vrijdag 1 februari 2013

گذشته ها گذشته ... باید به فکر آینده بود!


در ایام دهه فجر ( زجر ) هستیم . دهه ای که یاد آور تلخ ترین روزهای تاریخ معاصر ما است. در این روز ها به دفعات شاهد مطالبی در راستای اشتباه انقلابیون و اینکه پدران مان با اشتباه خود چه سرنوشتی برای ما رقم زدند، هستیم.
 
بسیاری از هم میهنان با مطالبشان تلاش دارند به انقلابیون و افرادی که در آن روزها در تظاهرات ها علیه حکومت پهلوی شرکت داشند، حمله و به طریقی انتقام بگیرند. متاسفانه جملات ناشایستی هم بکار می برند !
 
بحث من این نیست که حکومت پیشین ایراد داشته یا خیر ... هر چه بود تمام شد. شخصا بر این باورم که اگر زمان را به عقب برگردانیم بیش از ٩٠% از ملت با تجربه ای که در این سالها بدست آوردند نه اینکه در هیچ تضاهراتی شرکت نمی کردند بلکه با تظاهرات کنندگان مخالفت هم می کردند.
 
شاید یکی از مسائلی که تا به امروز باعث شده نتوانیم در مقابل حکومت فعلی بایستیم این بوده که هنوز در گذشته مانده و بدنبال مقصر میگردیم تا به شدیدترین وجه مجازاتش کنیم.
 
دولت ایران هم به مراتب به این قضایا توسط عوامل نفوذی خود در اپوزیسیون دامن می زند تا اتحادی صورت نگیرد و به هر مناسبت افراد نفوذی خود را در هر برهه ای به رنگی در می آورد تا به دیگر گروه ها حمله کند. هر چه هست در تفرقه انداختن بینظیر بوده اند.
 
باید همگی با هر گونه نگرشی کاملا هشیار باشیم تا آلت دست تفرقه اندازان نباشیم . بی شک در تمام گروه ها تند رو وجود دارد. اینها  هم جز توهین و شخصیت دیگری را تخریب کردن، هیچ کار مثبتی در راستای اتحاد انجام ندادند. تنها بهانه شان هم گشتن از گذشته تفکرشخص یا گروهی، نقاط منفی را یافتن است و بس. از نقاط منفی پتکی بسازند و با قدرت هر چه بیشتر بر سر مخالف اندیشه خود بکوبند! براستی این هنر نیست.
بی شک تمام گروه ها دارای اشتباهاتی بوده اند. ( البته اگر اشتباهات بعضی ها را در کفه ترازو بگذاریم با دیگر گروه ها قابل مقایسه نیست )
اما باید همگی افراد که با حکومت فعلی مشکل داریم و نه در حرف بلکه در عمل به دنبال آزادی و دموکراسی هستیم و همینطور تنها به سرافرازی ایران و ایرانی می اندیشیم، از گذشته فاصله گرفته و به فکر آینده باشیم. ( نا گفته نماند که از گذشته فاصله گرفتن به این معنا نیست که از تجربه گذشته استفاده نکنیم ) به فکر اتحاد باشیم تا بتوانیم پیروز شویم .
با مطالب نوشتن و شخص یا گروهی که مثلا سالها قبل اشتباهی ازش سر زده تحقیر کردن یا کوبیدن هرگز نمیتوانیم گامی درست در راه اتحاد برداریم .
پس بیایید همگی با هم، دست در دست هم، با عشق به هم، تنها به آینده ای درخشان که انتظارش را داریم ایران و ایرانی را سربلند سازیم .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten