woensdag 6 februari 2013

نامه ای به سازمان ملل در مورد پناهندگان ایرانی در ترکیه




این متن ترجمه نامه ای است که به انگلیسی برای کمیساریای پناهندگی  به ژنو، ترکیه و عفو بین المللی ارسال گردید.
 


پلیس شهر نیوشهیر در ترکیه بدون احترام به ضوابط و مقررات بین المللی حدود چهل نفر از فعالین سیاسی ایرانی را از آن شهر به چند دهکده و شهرهای کوچکتر نزدیک مرز ایران تبعید کرده و تهدید نموده که اگر مخالفتی نشان دهند آنها را تحویل مقامات ایرانی خواهند داد. گناه این گروه از هموطنان ما گردهمائی خصوصی و کوچکی بوده که در شهر کوچک خودشان به حمایت از نسرین ستوده و ستار بهشتی (که در ایران کشته و زندانی شده اند) برگزار نموده بودند بدون اینکه کوچکترین مزاحمتی برای کسی بوجود آورند. تمام این افراد دارای اجازه اقامت و پناهندگی رسمی از کمیساریای پناهندگی سازمان ملل و پلیس ترکیه می باشند.

جای تعجب است که مقامات محلی در ترکیه ظرفیت تحمل حتی یک نشست کوچک برعلیه جمهوری اسلامی را ندارند واین هموطنان ما را مانند خطاکاران به دفتر پلیس احضار نموده، از آنها عکس گرفته و جرم آنها..! یعنی برگزاری چنین مراسمی را به آنها تفهیم نموده و عجیب تر اینکه اسامی چهل نفر از آنها را در لیست حمایت از فراخوان شورای ملی به آنها نشان داده و امضاء لیست را یکنوع تخطی ذکر نموده اند.
این پناهندگان که همگی از فعالان سیاسی و دموکرات ایرانی می باشند به دهکده های کوچک، پوشیده از برف و غیر قابل سکونت در نزدیکی مرز ایران تبعید شده اند و بد تر از همه پدر را از دختر جدا نموده در حالیکه بعضی از آنها کوچکترین امکان مالی ندارند و در گذشته در شهر محل اقامتشان نان و غذای خودشان را با هم تقسیم می نمودند. پناهجویانی که دارای کوچکترین امکان مالی نیستند و از سوی سازمان ملل هم کوچکترین حمایت مالی نمی شوند و راه حلی بجز گرسنگی یا درخواست کمک  نخواهند داشت. ما شدیدا به چنین سرنوشت رقت باری که از سوی دولت ترکیه به هموطنانمان که گناهی جز مبارزه بر علیه نقض حقوق بشر در کشورشان ننموده اند و حقانیت مبارزه شان از طرف سازمان ملل نیز برسمیت شناخته شده اعتراض داریم و امید داریم کمیساریای عالی پناهندگان به بی اعتنائی و بی توجهی به سرنوشت این مبارزان دموکرات پایان داده و کوشش کنند که این هموطنان زجر کشیده ما از اسکان انسانی بهره مند شده و به این بی عدالتی آشکار از سوی دولت ترکیه پایان داده شود.

ما یاد آوری می کنیم که سکوت مقامات سازمان ملل در ترکیه در مقابل این خطای پلیس ترکیه بسیار سئوال برانگیز و نابخشودنی است. چنانچه خطری متوجه امنیت این هموطنان ما گردد، سازمان ملل و دولت ترکیه را مقصر خواهیم شناخت.

ایرانیان حامی پناهندگان ایرانی در ترکیه
                                            
                                                   ***


لینک امضا برای حمایت از هموطنان :

http://www.change.org/petitions/the-un-high-commissioner-for-refugees-unhcr-stop-turkey-by-threatening-iranian-refugees?utm_campaign=autopublish&utm_medium=facebook&utm_source=share_petition


Geen opmerkingen:

Een reactie posten