهای خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان اقدام کردند. سپس از صحنه سفارت خارج و توسط پلیس دستگیر و دادگاهی شدند. آنها از وکیل خود خواستند تا حد مقدور در صحن دادگاه زمان داشته باشند که به افشای رژیم وقت ایران بپردازند. در یک دفاعیه به قول مرحوم کامبیز روستا ۱۶ دقیقه به افشای حکومت وقت پرداخته و از نبود حقوق بشر و اعدام دانشیان و گلسرخی سخن گفتند. به حکم دادگاه همگی‌ آزاد شدند! انگار نه انگار که به صحن یک سفارتی که بر مبنای حقوق دیپلماتیک، خاک ان کشور محسوب می شود تعرض و باعث وحشت کارکنان و مراجعین شده و عکسها را نیز شکسته‌اند. ایران به اعتراض روابط دیپلماتیک خود را با هلند قطع می‌کند. دولت هلند پوزش رسمی‌ می خواهد. ایران قبول نمی کند. هلند وزیر خارجه‌اش را به ایران می فرستد و شاه او را در کاخ رامسر می‌پذیرد و ایران آشتی‌ می‌کند.
                                               *****

                                 کنفدراسیون
دانشجویان که اکثرا از خانواده‌های متوسط و متمول ایران بودند و از بورسیه دولت ایران ( بنیاد پهلوی ) برای تحصیل استفاده می کردند در خارج کشور سازمانی را تشکیل دادند که اهم مسئولیت خودش را ارتقا حقوق بشر قرار داده بود.
به زودی [مثل اکثر دانشجویان آرمانگرای آن زمان دنیا] به گرایش مارکسیستی - لنینستی نزدیک شدند و هم و غم خودشآن را به جای ارتقا حقوق بشر به مبارزه علیه حکومت برای سرنگونی مبدّل کردند. از کمبود حقوق بشر[و البته آزادی سیاسی] در ایران می نالیدند ولی‌ از "نبود هیچ نوع  از حقوق شهروندی" در کشورهای مثل چین و شوروی، آلبانی، کوبا و امثالهم اعتراضی نداشتند! و رویایشان تشکیل کشوری همانند چین و کوبا می‌بود.[فقط در چین در دههٔ ۵۰ و ۶۰ میلیونها نفر جان باختند  و یا در اثر انقلاب فرهنگی‌ مائو از حقوق شهروندی محروم شدند. از اینرو می شد که محمد رضا شاه را نوکر و وابستهٔ غرب نامید ولی‌ کمک مالی گرفتن برای فعالیت از کشورهایی بدون کمترین حد رعایت حقوق بشر مثل چین و آلبانی، یمن و لیبی‌ [سرهنگ قذافی] و مصر [ناصر، پان عربیست و خالق کلمهٔ خلیج عربی‌] هیچ ایرادی نداشت. تقریبا همگی‌ هم با خمینی همراه شدند و نسبت به کشتارهای ضد حقوق بشری اول انقلاب کاملا همراه بودند یا در بهترین وجه سکوت کردند. همان کسانی‌ که دادگاه گلسرخی را که از تلویزیون نیز پخش شده بود، همراه با وکیل و حضور  مطبوعات، فرمایشی می خواندند و ناعادلانه!
                                             *****
               کامبیز روستا و پروژهٔ فراخوان ملی‌
 یکی‌ از تلاشگرانی که به حق نه با حرف، بلکه با عمل از گذشتهٔ خود فاصله گرفت و به عنوان یک فعال چپ در صحنه‌ی سیاسی ایران حضور تمام معتقدین به سکولاریسم و دمکراسی را جدی گرفت و در هماهنگی‌ اپوزیسییون کوشید، مرحوم روستا بود. او از اینکه با تلاشگران طرفدار حکومت پادشاهی مشروطه همکاری کند نترسید و به این خاطر مورد ملامت چپگرانی قرار گرفت که هنوز در دوران "شور و شعار" بودند.

به امید اینکه مخالفان ایران با "شعور" و روامداری بیشتر به یک پروژه‌ای نزدیک بشوند که آرزوهای این ملّت ناامید در آن محقق بشود.    
*****
در اینجا به صحبت های آقای داریوش مجلسی و یکی از دانشجویان چپ قدیم که در تظاهرات ها علیه حکومت پهلوی شرکت داشتند گوش دهید.

donderdag 26 juli 2012

بزرگ ترین خدمت جمهوری اسلامی به ایرانیان در تاریخ !

تابحال تنها حسنی که جمهوری اسلامی با داشتن هزاران ایراد در این سالها داشته، نشان دادن ماهیت واقعی اسلام بوده است. دینی که ترمز هر گونه پیشرفت بشریت بوده را هیچ نظامی جز حکومت اسلامی  نمی توانست اینچنین واضح برای ملتش تشریح کند. 
ملتی که حاضر بود جان خود را تحت هر شرایطی فدای اسلام کند و هیچ نقدی که مربوط به دین باشد را نمی پذیرفته و حتی در خیال خود شک کردن را هم گناه می دانسته، امروز براحتی دین را نقد و به چالش می کشد.
ملتی که در سی سه سال قبل صحبت های آیت الله خمینی را که همیشه با استفاده از ابزار اسلام وارد می شده را به صحبت های پادشاه ایران که همیشه از تجدد خواهی و مدرنیزه صحبت می کرده ترجیح می دادند.
حال چه شده که اولین کشور مسلمان در جهان که کمترین تعداد مسلمان واقعی را دارا است؟  در دنیای مجازی در فیسبوک یا توییتر و دیگرسایت های فقط ایرانی است که حال به این صورت اسلام را نقد و رد می کنند و چنین چیزی در دیگر کشورهای مسلمان امکان پذیر نیست. برای مثال اگر در کشور ترکیه ، عراق ،  پاکستان ، افغانستان و کشورهای عربی کوچکترین شوخی با دین اسلام انجام دهید تقریبا میشه گفت با جان خود بازی کردید به جز ملت ایران!  نمونه اش کمپین امام نقی.
ملتی که مطمئنا در فردای آزاد ایران اگر قرار باشد در شناسنامه خود نوع دین را انتخاب کنند به جرات میتوان گفت اکثریت گزینه "بی دینی" را انتخاب خواهند کرد.
البته هستند هنوز افرادی که در تلاشند به ملت بقبولانند این اسلام واقعی نیست و اسلام رحمانی و مظلوم چیز دیگریست که این آقایان اجرا نکردند!
شاید یکی از دلایلی که اروپایی ها اینچنین پیشرفت کردند، بوسیدن دین و کنار گذاشتنش در صد ها سال قبل بوده که البته منظور تداخل پیدا نکردن دین در سیاست است.
به هر حال آقایان واقعا در شناساندن دین به جامعه ایرانی بسیار زحمت کشیدند و جا دارد که در اینجا به نوبه خود سپاسگزاری کنم.
به امید اینکه همینطور به تبلیغات دین مبین اسلام ادامه دهند تا هر روز تعداد بیشتری از مردم جامعه نگاه بهتری به دین داشته باشند.
                            
                                 ******************
متنی از صحبت های امروز امام جمعه آمل (حسن روحانی ) در مورد وضعیت بد ساحل شمال در ماه مبارک رمضان را بخوانید.
امام جمعه بابل ‌با وای اسلاما ؛ وای اسلاما ؛از وضع سواحل مازندران انتقاد کرد و گفت: جلوی تعطیلی بخشی از احکام الهی در سواحل گرفته شود. 
 حسن روحانی ، گفت: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد.
وی گفت: علی با حرمت‌شکنان ماه رمضان حکم شرعی را اجرا می‌کرد و با "شلاق با حرمت‌شکنان" برخورد می‌کرد.
وی ادامه داد: حضرت علی در زمان برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان تاکید می‌کرد که این شلاق را به خاطر حرمت‌شکنی ماه رمضان و روزه‌خواری در جلوی نگاه‌های مردم می‌زنم.
       التماس جوان ایرانی در مقابل مامور به جرم روزه خواری در ماه مبارک...!    

zondag 22 juli 2012

براستی ملت دلش را به چه خوش کرده؟ به روشنفکران مغرور!

ملتی که سی سه سال در استبداد کامل بسر برده و حتی از کوچکترین حق  مسائل اجتماعی و سیاسی محروم بوده و بدون هیچ آینده ای با دلسردی کامل به زندگی ادامه داده  باید دلش را به چه خوش کند ؟ ملتی که در داخل کشور حق هیچ گونه شکایت از سران رژیم را نداشته و اگر کوچکترین اشاره ای به مشکلات کرده و خواهان آزادی بوده، حبس یا اعدام شده باید دلش را به چه خوش کند؟
ملتی که هر روز بد ترین حادثه ها را  با تمام وجود از سر و صدقه سران جاهل رژیم حس می کند وهمه روز از صد ها سایت خبر های ناگوار را می خواند یا از رسانه ها می شنود و از کل مسائل آگاه هست چگونه باید راهی برای آزادی بیابد؟
ملتی که تنها دغدغه اش آزادی، پیشرفت و سرافرازی  کشورش بوده، چرا تابحال با بودن این همه گروه های سیاسی خط دهنده موفق نشده ؟ براستی چرا ؟
آیا غیر از این بوده که همه روشنفکران و صاحب نظران و مدعیان سیاسی که ادعای خدا بودن را دارند تک روی کرده و بیش از آن که به فکر ملت باشند به فکر مطرح شدنشان بودند؟ 
براستی کدامین گروه یا احزاب به تنهایی توانسته حتی کوچکترین قدم مثبتی برای آزادی میهنش بردارد؟  تا به کی قرار است به همین روش ادامه داده و بدبختی ملت را به دست خودمان رقم بزنیم؟
چرا تمام کشورهای عربی که درتشکیل اوپزیسیون حتی یک دهم  تجربه ما را هم نداشتند، به مراتب از فعالین سیاسی ما موفق تر بوده اند ؟ چرا ؟
روشنفکرانی که ادعای خدایی می کنید و در هفته چندین مطلب آنچنانی بیرون می دهید و در نقد کردن یکدیگر استاد هستید، چرا دست اتحاد به هم نمی دهید؟ منم منم کردنها تا به کی... ؟
چرا حاضر نمی شوید برای رسیدن به هدف ( آزادی ملت ایران ) کمی از خواسته های خود، گذشت کرده  و به نظرات دیگران احترام بگذارید؟ چرا حاضر نیستید برای ملت ماتم گرفته ایران زمین کمی غرورتان را زیر پا بگذارید؟   چرا تابحال نتوانستید زیر یک سقف بایستید ؟ چرا تابحال یک شورا تشکیل ندادید که بدون خودی و غیر خودی کردن بتوانید اکثریت ملت را زیر چتر خود قرار دهید؟ بارها شده که از کم کاری ملت انتقاد شده ولی آیا تشکلی وجود داشته که در بر گیرنده چندین حزب و تفکر فکری بوده باشد تا از ملت کاری بخواهند و ملت انجام نداده باشد؟ 
وضعیت کشور روز به روز بحرانی تر  و ملت دیگر جون به لب شده و تنها به شما فعالین ... دل بسته اند. لطفآ تا دیر نشده دست اتحاد را به سوی هم دراز کرده و در یک شورای ملی با هم همکاری کرده تا بتوانید اثر گذار باشید. 
حتما شنیده اید که یک دست صدا ندارد.  فقط  یادتان باشد کاری نکنید که نامتان در لیست خیانتکاران تاریخ ثبت شود. 
    

zaterdag 21 juli 2012

لطف ماه مبارک رمضان فقط تو این چیزهاش ...!

زولبیا و بامیا
 
                                                                   رشته خشکار
شامی رشتی، ویژه ی سفره های افطار
                                     

آش شعله قلمکار
تاحالا هیچ دقت کردید اکثر ملت در ماه "مبارک رمضان" دچار اضافه وزن می شوند ؟ :)
در کل سال سه وعده  غذا میل می کنیم ولی در این ماه پنج وعده ! ( سحری ، صبحانه ، ناهار ، افطاری عصرانه ، شام )
مخصوصا بساط چای با  زولبیا و بامیا  تازه و داغ همیشه براهه :)
در شمال خوراکی هست به نام رشته و خشکار که در این ماه اغلب شبها میل می کنیم یا شامی و آش شعله قلمکار که دیگه نگو ... 
از طرفی هم به رسم دیرینه فامیل همه برای افطاری مهمونی میدن و سفره ها یکی از یکی رنگینتر!
من یکی که خیلی دوست دارم و عجب بخور بخوری هست :) نمیدونم چرا در ماه مبارک لذت مشروب الکلی نوشیدن هم چند برابر میشه ؟!
اگر خوب دقت کنید در این ماه مصرف مواد غذایی نسبت به کل سال چند برابر میشه و قحطی میاد !
خلاصه عجب ماه پر برکتی هست و به شکموها حسابی خوش میگذره :) 

vrijdag 20 juli 2012

نمونه تیترهای سایت بالاترین بعد از آزادی ایران!


 سیاسی :

  ۱: شورای ملی تا تشکیل کابینه دولت بر همه مسائل نظارت می کند.
۲ : شورای ملی : از ملت می خواهیم که  سران رژیم گذشته را مورد عفو قرار دهند.
۳ : درخواست دولت موقت از ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه گذاری درکشور
 ۴ : حمله خود جوش جوانان ایرانی به سفارت روسیه و چین!
۵ : همه ایرانیها با هر گونه مذهب و عقیده با هم برابرند. ( شعیه ، سنی ، مسیحی ، زرتشتی ، بهایی و بی دین و ... ) 
۶ :تیتر اطلاعات :  احزاب سیاسی بنا به رای ملت در پارلمان کرسی خواهند داشت. 
۷ : خوشنودی کردها از قانون جدید دولت موقت برای آموختن زبان مادری در کنار زبان فارسی در مدارس
۸ : تبریک رئیس جمهور سوریه به موفقیت دولت موقت ایران   
۹ :  زیر نظر سازمانهای بین المللی رفراندوم صورت می گیرد. ( از نوع حکومت تا نوع پرچم را میتوانید انتخاب کنید )
۱۰ : دایر کردن سفارت امریکا و اسراییل در تهران...
اجتماعی :
۱ : رییس موقت دولت:  همه ملت آزادنه میتوانند برای پوشش خود تصمیم بگیرند.    
۲ : نمایندگی آبجوی هینکل درمشهد افتتاح شد.
۳ : رسیدگی فوری به وضعیت و نجات  دریاچه ارومیه
۴ : نگرانی ترکیه برای از دست دادن توریست ایرانی !
۵ : حق انتخاب نوع مذهب در شناسنامه و کارت ملی
۶ : نیمی از مساجد کشور تبدیل به کتابخانه و کلوپ جوانان می شود.
۷ : سرمایه گذاری دولت در جزیره ابوموسی برای جذب توریست.
۸ : اجازه باز بودن تمام رستورانها و بارها در ماه رمضان   
۹ : قرار دادن مجسمه ندا آقا سلطان  در بالای میدان آزادی
اقتصاد :
۱ : گوی سبقت گرفتن سرمایه گذاران  خارجی  در ایران!
۲ : بازار بورس ایران افزایش چشمگیری داشته است.
۳ : دلار به هزار تومان تصویب شد.
۴ : درآمد  چشمگیر توریست در ایران!
ورزش :


۱: فریدون شیبانی در برنامه نود به مسائل و مشلات فوتبال ایران می پردازد.
۲ : شرکت بانوان ایرانی با مایو در المپیک شنا بعد از ۲۵ سال !
۳ : ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی آسیا در تبریز
۴ :حضور ۶۰ هزار بانوی ایرانی در استادیوم فوتبال برای تماشای بازی پرسپولیس و استقلال
سرگرمی :
۱ : آیت الله جنتی : بلاخره امریکا کار خودش را کرد و رژیم داددددمنشانه را سر کار آورد .
۲ :  شکایت روانی ها از احمدی نژاد در آسایشگاه !۳ : خاتمی : دموکراسی حالا را ما زمینه سازی کرده بودیم !
۴ : مژده مژده : مقبره خمینی شهر نو می شود
۵ : آیت الله جنتی : به کوری دشمنان اینقدر زنده می مانم تا دوباره حکومت اسلامی باز گردد.
هنر ادبیات :
۱ : مصطفی بادکوبه‌ای هزاوه‌ای، شاعر معاصر ایران در وصف آزادی می خواند .
۲:آهنگ جدید هیلا صدیقی به بازار آمد.
۳: اجرای بسیار زیبای خوانندگان ایرانی در کنار خلیج فارس  
۴کنسرت بزرگ داریوش در استادیوم  صد هزار نفری آزادی  
دانش و فن آوری :
۱ :   کویر زدایی با جدید ترین متد توسط  دانشمندان ایرانی
۲ : استخراج تیتانیوم در مرداب بندر انزلی
۳  سرعت اینترنت ایران در حد سرعت اینترنت  ژاپن  

woensdag 18 juli 2012

سید جان با کدام تلسکوپ نگاه میکنی که نشانه ای برای باز شدن فضا میبینی ؟


سید جان  شما را به جد بزرگوارت قسم میدیم اینبار دنبال نشانه نباش و و زود واکنش نشون نده و همانطور که تابحال سکوت کردی باز هم سکوت کن بگذار به کارمون برسیم!
مشدی ۸ سال یعنی ۲۹۲۰ روز رئیس یک مملکت بودی با ۲۰ میلیون رای پشت سرت هیچ  کاری نکردی و ما که با هزار امید به امامزاده شما دخیل بستیم و بی حاجت گذاشتی و همگی را با وعده های شیرینت راحت فرستادی سر کار ... حالا برای من بیانیه میدی و بدنبال نشانه از باز شدن فضا هستی؟!

سید جان به روح آقا خودت باعث شدی ملت بعد از هشت سال چنان از اصلاحات زده بشن تا از روی لج و لج بازی با تو یکی برن  به احمدی نژاد رای بدن و اینطور بدبخت بشیم.
حالا دیگه باز چه خوابی برامون دیدی ؟

جون سید بیا اینبار آقایی کن دست از سر ما ملت بردار که دلمون بد جور از دستت خونه ...
اگر بلدی حرف بزنی برو چهار تا بیانیه برای آزادی رفقات "میر حسین و کروبی" بده بیرون تا بدونیم خدای ناکرده ... نیستی و اگر بلدی بنویسی برو چهار تا مطلب برای آزادی زندانیان سیاسی بنویس تا بدونیم بی ... هم نیستی!
 سید خندان به حضرت عباس با بیانیه چند هفته پیشت بد جور گریه من یکی را در آوردی! شما هنوز میترسی آقایان کاری کنند جوانان کشور، اسلام یا حکومت اسلامی نخواهند؟!
نگاه کن این کپی نوشته خودته که اینجا میگذارم تا نگی نگفتم.

سید به ریشت قسم ملت درهزاره سوم دنبال اسلام و حکومت اسلامی نیستند. بابا اینترنت اومده دیگه ملت بلده بخونه ، ببینه ، بشنوه ، مقایسه کنه و درست تصمیم بگیره ...
جون سید روزی چند ساعت پای اینترنت میشینی ؟ اصلا کدوم سایتها را نگاه میکنی ؟ دوست داری آدرس ۴ تا سایت رو همین جا بنویسم تا بدونی دنیا چه خبره ؟
سید به جون خودت چند روز پیش یک بچه محصل از من پرسید کی اول فهمید کره زمین گرده ؟ گفتم گالیله ! گفت گالیله اول بدنیا اومد یا حضرت محمد (ص) ؟ (منظور بچه رو فهمیدی ؟)
داداش گلت هم که دیروز علنا اعلام کرد: ما با برانداز ها کاری نداریم !

ای کاش رفراندومی صورت می گرفت و می فهمید چند درصد از ملت خواهان (اصلاحات ) نیستند و برانداز هستند تا داداش جونت بدونه با چند درصد کار نداره !
خلاصه اینکه سید جان شما دیگه نقش سوپاپ... بازی نکن که بهت نمی یاد! 
حالا ببینین کی بهت گفتم ؟ بعد نگی نگفتی؟
چون نمی خوام اگر سیلی اومد شما را هم با خودش ببره ...

maandag 16 juli 2012

دستگیری من به جرم اراذل و اوباش !



امروز با خواندن عنوان ( پلیس تهران ۱۳۰ نفر را بعد از بازداشت، به نمایش گذاشت ) و دیدن عکس های جوانان دستگیر شده به جرم اراذل اوباش  یاد روزی از ۱۸ سال قبل خودم افتادم که برای کاری از شهرستان به تهران رفته بودم و مقابل پارک قیطریه من را به جرم اراذل و اوباش دستگیر کرده بودند!
 داستان این بود که دوستی می خواست برای همیشه  به فرانسه بره و من هم برای بدرقه اومدم تهران و در قیطریه پیاده باید مسیری را طی می کردم که به منزل شخص مورد نظر برسم که چند جوان هراسان از بالا به سمت پایین می آمدند و به من گفتند که آقا برگرد دارن بالاتر گیر میدن و همه را میگیرن!
یادمه به شوخی گفتم مگه سگند که بگیرن؟ :) و همینطور به راهم ادامه دادم تا اینکه بعد از چند دقیقه پیاده روی، ماموری مقابلم ایستاد و کارت شناسایی خواست و من هم کارتی همراهم نبود چون شناسنامه که نمی شد در جیب بگذارم و گواهینامه یا کارت پایان خدمت هم نداشتم. خلاصه اینکه من را به زور سوار مینی بوس کرد و از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۷ شب همانجا ۲ تا مینی بوس را از جوانها پر کردند و به سمت کلانتری در خیابان پاسداران بردند.  چند ساعتی همانجا در حیاط کلانتری نگه داشتند و حتی به صف می کردند و هی دستور بشین و پاشو می دادند!
یادمه از گشنگی داشتم غش می کردم و به سربازی مبلغی پول پرداختم و گفتم ۲ تا 
 ساندویج بگیر یکی برای خودت و یکی برای من و بقیه هم نمیخوام (البته با کلی منت و خواهش قبول کرد) درست زمانی که بیچاره سرباز وارد حیاط می شد افسر نگهبان صداش کرد و هر ۲ ساندویچ ها را ازش گرفت و یک تو سری هم نوش جان کرد.
فکر کنم ساعت ۱۲ شب ما را تک به تک بردند برای بازجویی و آدرس پرسیدند و من هم آدرس و  اسم و مشخصات  دادم و زمانی که تلفن را خواست تازه فهمید تهرانی نیستم چون شهر ما آن زمان تلفن ها ۵ رقمی بود و تهران ۶ رقمی. بعد پرسید از کجا اومدی ؟ من هم گفتم رشت! یهو سرم عربده کشید و گفت : تو گه خوردی میگی رشتی هستی! اصلان از کجا معلوم افغانی نباشی ؟! 
خلاصه با اینکه قیافم اصلا شبیهه افغان ها نیست ( هر چند برای افغانها هم احترام خاصی قائل هستم ) فقط چون فکر کرد دارم سر کارش می گذارم عصبانی شد و من هم دیگه نتونستم طاقت بیارم و نا خواسته صدام را بلند کردم که بعد از چند ساعت با یک عده جوان مثل خودم از بازداشتگاه تخت طاووس سر در آوردیم!
دیگه مجبور شدم از طریق سرباز ها به فک و فامیل  اطلاع بدم و  رو بندازم که بیایید کمک تا حکم اعدام نگرفم یا دپورت افغانستان نشدم !
یادمه ساعت ۴ صبح بود که من را صدا کردند به بخش و از من تعهد گرفتند که دیگر حق ندارم از ساعت ۸ شب به بعد به خیابان بیایم!  کاملا گیج بودم که آخه این دیگه چه تعهدی است که از من میخواهند؟
به هر حال نوشتم اینجانب ......فرزند .... تاریخ تولد ..... صادره ... تعهد می دهم که هرگز پایم را به تهران نگذارم . ( هر چند از چند ماه بعدش که از ایران اومدم بیرون هنوز برنگشتم و به تعهدم درست و حسابی عمل کردم )
فردای اون روز عکسی را در روزنامه مشاهده کردم که بالای عکس با تیتر درشت نوشته بود ''در روز مبارزه با اراذل اوباش چند صد نفر در شهر تهران دستگیر شدند."
تازه اونجا بود که فهمیدم به مقام والای اراذل و اوباش نازل یافتم و معنی خیلی چیزهای دیگر... را هم فهمیدم.

zaterdag 14 juli 2012

جعل فیسبوک شاهزاده رضا پهلوی توسط ...!


در روزهای اخیرعده ای برای گمراه کردن ملت سایت و حتی آدرس فیسبوک شاهزاده رضا پهلوی را بصورت جعلی ساختند. در اینجا تمام پیوندهای رسمی ایشان را می گذاریم تا به اشتباه وارد سایت های جعلی نشوید و در صورت تمایل بازدید کرده و با نقطه نظرات ایشان آشنا شوید.


****************************************************************
وب سایت رسمی شاهزاده رضا پهلوی

----------------------------------------
صفحه رسمی گوگل شاهزاده رضا پهلوی

... 
https://plus.google.com/104911952076943739587?prsrc=3#104911952076943739587/posts
----------------------------------------

صفحه رسمی فیس بوک شاهزاده رضا پهلوی

http://www.facebook.com/pahlavireza
----------------------------------------

وبلاگ رسمی شاهزاده رضا پهلوی

/---------------------------------------
کانال رسمی یوتوب شاهزاده رضا پهلوی

http://www.youtube.com/rezapahlavi
--------------------------------------
صفحه رسمی شاهزاده رضا پهلوی در تویتر 

  https://twitter.com/#!/pahlavireza

-------------------------------------------------------
صفحه رسمی شاهزاده رضا پهلوی در سایت بالاترین

https://balatarin.com/users/sarbaz.vatan


***

اولین زن برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیون و دویست هزار تومانی

 
امروز چرخی در آلبوم عکس های قدیمی میزدم که این عکس توجه من را جلب کرد! (خانمی که یک میلیون و دویست هزار تومان برنده بلیت بخت آزمایی شده بود)
 
شاید اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که در آن برهه از زمان با این مبلغ  چه کارهایی میتوانست انجام دهد؟
ارزش یک خانه لوکس ویلایی چند بود ؟
ارزش یک اتومبیل خوب چند بود ؟
 
یا اصلا اگر بخواهیم ارزش مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومانی را با زمان حال مقایسه کنیم به چه نتیجه ای خواهیم رسید؟
 
 نمی دانم چرا ناخواسته یاد صمد افتادم که ( در صمد خوشبخت میشود) ازش پرسیدن با این پانصد هزار تومان که در بخت آزمایی بردی چیکار میخوای بکنی؟ گفت میرم چلوکباب میخورم!!
بنده خدا عجب نظر بلندی داشته و راهبردی به قضیه نگاه میکرده . چند وقت دیگه واقعا با پانصد هزار تومان فقط میشه یکدست چلوکباب خورد با یک نوشابه اضافه! :))

maandag 9 juli 2012

باغ انجمن فارغ التحصیلان خارج از کشور

دیدار چند هنرپیشه سر شناس با شهبانو فرح پهلوی



بهروز وثوقی، جمشید مشایخی، بهمن فرمان آرا، فخری خوروش، پروانه معصومی در دیدار با شهبانو فرح پهلوی

فقر و فلاکت در جمهوری اسلامی ایران


به نظر شما چنین شخصی تا به چه حد زیر فشار بوده که حاضر شده دست به چنین کاری بزند؟ 
این بود آن اسلام رحمانی که تمام روشنفکران (!) در برهه ای از زمان با دست به دست دادن هم برایمان به ارمغان آوردند؟ این بود آن عدالت و برابری که شعار می دادند؟
                                            ******
دیگر اینبار نمی گویم  ننگ بر جمهوری اسلامی بلکه با صدای بلند می گویم ننگ بر تمامی افرادی که در حفظ این نظام به هر طریقی کوشا هستند.

vrijdag 6 juli 2012

عملکرد شاهزاده رضا پهلوی و حمایت گروه ها... !


از اولین شخصی که بعد از شلوغیهای سال ۸۸ رسما از جنبش سبز حمایت کرد و بعد از حبس آقایان "موسوی و کروبی" بارها بیانیه داد و در دادگاه لاهه برای شکایت از جنایات سید علی خامنه ای علیه بشریت حضور یافت و مساله حبس سران جنبش را مطرح کرد چگونه حمایت کردیم؟

از شخصی که در تمام مدت فعالیت خود هرگز به گروهی توهین و سازمانی را مورد تمسخر قرار نداد و همیشه خواستار اتحاد بود و با هر گونه جنگ و خشونت مخالف بوده و حتی آزادی ایران را به قیمت حمله خارجی ها خواستار نیست و در مسائل حقوق بشری همیشه پیشرو بوده و از حقوق تمام ایرانیها با هر گونه تفکر و اندیشه دفاع کرده وبارها از همگان خواهش کرده فقط به فکر آزادی ملت ایران باشید و بحث تعیین نوع حکومت را برای بعد از آزادی ایران بگذارید و خواستار رفراندوم آزاد بوده  چگونه حمایت کردیم ؟

از شخصی که تنها دغدغه اش حکومت سکولار و دموکرات  برای فردای ایران بوده و حتی کوچکترین نقطه سیاهی در زندگیشان وجود ندارد و بیشتر از هوادار خود برای مخالف اندیشه خود ارزش قائل بوده و دموکرات بودنش را بارها ثابت کرده و به صراحت گفته یا با هم آزاد خواهیم شد و آزاد خواهیم ماند و یا جدا از هم تا ابد بار سنگین استبداد را بر دوش خواهیم کشید، چگونه حمایت کردیم؟

از شخصی که از جوانی تا بحال برای آزادی ملت تلاش کرده و میهن دوستیش بر همگان آشکار است، چگونه حمایت کردیم؟ 

براستی ما ایرانی ها جواب خوبی را با چه پس می دهیم ؟


فقط ای کاش کمی وجدان داشتیم تا چنین سرنوشتی نمی داشتیم

donderdag 5 juli 2012

گربه حقیری که برای بقای خود مجبور شد از موش کمک بگیرد!

امروز با خواندن خبر اینکه در ماه های اخير يکی از شرکت های حمل و نقل دريايی ايران نام و مشخصات ثبت نفتکش خود را تغيير داده و اين کشتی ها با پرچم " تانزانيا " تردد می کنند، سخت شگفت زده شدم. کشوری که حال برای بقای خود دست به دامان یک کشورآفریقای می شود .از طرفی خبر دیگر امروز اینکه "کنیا" اعلام کرد به علت نگرانی از تبعات تحریم نفتی ایران از خرید نفت خام این کشور منصرف شده است. ( تحریم! )

 چنان احساس حقارتی به من دست داد که حاضر نشدم بقیه خبرها را بخوانم. نمی دانم براستی چرا ایران و ایرانی تا به این حد ذلیل و تحقیر شد؟
کشوری که در آسیا بعد از ژاپن حرف دوم را میزد و در دنیا از موقعیت بسیار بالایی بر خوردار بود، حال مورچه ای بیش نیست که از هر کس و ناکس فقط تو سری می خورد!
فقط تنها خوشحالیم این است شخصی که با صراحت می گفت : هیچ چیز مرا راضی نخواهد کرد، مگر آنکه ایران را در صف اول ملل مترقی جهان ببینم، دیگر در این دنیا نیست  تا بداند چه بر سرمان آمده... 

dinsdag 3 juli 2012

ذهنیت روشنفکران ما!

در اواخر سال  ۲۰۱۱نتیجهٔ تحقیقات یک گروه محققان بین المللی در ارتباط  با سیر تکاملی ژنتیکی منتشر شد که: تجارب یک نسل به نسل بلافصلش از طریق ژنها منتقل
میشود، یعنی‌ اثرات به جا مانده در روح و روان والدین در مناطق جنگی یا شوکهای عمیق روانی دیگر مثل : مثلا از دست دادن عزیزی که والدین
بستگی شدید به او داشته‌اند یا سایر اثرات ناگوار دیگر یا همینطور اثرات مثبت در پدران و مادران مستقیماً و بدون واسطه و تاخیر از طریق
ژ‌ن‌ها به کودکان منتقل می شود.
با این مقدمه باید عرض کنم که هر کدام از ما در خا نواده‌ای بزرگ شده‌ایم و علاوه بر تاثیرات تربیتی‌، تحت تاثیر ژنتیکی هم بوده‌ایم. یک مثال ساده: اگر پدری
 قهرمان کشتی‌ بوده تمام پسرانش در قهرمان شدن ‌ تلاش خود را می کنند.
ممکن است در این میان یکی استعداد لازم را داشته و به مقامی هم در همان رشته
یا رشته‌های دیگر ورزشی  دست پیدا کند. به این ترتیب روشنفکران ما هم در خانواده‌ای بزرگ شده‌اند و این قاعده در مورد آنان هم صدق می‌کند، البته در همهٔ قواعد طبیعت استثنا هست. ما آدمها هم جزئی از طبیعت هستیم (شاید آقای نوری علا یکی از این استثنا‌ها باشد یا نه یکی از صادق ترینها در میان روشنفکران ما، اشاره
من به مقاله‌ سلطنت نرفته و جمهوری نیامده است ).

 با کودتا ی خمینی به کمک غربیها، به قصد از هم پاشیدن شوروی سابق به کمک تعصبات دینی، علیه محمد رضا شاه پهلوی، نقاب‌ از چهره پاسداران دین که همیشه مدعیان اخلاق بوده اند برداشته شد. خمینی که در روزهای قبل از پیروزی می‌‌گفت کمونیستها هم آزادند، بازرگان را برنتافت چه رسد به مجاهدین و
کمونیستها و پان ایرانیستها، جمهوریخواهان و... و این شوک بزرگ وتلخ، اثرات مخرب خود را بر روی روشنفکر ما چه از جنبه تربیتی‌ و چه ژنتیکی، بر جا
گذاشت. او دیگر به هیچکس و هیچ چیز اعتماد نمی‌‌کند جز خودش، برای همین است که هر بچه روشفکر امروز ما می‌‌خواهد خود رهبری را به دست بگیرد! روشنفکر
ما برای کشور کوچکی مثل بلژیک که چند زبانه است، سمبل پادشاهی برای یکپارچگیش را می‌پذیرد، یا برای هلند یا  اسپانیا  و یا  آلمان(رئیس
جمهور بی‌ مسؤلیت) یا برای سوئد... در حالی‌ که این کشورها چه از نظر ژنتیکی و چه از نظر تربیتی‌ سالها از ما و روشنفکران مان جلوترند.

اما برای ایران  که با این همه پیچیدگیهای قومی، زبانی، فرهنگی‌، ملیتی، مذهبی‌، اقلیمی و دیگر تفاوتها، سمبلی‌ که خود ادّعای دیگری جز سمبل بودن ندارد، گرد هم نمی آیند؟
سمبلی‌ که در داخل و خارج کشور بیشترین حامیان را دارد ( البته اگر روشنفکران ما آنان را به حساب بیاورند؟ ) چرا نمی‌شود همینجا در خارج از ایران و به دور از همهٔ
آن شائبه‌های ترس از غلتیدن رضا پهلوی در دامان دیکتاتوری ، سمبلیک بودن ایشان را تمرین کرد؟ چرا نمی‌شود همینجا در خارج از قدرت واقعی به صورت
آزمایشی‌ تاج بر سر ایشان نهاد و آن وقت از ایشان خواست که در همهٔ جلسات شورا به صورت سمبلیک شرکت کنند و بعد از افتتاح تا پایان  هر جلسه هیچ
نگویند و بعد ختم جلسه را اعلام کنند؟

چه جایگاهی بهتر از همینجا میشود صحت ادّعای رضا پهلوی را به محک گذاشت؟ و خلاصه این که در ایران آزاد فردا نوع حکومت در یک انتخابات آزاد تحت نظارت ناظران بین المللی به رفراندوم گذاشته شود.

م / ک از ایران  

maandag 2 juli 2012

لینکی که به ناحق به دلیل توهین به قومیت حذف شد!



اول از همه طلب پوزش از بالایار محترم بابت وقتی که میگیرم.
سوالی دارم که بارها دیده ام دیگر کاربران بالاترینی هم داشته اند ولی جوابی نگرفتم!
چندین بار لینک هایمان شاید به ناحق حذف شده و اگر ای_ میل هم بفرستیم جوابی نمی گیریم که البته می دانیم برای شما سروران  مقدور نیست به تک تک ای- میل ها جواب بدهید.
بنابرین مجبور شدم در اینجا سوالم را مطرح کنم و زود میرم سر اصل مطلب و کوتاه مینویسم. نمی دانیم شما بزرگواران بنا به دلایل خاصی لینک ما را حذف می کنید یا بطور اوتوماتیک و خودکار با چند گزارش ... حذف میشوند؟ آیا شما هر لینکی که بطور اوتوماتیک حذف می شود هم چک می کنید؟
دیروز طنزی نوشتم که نه توهینی در کار بود و نه قومیتی را مورد تمسخر قرار دادم و بعد از ۱۶ ساعت با ۱۵۹ رای مثبت به دلیل "توهین یا تمسخر گروه‌های قومی، زبانی، مذهبی یا جنسیتی حذف شد"
باور کنید چندین بار متن را مرور کردم تا بدانم در کجا به قومیتی توهین کردم ولی جمله ای نیافتم و حتی از چندین دوست وارد هم سوال کردم و آنها هم جمله خاصی که که باعث حذف شدن این لینک شود نیافتند.
از شما بالایار بزرگوار خواهشمندم یک بار متن بنده  حقیر را بخوانید و اگر جایی جمله تمسخر آمیز یا توهین قومیتی مشاهده کردید همین جا بنویسید تا من مقابل همه از تمام دوستان و شما صد بار عذر خواهی کنم.
_____________________________________________________
در آخر توضیح می دهم  هدفم از نوشتن این مطلب این بوده که به همه فعالین سیاسی گوشزد کنم اگر به همین شیوه ( کاری که در این سی سه سال انجام دادیم ) پیش برویم، همه جا پیشرفت می کنند ولی ما بعد از صد سال هم به هیچ کجا نخواهیم رسید و بلکه عقب گرد هم می کنیم.( لبته در قالب طنز )
اگر در قسمت سرگرمی با تمام گروه های سیاسی شوخی کردم هم هدف این بوده که ما فقط آموخته ایم در قسمت سرگمی یکدیگر را مورد تمسخر قرار دهیم! ( دیروز هم در کامنت دوستی که منفی داده بود نوشتم : (         saeeeeed_nl حدود ۱۶ ساعت قبل گفت:
برادر مجاهد عزیز هدف از نوشتن این متن مسخره کردن شما نبود که منفی می دهید.
بلکه مثال زدم ما فقط بلد هستیم یک دیگر را مورد تمسخر قرار دهیم و در نهایت بعد از ۱۰۰ سال در جا زدن به هیچ کجا نخواهیم رسید. )
_________________________________________
سپاسگزار خواهم بود اگر جوابی از شما سروران ببینم .
با احترام سعید

zondag 1 juli 2012

آخه مگه میشه فقط سبز ها دشمن ما باشند ؟


حدود یک سالی است که در سایت بالاترین فعالیت کرده  و با صراحت اعلام میکنم انگیزه فعالیت من در مرحله اول آزادی هم میهنانم در ایران از این نظام استبداد گر است و بعد به عنوان یک هوادار شاهزاده رضا پهلوی و تبلیغ  حکومت مشروطه پارلمانی  کرده ام  ولی اگر در آینده ایران نظام جمهوری سکولار دموکرات داشته باشیم، مطمئنا باز هم راضی خواهم بود . 
ولی مساله ای که حائز اهمیت است این بوده  که در مدت این یک سال هر لینکی که مربوط به شاهزاده و یا حتی یک نقدی از گروهی بوده و منفی گرفته فقط از گروه ( سبز ها ) بوده است.

اگر دروغ نگویم تمامی افرادی که به لینک های من و هم تفکر من منفی می دهند را چک کرده ام و %۹۹ از آنها یا عکس میر حسین موسوی یا علامت V سبز داشته  و تمامی نامها مربوط به جنبش سبز بوده!
 آیا تنها مخالف ما اینها هستند ؟ اینهایی که جنبش خود را تکثر گرا می دانستند و بر این باور بودند که همه احزاب زیر همین چتر(سبز) جایگاهی خواهند داشت!

   یعنی در این همه گروهای  مخالف فقط باید از سبز ها منفی بگیریم ؟! آیا واقعا این ها سبز هستند یا ...؟

جالب تر اینکه اکثر اینها آخرین لینکی که گذاشته اند از چند ماه قبل بوده! یعنی زمانی که لینک میگذاریم فقط برای منفی دادن حضور می یابند؟  

در آخر امیدوارم دوستان هشیار و به این نکات توجه داشته باشند و یا دوستان سبز در این زمینه بدانند این افراد  با نامهایشان چگونه بازی می کنند و  چطور باعث تفرقه می شوند.