vrijdag 8 februari 2013

جوک سال از جانشین فرمانده کل سپاه: قبل از انقلاب مردم از گرسنگی می‌مردند!

 
 
 
 
 
 
حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه ادعا کرده که مردم ایران در دوران پهلوی از «گرسنگی» می‌مردند٬ گندم از بریتانیا وارد می‌شد و در بسیاری از نقاط کشور «نان جو» هم برای خوردن نبود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای سلامی روز جمعه (۲۰ بهمن) در جمع گروهی از بسیجیان بیرجند گفته تاریخ ایران قبل از انقلاب «بسیار تاریک» بود و مردم با انقلاب «از تاریکی به وادی نور وارد شدند.»
 
وی از دوران پهلوی به عنوان دوران «فقر»، «محرومیت»، «بردگی مدرن»، «مبارزه با دین»، «شکنجه علمای اسلام»٬ «خفه کردن نظام آزادی‌خواهان» و «وابستگی به آمریکا و انگلیس» یاد کرده است
                                         *****
در جواب آقای  حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل باید بگویم شما کاملا حق دارید!
برای اثبات حرفتان  تنها چند مقایسه و قدرت خرید در زمان گذشته ایران را با قوی ترین کشورهای اروپایی  حال حاضر مقایسه می کنم تا در تایید حرف شما به نتیجه برسیم تا چه حد فقیر بوده ایم و اینکه چطور  پول نفت سر سفره ما ایرانیها تقسیم نمی شده ... !
 
جناب فرمانده بطور متوسط در آن زمان ایران یک کارمند یا کارگر ماهی "سه هزار تومان" درآمد داشت ( البته بودند افرادی که کمی کمتر و بیشتر هم می گرفتند )
در اروپا کشوری مثل فرانسه ، بلژیک ، آلمان و هلند درآمد یک کارمند یا کارگر بطور متوسط "دو هزار یورو " در ماه است .
در ایران با آن درآمد یک نفر می توانست ۱۰۰ بار باک ماشینش را در ماه پر ازبنزین کند (لیتری ۶ ریال ) و اما اروپا در حال حاضر ۲۲ بار !


( حال می گویید خب کشور ما نفت خیز بوده )

در ایران می توانستیم با آن در آمد ۲۵۰۰ تا ساندویچ با نوشیدنی  ۱۲ ریالی بخریم و حال در اروپا ۲۵۰ تا ساندویچ ۸ یورویی از برگر کینگ !
یک کارمند بعد از ۳ سال کار می توانست با پس انداز صاحب خانه شود ولی در اروپا یک کارمند با وام مسکن بعد از ۳۰ سال صاحب اصلی خانه می شود !
حالا همینطور از مواد غذایی گرفته تا هر چیز دیگر که مقایسه کنید به آمارهای نجومی می رسید که به جای سوت، صدای شیپور در مغزتان می شنوید!
تور ۳۱ روزه اروپا فقط ۴۹۹۹ تومان !
فراموش نکنید من وضعیت ایران سابق را با زمان حال ایران مقایسه نکردم و همینطور با همان زمان اروپا مقایسه نکردم، بلکه با حالای اروپا (سال ٢٠١٣) مقایسه کردم .
( جناب فرمانده بد نیست بدانید  که در آمد سرانه یک ایرانی ۵ برابر یک فرد در کشورهای مجاور ایران بوده )
حال به کجا رسیدیم که بیشتر ایرانیها آرزوی زندگی در اروپا را دارند ؟ از فقر یا بیش از حد سیری که شما این امکان را بوجود آوردید ؟
 
مگر غیر از این است که همه کشورها در حال پیشرفت و رو به جلو هستند، حال چه شده که اروپاییها هنوز نمی توانند آن امکاناتی که در ایران سابق بوده را به شهروندان خود بدهند ؟

 

عکس برگرفته از صفحه فیسبوکی دهه پنجه هی ها

2 opmerkingen: